Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Las Vegas plaanib kasutada isesõitvat nn luupi
Las Vegas võib saada esimeseks linnaks, mis kasutab Elon Muski ettevõtte Boring Co transpordisüsteemi, kirjutab Marketwatch.
Las Vegasesse ehitatav konverentsikeskus, mis peaks valmima 2021 aastaks ja saama tavalisest metroost odavama nn luubil põhineva transpordisüsteemi.Foto: AP /Scanpix
Teisipäeval kiitis Las Vegase konverentsikeskuse komitee plaani heaks ja andis rohelise tee süsteemi projekteerimiseks, mis läheb sama komisjoni ette lõpphääletusele tõenäoliselt juunis. Süsteem peaks tunnelis liikuvate isejuhtivate kiirete nn luupidega ühendama kesklinna, Las Vegas Stripi piirkonna ja McCarrani rahvusvahelise lennujaama.
Elon Musk jõudis juba Twitteris säutsuda oma positiivsest ootusest tunneli aasta lõpuks valmimise kohta, kuid see ei pruugi nii ruttu teoks saada. Musk, kes on ka Tesla tegevjuht, on oma elektriautode tootmise ajakava mitmeid kordi ümberhinnanud ja pole suutnud alati tähtaegadest kinni pidada.
Las Vegas laiendab oma konverentsikeskust 200 aakrilisel maalapil, ehitus on kavandatud lõpule jõudma 2021. aasta jaanuaris. Boring Co pakutud süsteem pakub kiireid autonoomseid elektrisõidukeid ühendamaks konverentsikeskuse hooneid tunnelite kaudu, mis hinnanguliselt suudavad vedada 11 000 reisijat tunnis.
Süsteemi hinnanguline maksumus on 35–55 miljonit dollarit, sõltuvalt marsruudist ja jaamade arvust. See on palju odavam kui traditsioonilise metroo ehitamise maksumus. Süsteemi testimiseks on Los Angeleses olemas test-tunnel.
Mis on mis?
Luup - kiire maa-alune ühistranspordisüsteem, kus reisijaid veetakse autonoomsete elektrisõidukitega kuni 249 km tunnis.
Hüperluup - ülikiire maa-alune ühistranspordisüsteem, kus reisijaid transporditakse autonoomsetel elektrisõidukitel vaakumtunnelis 965 km tunnis.
Mõlemal juhul on sõiduk mõeldud kuni 16 reisijale, arendajaks Boring Co
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.