Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investor Toomas: hoiduge VWst kui pidalitõbisest

    Volkswageni diiselmootor.Foto: EPA

    Olen juba mõnda aega Volkswagenil silma peal hoidnud ja kaalunud ettevõttesse investeerimist, kuid nüüdseks olen kõik ostuplaanid maha matnud ega soovitaks autotootja aktsiat vihavaenlaselegi.

    Alates skandaali lahvatamisest septembris on Volkswagenil olnud kaks võimalust, kuidas kriisi lahendada - tunnistada ausalt kõik üles või minna hämamise ja vassimise teed. Paraku on autotootja valinud viimase variandi ja see tähendab, et Volkswagenist tuleb hoiduda kui pidalitõbisest.
    Septembris sai avalikuks, et Volkswagen on paigaldanud autodele tarkvara, mis petab lämmastikoksiidi emissiooni teste parema kütusekulu ning jõudluse nimel. Autod paiskavad õhku lubatust kuni 40 korda rohkem kahjulikke gaase. Kokku on Volkswagen müünud umbes 11 miljonit diiselmootoriga autot, mis saastavad õhku.
    Esmaspäeval tuli aga ilmsiks, et tegelikult sõidab teedel veel suurel hulgal loodust ja õhku reostavaid Volkswagen grupi diiselmootoriga autosid, sealhulgas alates 2014. aastast toodetud 3-liitriste mootoritega Porsche ja Audi mudelid. Volkswagen eitas USA keskkonnakaitse agentuuri (EPA) süüdistusi, kuid lubas ametivõimudega koostööd teha.
    Volkswagen on oma maine minu arvates pöördumatult ära rikkunud. Skandaali puhkedes ma isegi tundsin VW-le veidi kaasa, sest nende üldine maine oli seni väga positiivne olnud. Firma vabandas septembris vaikselt ja vallandas tegevjuhi. Tore, vist? Tundus, et nad üritavad uut lehekülge pöörata.
    VW otsustas valedega jätkata
    Esmaspäevane uudis aga näitab, et valetamine ja vassimine jätkub endiselt. Volkswagenil oli võimalus kõik ausalt ära rääkida, vastutus võtta ning alustada pika ja aeglase mainepuhastuse ning usalduse taastamise teekonnaga.
    Selle asemel paistab mulle, et Volkswagen lootis, et ametivõimud ei avasta teistel mudelitel petutehnoloogiat ning nad saavad vanaviisi jätkata. Pooleteise kuuga pole firma sisejuurdlus põhimõtteliselt mitte midagi välja selgitanud ning avalikkusega pole suudetud avameelselt ning läbipaistvalt suhelda. Vastupidi, firma jätkas keskkonda lubatust ligi 10 korda rohkem reostavate autode müümist.
    Tegu on ülimalt häbiväärse ja hukkamõistu vääriva käitumisega. Sellised negatiivsed sündmused kajastuvad laastavalt ka aktsia hinnas. Investorid ei saa olla enam kindlad, et ei tule teisigi negatiivseid üllatusi.
    Minu lihtne soovitus on hoida Volkswagenist nii kaugele kui võimalik, sest antud juhul on see sobilik aktsia vaid lühikeseks müüjatele.
    Lõpetuseks tahaksin veel kiita USA ametivõime, kes teevad seda, mida eurooplased ei julge, ei taha või ei oska. Meenutagem kas või seda, kes alustas FIFA korruptsiooniskeemide uurimist. Saksamaal ja sealt tulenevalt ka Euroopa Parlamendis omavad Volkswageni-taolised firmad nii palju võimu, et suudavad sellega kastreerida ametivõimude tegutsemistahte.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Ignitis kinnitas kõbusa dividendi
Leedu energiaettevõte Ignitis Group kinnitas eile toimunud aktsionäride korralisel üldkoosolekul eelmise aasta teise poolaasta eest aktsionäridele makstava dividendi, selgub börsiteatest.
Leedu energiaettevõte Ignitis Group kinnitas eile toimunud aktsionäride korralisel üldkoosolekul eelmise aasta teise poolaasta eest aktsionäridele makstava dividendi, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Läti keskpank tõmbas kasvuprognoosi allapoole
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.