Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Investor Toomas: ostsin aktsiaid juurde
Investor Toomas suurendas oma osalust Ryanairis.Foto: Anti Veermaa
Ostsin juurde ettevõtte aktsiaid, mille väärtpabereid alles aasta alguses odavama hinnaga müüsin.
Olen pärast müüki ikka ja jälle ostumõtteid veeretanud ning äsja avanes selleks hea võimalus. Jutt käib Euroopa suurimast odavlennufirmast Ryanair, mis
teatas paari päeva eest, et jätab ära suure hulga lende.
Põhjus on proosaline: ettevõte pani töötajate puhkuste planeerimisega puusse ning aktsia reageeris uudisele täna hommikul Londoni börsil enam kui 5% suuruse kukkumisega.
Sain aktsionärina teada, et lennufirma meeskonna puhkuste jääk on aasta lõpusirgel endiselt väga suur ning Iiri seaduste järgi peavad nad oma puhkusepäevad veel tänavu välja võtma. Tunnistan, et 15 aasta pikkuse investeerimishorisondiga investori kohta olen Ryanari aktsiatega olnud omajagu tormakas.
Ryanair investor Toomase portfellis
Ostis 22. märtsil 2016. aastal 303 Ryanairi aktsiat hinnaga 13,08 eurot aktsia.
Ostis 28. juunil 2016. aastal 360 lennufirma aktsiat, makstes ühe väärtpaberi eest 11 eurot.
Müüs 9. jaanuaril 2017. aastal 442 aktsiat hinnaga 14,68 eurot osak.
Ostis 18. septembril 2017. aastal 279 aktsiat hinnaga 16,59 eurot.
Kokku kuulub nüüdsest Toomase portfelli 500 Ryanairi aktsiat, keskmise soetushinnaga 14,6 eurot. Realiseerimata kasum on 940 eurot.
Allikas: Swedbank
Hind ei tohi olla ainus argument
Selleks oli ka hea põhjus. Minu pikaaegsed lugejad juba teavad, et pean Ryanairi suurepäraseks ettevõtteks, kuid aktsia eest küsitav hind ei ole olnud mulle alati vastuvõetav. Mullu tabas aktsiat paaril korral ajutiselt nõrkus ning mõlemal korral kasutasin müügilainet aktsiate soetamiseks.
Juba käesoleva aasta alguses müüsin kaks kolmandikku aktsiatest, sest aktsia hind oli vaid poole aastaga enam kui kolmandiku võrra kallinenud ning riski-tulu suhe minu jaoks ajutiselt paigast nihkunud.
„Ryanairi kohta pole mul öelda ühtegi halba sõna – ettevõtte supertulemused ja Brexti šokist taastumine on kergitanud aktsia hinda kiiremini kui oleksin julgenud loota,“
kirjutasin müügitehingut põhjendades. „Seega ei pruugi potentsiaalne võit olla väärt võimalikku kaotust.“
Jätsin kolmandiku aktsiaid siiski müümata, hoidsin Ryanairil jätkuvalt silma peal ning veebruaris
kohtusin Brüsselis ka lennufirma tegevjuhi Michael O’Learyga. Et aktsiad sai müüdud eeskätt eesmärgiga portfellis raha hulka kasvatada ning üheks kandvaks müügiargumendiks oli kallivõitu paistnud hind, hakkasin üsna pea oma otsuse õigsuses kõhklema.
Plaanisin ostu pikalt
Tõdesin üsna pea, et arvestades ettevõtte tagasihoidlikku osakaalu minu portfellis ja ettevõtte häid tulemusi olin müügiga liialt rutakas. Seda enam, et Ryanair on üks neist ettevõtetest, mille suhtes olen pikaajaliselt väga optimistlik. Nõnda jälgisin ettevõtet hoolega ja olin mõttes valmis positsiooni taas suurendama.
Läinud kuul Soomes ja Hispaanias toimunud terrorirünnakud küll kukutasid pisut Euroopa lennufirmade aktsiaid, kuid arvestades sektori volatiilsust, otsustasin ostmisega veel oodata. Reedel avaldatud uudise järel lendude ära jäämisest olin üsna kindel, et esmaspäeval tabab aktsiat taas nõrkus. Veetsin nädalavahetuse lennutõrgete võimalikku mõju hinnates ja jõudsin järeldusele, et pikaajaline mõju jääb ilmselt tagasihoidlikuks.
Jah, maksta tuleb kompensatsioone, kaotatakse käibes ning saadakse ka mõningane mainekahju, ent teisalt hoitakse kokku kuludelt. Vaadates Rynairi pikaaegseid fundamentaalnäitajaid ja turupositsiooni, panustan sellele, et ettevõte tuleb juhtunuga kenasti toime. Ka peamiste suhtarvude baasil pole aktsia hind minu hinnangul ülemõistuse kõrge.
Märksa enam valmistab mulle praegu muret Ryanairi tööjõu voolavus, mille pikaajalist mõju ettevõtte tulemustele on oluliselt raskem hinnata.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.