• Jaga lugu:

    Investor Toomas: kas liikuvale rongile tasub hüpata?

    Wirecard teeb hoogsat koostööd innovatiivseid makseteenuseid pakkuva Hiina Alipayga (kuulub Alibaba gruppi). Pildil katsetab klient Hangzhous "smile-to-pay" maksesüsteemi.Foto: Reuters/Scanpix

    Makseteenustega on viimastel aastatel teenitud roppu raha, aga mõni ettevõte on saanud sisse eriti suure hoo.

    Kui suvel tulid MasterCardilt head tulemused, lasin silmadel üle krediitkaardiettevõtete tulemuste käia. Investeerimisideena ei tundunud see sugugi halb, kuid päris hästi see mind veenda ei suutnud. Nüüd kirjutas mulle Helge ja uuris, mida arvan veidi teistsuguse ärimudeliga ettevõttest. „Leidsin Wirecardi aktsia. Kas tasub osta?“ uuris Helge.
    Tunnistan, et sellisest aktsiast polnud ma suurt midagi kuulnud. TechDaxi ettevõte ta on, aga millegi suurega viimasel ajal silma paistnud pole. Tegu on üheksakümnendate lõpus Saksamaal loodud ettevõttega, mille aktsia on aasta algusest enam kui 100 protsenti rallinud ning Helge, kellele sõbrad olid aktsiat soovitanud, uuris, kas on veel mõtet rongi peale hüpata.
    Finantsil pole viga
    Wirecard, millel on maailmas terve hulk tütarettevõtteid-esindusi, on miljardikäibega ettevõte, mille turuväärtust hindab Bloomberg ligi 10 miljardile dollarile. Kontserni ärimudeli nimi on inglise keeles acquiring. Peene sõna taga on järgmine protsess. Kui inimene tahab krediitkaardiga maksta, jõuab tema nõue esimese asjana kodupanka, sealt krediitkaardiettevõttele, sealt omakorda Wirecardi-sarnasele teenusepakkujale, kes siis tehingu tegeliku kaupmehe juurde suunab.
    Selliselt vahendustegevuselt Wirecard raha kasseeribki ning bilansi põhjal otsustades ei tee kontsern seda sugugi halvasti: viimased seitse aastat on kasum ja käive püstloodis üles läinud: 2016. aastal ulatus käive pisut enam kui miljardi euroni ja puhaskasum 266 miljoni euroni.
    Sama jõudsalt on kasvanud ka kohustuste koorem, mis moodustas möödunud aasta lõpuks enam kui 2 miljardit eurot. Omakapitali on ettevõttel 1,5 miljardi euro jagu. Mõtlema paneb kõrge, 50-le liginev P/E suhe.
    Wirecard teeb koostööd selliste suurustega nagu Visa ja Alipay ning aeg-ajalt ilmuvad Saksa meediasse kuuldused sellest, et teised ettevõtted tahaksid Wirecardi kangesti ära osta. Seni pole ükski diil läbi läinud: kontserni juht, 47aastane Markus Braun hoiab enda käes nii ettevõtte juhtohje kui ka seitsmeportsendist aktsiapakki.
    Mis saab edasi?
    Wirecardi aktsia, mis tegi turudebüüdi 2005. aastal, on noteeritud nii Saksamaal kui ka mitmel pool mujalgi. Saksa börsil kauples ta eile pisut enam kui 80 euro peal ning alates aasta algusest on see teinud 96protsendise tõusu, mis edastab koduindeksit Daxi pika puuga. Dividende maksab kontsern samuti näpuotsaga: mullu 16 senti aktsia kohta ning viimase 12 kuu dividenditootlus püsib visalt 0,2 juures.
