Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investor Toomas: mida teha languses Statoiliga?

    Statoili puurtorn Stavangeri lähedal.Foto: Reuters/Scanpix

    Samal ajal, kui mu portfelli pailaps Ryanair tõusis aastaga 25 protsenti, on Statoil noka allapoole suunanud.

    Viimastel kuudel on nafta hind tublisti langenud ning sellega samas rütmis võngub ka mu Norra naftafirma aktsia. Kuigi Statoil pole kaugeltki oma viimatise põhja lähedal ja praegune langus suureks mureks põhjust ei anna, vaatasin südame rahustamiseks järele, millega Statoil viimasel ajal tegelenud on.
    Et Statoili aktsia on alates aasta algusest kaotanud ligi 12 protsenti, mulle muidugi ei meeldi. Hulga ilusam näib seetõttu Statoili esimese kvartali bilanss: käivet ja kasumit suudeti mitmekordistada. Puhaskasum kasvas möödunud kevadega võrreldes 0,6 miljardilt ühele miljardile dollarile. Tootmismahte suurendati viie protsendi võrra ning Norra piirkonnas puuriti naftat nii ägedalt nagu viimati viis aastat tagasi. Samal ajal tasub meenutada, et möödunud aasta kevad oli aeg, mil nafta hind oli ülitugeva surve all. Nii et on loomulik, et hinna taastumisega taastuvad ka kasuminumbrid.
    Huvitav on, et hoolimata keerulisest turuolukorrast tegeleb Statoil üsna edukalt oma positsiooni parandamisega. Esimeses kvartalis vähendas naftakontsern võlakoormat 35,6 protsendilt 30le. See annab talle pikemas perspektiivis vabamad käed. Kontsern, millest 67 protsenti kuulub Norra riigile, teatas mais oma esimese kvartali tulemusi tutvustades, et plaanib sel aastal kulusid miljardi dollari võrra vähendada.
    Suured ettevõtmised Brasiilias
    Numbrid numbriteks, aga mind huvitab investorina ka see, millega Statoil esimesel poolaastal tegelenud on. Selgub, et tehtud on mõndagi. Juunis sai ta rohelise tule Norra meres Njordi ja Bauge piirkonna arendamiseks. Esimene nafta peaks sealt tulema aastal 2020.
    Siis on ettevõttel tegemist tehnoloogiavaidluse lahendamisega. Nimelt võttis Statoil Barentsi mere piirkonnas puurimistöödel kasutusele Cap-X tehnoloogia, kuid teine Norra ettevõte NeoDrill kaebas Statoili kohtusse põhjendusega, et tegu oli nende patendiga. Nüüd lubas Stavangeri kohus Statoilil oma varustust kasutades edasi kaevandada.
    Kuid Statoil on aktiivne ka välisriikides. Hiljuti vahendas Reuters, et Statoil peab läbirääkimisi naftarikkas Liibüas – milliste otsusteni jõutakse, pole veel teada. Kuigi praegu on maailmas nafta ületootmine ning nõudlus tooraine järele näib mõnevõrra vähenenud, kinnitab Statoil, et kavatseb järgmise kümnekonna aasta jooksul Brasiilia tootmise kolmekordistada. Statoil opereerib Brasiilias peamiselt Peregrino naftaväljal, kuhu on investeerinud juba üle 10 miljardi dollari. See on ettevõttest teinud Brasiilia suurima välismaise naftatootja, kuid Statoili see ei peata: Reutersi andmetel plaanib kontsern osaleda sügisel Brasiilia oksjonil, kus selgub Carcara leiukoha uus operaator.
    Praegu ma madalate naftahindade tõttu Statoili suurt tõusu ei näe, aga samuti ei näe ma aktsiatele suurt ohtu. Soetasin Statoili aktsiaid mitmes jupis, mis andsid osakute keskmiseks hinnaks 120 Norra krooni. Nõnda on minu jaoks dividenditootlus ligi 6,3%. Kogu portfellist moodustavad naftakontserni aktsiad pisut üle 3% - seega lubab praegune riski ja tulu suhe mul rahulikult naftaturu lainetust taluda.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.