Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kes peaks valima millised päikeseprillid?

    Jalgratturid peaksid valima võrdlemisi suuri päikeseprille, sest sõiduasendis on pea kallutatud alla, samal ajal kui pilk vaatab üles.Foto: Erik Prozes

    Päikeseprille valides on nende moekusest olulisemad siiski klaaside omadused.

    Enamik inimesi valib päikeseprille lihtsalt meeldivuse ja raami sobivuse järgi, jälgides trende. Et aga ostja päikeseprillidega rahule jääks, tuleks eelnevalt mõelda, millistes oludes ja milleks päikeseprille kõige rohkem vajatakse või kasutatakse.
    On võimalik, et päikeseprillivajadus on kõige suurem sportimisel või mingi kindla hobiga tegelemisel. Sellest lähtudes saab müüja aidata valida ja soovitada konkreetseks olukorraks kõige sobivamat päikeseprilli varianti.
    Näiteks jalgratturid peaksid valima võrdlemisi suuri päikeseprille, sest sõiduasendis on pea kallutatud alla, samal ajal kui pilk vaatab üles. Väiksemate prillide puhul vaataks rattur lihtsalt üle prillide või oleks sunnitud sõitma sirge seljaga ja pea kuklas. Prillid peaksid olema ka tavalisest kumeramad, kaitsmaks silmi peegelduste, tuule ja prügi eest. Pehme ninatugi ja kummist sangaotsad aitavad prillil kindlamini peas püsida.
    Purjetaja vajab tumedat klaasi
    Golfimängu harrastajad võiks valida kollakas-pruuni tooniga päikeseklaasid, sest see toon toob kontrastid paremini esile. Väga hästi on näha erinevad pinnavormid ja pisidetailid. Raamid võiksid samuti olla nõksa suuremad – see tagab parema vaatevälja.
    Purjetajatele soovitaks valida suhteliselt tumedad päikeseklaasid (näit. kategooriast 4.), sest peale otsese päikesevalguse võimendub see peegeldudes veelt. Väga hästi sobivad polariseeritud klaasid. Prillide juurde on sobilik soovitada sportlikke prillipaelu. Viimased nõuanded sobivad rakendamiseks ka suusatajate puhul. Lumi peegeldab valgust sama hästi kui vesi ja enamik mäest alla vuhistajaid vajab prille iga ilmaga, sest tekkiv tuul paneb silmad vett jooksma. Seega võiks suusatajatele lisaks päikeseprillidele pakkuda kollaseid või oranžikaid päikeseklaase uduse ilma puhuks – need klaasid tõstavad märgatavalt kontrastitaju ja muudavad lumekonarused natukenegi nähtavaks.

    Filtri kategooria 0 (valguse juhtimine 80-100%) – selge või kerge värvitoon; on mõeldud kasutamiseks pilves ilmaga ja ka hämaras kasutamiseks.

    Filtri kategooria 1 (valguse juhtimine 43-80%) – hele värvitoon; mõeldud kasutamiseks pilvetaguse päikesega (ka pilves ilmaga).

    Filtri kategooria 2 (valguse juhtimine 18-43%) – keskmine värvitoon ja

    Filtri kategooria 3 (valguse juhtimine 8-18%) – tume värvitoon; on mõlemad mõeldud kasutamiseks keskmise ja eredama päikesevalguse puhul.

    Kategooriatesse 0-3 kuuluvad päikeseprillid sobivad kasutamiseks ka autojuhtidele.

    Kategooriasse 4 (valguse juhtimine 3–18%) kuuluvad kõige tumedamad päikeseklaasid, mis on mõeldud kasutamiseks veekogudel, kõrgmäestikus ja lumel – seega pimestava päikese korral. Need päikeseprillid ei ole sobilikud autojuhtimiseks ega teel kasutamiseks, sest vähendavad oluliselt kontrastitunnetust ja värvitaju.

    Enamikule päikeseprillidest on ka sanga peale trükitud, millisesse kategooriasse konkreetse prilli klaasid kuuluvad. Ära on siis toodud vastav number. Kui tegemist on polariseeruvate klaasidega, lisandub täht P ja fotokroomsete klaaside puhul täht F. Fotokroomsete prilliklaaside kategoorianumber näitab klaasi kuuluvust tumedaimas olekus, heledana kuuludes kategooriasse 1.

    Optilisi klaase tellides küsi abi
    Rulluisutajatele soovitaks kumeraid sportlikke prille, klaasid võiks aga olla samuti kollaka filtriga, sest teekonarused tulevad siis selgelt nähtavale.
    Enamikus salongides müüdavatesse päikeseprilliraamidesse on küll võimalik retseptuurklaase panna, kuid siiski soovitaks selles osas konsulteerida müüjaga, sest kõikidesse raamidesse siiski igat numbrit klaasi panna ei saa. Teadma peaks ka seda, et näiteks kumerad päikeseprillid lähevad klaasivahetuse järel sirgemaks ja laiemaks.
    Optilist päikeseprilliklaasi tellides tuleb kindlasti arvestada seda, et väga hästi toimib kogu see protsess nõrgemate klaaside puhul – mida tugevamaks klaasinumbrid lähevad, seda enam võib muutuda päikeseprillide esialgne välimus.
    Optilisi päikeseklaase valides ei tohiks unustada ka fotokroomseid klaase ja American Grey’sid (Ray-Ban klaaside analooge).
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.