    Aktsia on üle elanud mitu järsku kukkumist. Suur osa neist on seotud ettevõtte bilansianomaalia ning sellest tulenevate kohtuskäimistega: nimelt sai ettevõte juba 2008. aastal kaela süüdistused bilansi võltsimises. Kohtus midagi tõestada ei suudetud. Tänavu veebruaris ilmus Saksamaa Manager Magazinis pikk artikkel, kus uuesti ettevõtte kummalisi raamatupidamispraktikaid kirjeldati ning see lükkas aktsia kaheksa protsendiga langusesse, kuid võidukäiku see komistuskivi peatada ei suutnud.
    Aga mida temaga edasi teha? Tänavu ennustavad analüütikud ettevõttele kahekohalist kasumi ja käibe kasvu. Bloombergi küsitletud analüütikutest soovitab osta 14 ning hoida 11 eksperti. Kas aktsia tõuseb? Siin lähevad arvamused vägagi lahku: alles eile tõstis Goldman hinnasihi 93 euro peale. Samal ajal leiab Bloombergi terminalist, et hinnasihiks piisab ka 75,64 eurost.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Rasmus Pikkani: ärme investeeri nii, nagu homset ei oleks
Jätkusuutlikule investeerimisele ja pensionifondidele mõtlevad inimesed peaksid lähtuma ennekõike soovist aidata luua endale ning oma järeltulijatele paremat tulevikku, mitte üksnes ahvatlusest haarata kinni järjekordsest uuest ja tulusast investeerimistrendist, kirjutab Luminori Baltikumi pensioniüksuse juht Rasmus Pikkani.
Jätkusuutlikule investeerimisele ja pensionifondidele mõtlevad inimesed peaksid lähtuma ennekõike soovist aidata luua endale ning oma järeltulijatele paremat tulevikku, mitte üksnes ahvatlusest haarata kinni järjekordsest uuest ja tulusast investeerimistrendist, kirjutab Luminori Baltikumi pensioniüksuse juht Rasmus Pikkani.
Uus nädal algas Tallinna börsile edukalt
Tallinna börs alustas juuni viimast nädalat tugevalt, kui indeks kerkis 0,86%. Vilniuse börs tõusis 0,28%, aga Riia langes 0,67%. Balti Benchmark indeks lõpetas päeva 1,13% kõrgemal.
Tallinna börs alustas juuni viimast nädalat tugevalt, kui indeks kerkis 0,86%. Vilniuse börs tõusis 0,28%, aga Riia langes 0,67%. Balti Benchmark indeks lõpetas päeva 1,13% kõrgemal.
Raadiohommikus: Tesla teise kvartali tulemustest, Ööd Mirror Houses investeeringust ja e-kaubanduse rekordaastast
Peegelmaju tootev Ööd Grupp sai investeeringu rahvusvahelisest investeerimisfirmalt BBox, et oma tegevust laiendada. Stuudios on külas Öödi üks asutajatest Andreas Tiik, räägime temaga ettevõtte tulevikuplaanidest.
Peegelmaju tootev Ööd Grupp sai investeeringu rahvusvahelisest investeerimisfirmalt BBox, et oma tegevust laiendada. Stuudios on külas Öödi üks asutajatest Andreas Tiik, räägime temaga ettevõtte tulevikuplaanidest.
Automüüjad vaatavad elektrikaubikute käsule altkulmu Lisakulu lööks otse tarbija rahakotti
Kohalikud automüüjad vaatavad kõhklusega kliimaleppele punktile, mille järgi peaks ka kaubaveoks kasutama elektri jõul liikuvaid sõidukeid. See tähendaks nende hinnangul järeleandmisi sõidu pikkuses ja koorma raskuses, aga tõstaks ka veetava kauba hinda.
Kohalikud automüüjad vaatavad kõhklusega kliimaleppele punktile, mille järgi peaks ka kaubaveoks kasutama elektri jõul liikuvaid sõidukeid. See tähendaks nende hinnangul järeleandmisi sõidu pikkuses ja koorma raskuses, aga tõstaks ka veetava kauba hinda.