Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Valitsus peletas kütuseraha Lätti

    Juhtkiri.Foto: Anti Veermaa

    Valitsus jättis kütuseaktsiisi tõstmise otsustamise ajal arvestamata transpordiettevõtjate hoiatused ja riskib nüüd ohuga, et kütuseaktsiisi laekumine jääb edaspidi oodatust madalamaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas. See võib tingida vajaduse hakata otsima uusi katteallikaid.

    Pühapäeval kirjutas Äripäev, et transpordiettevõtjad tangivad kütust väljaspool Eestit, sest ei näe pärast aktsiisitõusu konkurentsis püsimiseks teist võimalust.
    Kui valitsus otsustas tõsta kütuseaktsiisi ja avalikkus sai sellest teada, sai koalitsioon mõneti tänamatut kriitikat. Eraisikust üksiktarbijad nägid kütuseaktsiisi tõusu suurust ja pelgasid selle mõju kütuse lõpphinnale. Sisuliselt tähendas see aga mõne sendi võrra kallimat bensiini või diislit, mis tegelikult tarbimisharjumusi ei muutnud. Üksiktarbija jaoks võinuks aktsiisitõus samahästi jääda toimumata. Küll aga mõjus olukord kehvemalt transpordiettevõtjatele.
    Ettevõtjal suurem kulu
    Autovedajad, kes erinevalt tavainimesest üritavad oma masinaid hoida võimalikult kaua ja võimalikult suurte kaubamahtudega rakkes, peavad arvestama märksa suurema kütusekogusega. See tähendab kokkuvõttes ka suuremaid igapäevaseid kulusid, rääkimata kuu või aasta lõikes.Mullu kevadel hoiatasid autovedajad, et kütuseaktsiisi tõusu jõustumisel hakkavad ettevõtjad otsima soodsamaid tankimisvõimalusi naaberriikides. Praegu näitab mitu märki, et vähemalt ettevõtjat lööb kütuseaktsiis valusalt.
    Enne 1. veebruaril kehtima hakanud aktsiisitõusu oli märgata kütuseaktsiisi laekumise suurenemist (+127%), mis tõenäoliselt viitab varude kogumisele. See on esimene märk. Märtsis (–44%) ja aprillis (–20%) jäi maksulaekumine oodatult madalamaks, mistõttu peavad järgnevad kuud selgitama, kas aktsiisilaekumine tõuseb taas tavapärasele tasemele või mitte. Oht, et maksulaekumine jääbki väiksemaks, on täiesti olemas.
    Aktsiisiraha naabritele
    Kui transpordiettevõtjatelt küsiti tankimiseelistuste kohta, siis uuringust selgus, et 49% vastajatest tangib juba kütust välismaal ja 36% on seda kaalunud. See on teine vihje, et sellise stsenaariumi jätkumisel võib aktsiisilaekumine jääda oodatust madalamaks. Selle raha saavad endale naaberriigid, kuid Eesti peab katma ikkagi transportijatega seotud kulud nagu näiteks teede korrashoid. Samas see on veel vaid võimalik stsenaarium, sest tegelikkuses võib juhtuda ka teisiti, et väiksema tasujate arvu juures saadakse ikkagi eesmärk täidetud.
    Aktsiisitõus nõuab ettevõtjalt kohanemist ning praegu suudab mitu rahvusvahelist ettevõtjat seda teha suurema vaevata, kuna odavamad võimalused jäävad sisuliselt tee peale. See on valitsusele kindlasti mõttekoht, kuidas tuleks järgmisel korral arvesse võtta rohkem stsenaariumeid, mis hakkavad nii kergekäeliselt mõjutama maksulaekumist. Toimetus ei soovita praeguseid määrasid kindlasti langetada, sest see kõigutaks valitsuse usaldusväärsust ja võimet pikaajalisi plaane seada veelgi suurema küsimärgi alla.
    Küll aga saab valitsus teha juba praegu midagi, mis painab ettevõtjat. Pea kõik küsitluses osalenud tippjuhid tahavad aktsiisiraha kasutamise kohta läbipaistvust. Seega on võimalus näidata, kuidas ja miks aitab suurem kütuseaktsiis teha ettevõtja elu paremaks.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Airobot teatas ajaloolisest kasumist
Sisekliimatehnoloogiatele ja tootmisele spetsialiseeruv Airobot Technologies lõpetas esimest korda aasta kasumiga.
Sisekliimatehnoloogiatele ja tootmisele spetsialiseeruv Airobot Technologies lõpetas esimest korda aasta kasumiga.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Bolti president: ametnikele valmis eelnõude saatmine on normaalne Bolt pelgab ärimudeli suurt muutust
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Raskustes Saksamaa ärikliima paraneb
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.