Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Hiinlaste telefonitootja Xiaomi suurendas müügikäivet 49%
Xiaomi Mi 8 telefoni turule toomine Londonis 8. novembril käesoleval aastal.Foto: Scanpix/REUTERS/Toby Melville
Ajal, mil räägitakse Apple’i uute telefonide tellimusprognooside vähendamisest, tuli korralike kolmanda kvartali tulemustega välja Hiina telefonitootja Xiaomi. Reuters kirjutab, et esmaspäeval oma kvartalitulemused avaldanud Xiaomi ületas analüütikute ootusi tänu heale müügikäibele Indias ja Euroopas.
Septembriga lõppenud kvartali kasumiks kujunes 2,48 miljardit jüaani (357 miljonit dollarit), võrreldes aastataguse 11 miljardi jüaani suuruse kahjumiga. Refinitiv Eikoni poolt koondatud viie analüütiku keskmine prognoos oli 1,92 miljardi jüaani suurune kasum. Nii et Xiaomi ületas analüütikute keskmist kasumiootust 29% võrra.
Xiaomi ärikasum küll aastaga langes 38% 3,59 miljardi jüaani juurde, kuid käive tõusis 49% 50,85 miljardi jüaanini.
Kahetised tulemused olid põhjustatud telefonide müügikasvu aeglustumisest nii Hiinas kui ka väljaspool seda. Xiaomi, olles varasemalt olnud isegi Hiina enimmüüdud telefonibränd, on nüüd IDC analüüsimaja andmete põhjal, koos oma koduste madala hinnaga telefone tootvate rivaalide Oppo ja Vivoga, moodustamas veerandi kogu maailma telefonide müügist 2018. aasta esimese poole seisuga.
Xiaomi jaoks on kõige kiirema arenguga turg India, kus firmale tõi edu soodsa hinnaga Redmi telefonide seeria. Samuti on firma jaoks kiiresti kasvavaks turuks Euroopa, kuhu firma sisenes 2017. aastal, lastes oma telefonid turule nii Venemaal kui ka Hispaanias.
Nüüd, novembri alguses, lasi Xiaomi oma tippmudeli Mi 8 Pro välja Suurbritannia turul. Analüütikute hinnangul võiks Xiaomi suuremat rõhku panna kallimatele mudelitele, millega saaks teenida paremat kasumimarginaali.
Xiaomil on ka oma tarkvaraosa, mis kasvas küll aastaga lausa 86%, kuid moodustas vaid 9,3% kogukäibest.
Kolmanda kvartali tulemused olid alles teised, mida Xiaomi esitles peale juunis oma aktsiate börsile viimist. Juunis kaasas Xiaomi investoritelt aktsiate esmaemissiooni käigus 4,72 miljardit dollarit, mis tegi toona firma väärtuseks 54 miljardit dollarit – mis oli vaid veidi rohkem kui pool sellest, mida tööstusharu eksperdid olid eelnevalt prognoosinud.
Xiaomi aktsia oli alates kauplemise alustamisest juulis langenud kolmanda kvartali tulemuste avaldamiseni umbes 20%, kuid teisipäeval tõusis aktsia hind Hongkongi börsil 8,4% 14,74 Hongkongi dollarini.