Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ekspress Grupi must päev: tulemused kukutasid aktsiat 17%
Vana mure: inimesed on harjunud digitaalseid teenuseid kasutama, aga mitte nende eest maksmaFoto: Äripäev
Meediakontsernil Ekspress Grupil tõotab tulla kokkuvõttes keeruline aasta: traditsiooniliselt tugevamas kolmandas kvartalis kasseeriti sisse kahjum.
Nii kehva kolmandat kvartalit* pole Ekspressil olnud 2010. aastast saati: suuremad kulud viisid kontserni 0,39 miljoni euroga kahjumisse. Müügitulu suudeti küll ligi miljoni euro võrra 13,8 miljonile eurole kasvatada. EBITDA marginaal halvenes 11,8 protsendilt 4,1 protsendile. Suurenes ka kohustuste hulk.
Luik kaotas päevaga miljoneid
Tulemused ei meeldinud ka aktsionäridele ning Ekspressi väärtpaberit tabas Tallinna börsi tänavu üks jõhkramaid päevasiseseid kukkumisi, aktsia odavnes enam kui 17%, ühe euro tasemele. Õhtuks langus pisut taastus.
Ettevõtte suuromanik Hans H. Luik, kellele kuulub 58% grupi aktsiatest, kaotas paberil mõne tunniga 3,6 miljonit eurot oma varast.
Tänavu jõudis ärimees Hans H. Luik Äripäeva rikaste TOPis 33. kohale ning tema vara väärtuseks hinnati 80,4 miljonit eurot.
Online'is kasv, traditsioonilne meedia teeb vähikäiku
Ekspress Grupi juhatuse esimehe Mari-Liis Rüütsalu sõnul ei suutnud digitaalsete tulude kiire kasv kompenseerida oodatust nõrgemat tulemust trükiteenuste segmendis, sisendhindade kasvu ja Ajakirjade Kirjastuse tegevuse reorganiseerimisega seotud ühekordseid kulusid.
“Vaatamata ärimahtude suurenemisele on kontserni kasumlikkus surve all, seda eeskätt tiheneva konkurentsi tõttu meedia- ja trükiteenuste segmendis. Täiendavalt mõjutavad tulemust kasvanud sisendhinnad, peamiselt tööjõu-, elektri- ja paberikulu suurenemine. Otsime lisavõimalusi kasumlikkuse parandamiseks ja efektiivsuse suurendamiseks,” märkis Rüütsalu.
ASi Ekspress Grupp 9 kuu müügitulu ulatus 43,1 miljoni euroni. Kontserni digitaalsed tulud kasvasid 25 protsenti ja andsid 37 protsenti ettevõtte kogukäibest. Kontserni kasum ulatus 9 kuu arvestuses 0,2 miljoni euroni. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga vähenes see 2,2 miljoni võrra.
Tuleb leida lisaraha
Ekspress Grupp keskendub ka edaspidi digitaalsete tulude kasvule. “Inimeste meediatarbimise harjumused on muutumas. Järjest rohkem lugejaid otsustab digitaalse sisu kasuks, kuid paljud ei ole siiski veel harjunud digitaalse sisu eest maksma. Teeme selles valdkonnas järjepidevaid pingutusi, suurendamaks digitellijate arvu, sest näeme selles olulist kasvuvõimalust,” rääkis Rüütsalu.
Kolmandas kvartalis käivitus täies mahus Ekspress Grupi kinnisvaraportaali Kinnisvara24.ee turundus- ja müügitegevus. “Portaali esimesi aktiivseid tegevuskuid võib lugeda edukaks – septembri lõpu seisuga oleme jõudnud nii kuulutuste arvu kui ka külastatavuse poolest pea samale tasemele turu suuruselt teise portaaliga City24.ee,” märkis Rüütsalu.
Ekspress Grupp korraldas kolmandas kvartalis mitu olulist üritust ka elamusturunduse ärivaldkonnas. Neist suurim oli Leedus Kaunases aset leidnud enam kui 25 000 osalejaga meelelahutusüritus/kontsert.
AS Ekspress Grupp on Baltimaades tegutsev meediakontsern, mille peamised tegevused hõlmavad veebimeedia sisutootmist, ajalehtede ja ajakirjade kirjastamist ning trükiteenuste osutamist Eestis, Lätis ja Leedus.
*Et Ekspress Grupp esitab oma majandusnäitajaid kahel viisil – 50protsendiliselt konsolideerituna ning IFRSi rahvusvahelise standardi järgi, on numbrid erinevad.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.