Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kleeps autol teeb ausaks? Vaevalt küll

    JuhtkiriFoto: Anti Veermaa

    Ministeerium peaks loobuma plaanist ettevõtluse jaoks kasutatavaid masinaid kuidagi eraldi märgistada, kirjutab Äripäev juhtkirjas.

    Rahandusministeerium tahab muuta sõiduautode eratarbeks kasutamise maksustamist ja hakata erasõitudeks kasutatavaid autosid märgistama. Millist erimärgistust hakatakse kasutama, ei ole veel paika pandud.
    Rahandusministeeriumi plaanitav firmaautode maksustamise muudatus sisaldab iseenesest häid külgi. Üks positiivne asjaolu on kilovatipõhine maksustamine, mis aitab kaasa segakasutuses olevate luksusautode teema lahendamisele. Nagu oleme ka varem kirjutanud, siis ametiautode erisoodustusmaksu sõltuvus auto võimsusest on kõige lihtsam ja selgem viis praktilisust ja luksust eristada.
    Samamoodi on aega jätta sõidupäevikud ajalukku. Samas võiks see jääda alternatiivina nendele, kes peavad seda vajalikuks ja mitte liiga koormavaks, nagu pakkus välja maksumaksjate liidu juhatuse liige Lasse Lehis. Mõningatel puhkudel on sõidupäevik kõige parem tõendusmaterjal, kuidas on firmaautot kasutatud.
    Ebavajalik lisakohustus
    Küll aga ei tohiks muuta ettevõtjatele kohustuslikuks erimärgistust autodele, mis on üksnes töösõitudeks. Ühest küljest piiraks see ettevõtja valikuvabadust, ent samas seaks lisakohustuse, mida tõenäoliselt paljud ei pea vajalikuks.
    Üks põhjus, mis võib viia vastuseisuni, peitub maksuameti mulluses seigas, kui ühel ettevõtjal paluti selgitada, miks oli tema auto spordiklubi parklas ning kuidas oli see seotud ettevõtja tegevusega. Selline jälitustegevus oleks maksuameti juhile Marek Helmile maksnud peaaegu ametikoha, kui ettevõtjate pahameele tõttu soovis Helm oma edasisest tööst loobuda, ent toonane rahandusminister Maris Lauri suutis ta ümber veenda.
    Nüüd aga on veelgi suurem tõenäosus, et erimärgistusega firmaautode omanikke hakatakse rohkem tülitama, kuna nende auto võib olla mõne ametniku meelest vales kohas. Mõne ettevõtja jaoks võib see tunduda isegi diskrimineerimisena, kuna näiteks avalikus sektoris ei ole sarnast nõuet seatud. Seetõttu hakatakse riigiametnikelt kiiresti vastu küsima: „Miks mina pean, aga sina mitte? Kus on õiglus?“
    Paljud märgistavad juba praegu
    Kui riik soovib eristada ettevõtluseks kasutatavaid masinaid, siis tegelikkuses on juba praegu suur osa ettevõtjaid teinud seda vabatahtlikult. Eelkõige tehakse seda enda tegevuse reklaamiga. Masinad, mida kasutatakse 100% töösõitudeks, on enamasti juba kaetud sama ettevõtte logo, loosungi, nime ja vahel isegi kontaktandmetega.
    Erimärgistuse pooldajate meelest distsiplineeriks selline muutus auto kasutajat ning masinat ei kasutataks enam erasõitudeks. Samas tundub selline lootus pigem naiivne, sest pigem ei hakka ettevõtjad märgistust kasutama või suudavad leida lõpuks ikka viisi, kuidas erasõidud ühildada ettevõtlusega. Nii nagu mõni riigiametnik kasutab ainult avaliku sektori hüvanguks mõeldud masinat vahel ikkagi poe lähedal peatumiseks.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kaevandussektoris hakkas käärima kümnendi tehing
Kaevandushiiu BHP täna tehtud 31 miljardi naelane ülevõtupakkumine teisele kaevandushiiglasele Anglo American tähendab kaevandussektorile selle kümnendi suurimat tehingut ja uue vaseturu liidri sündi.
Kaevandushiiu BHP täna tehtud 31 miljardi naelane ülevõtupakkumine teisele kaevandushiiglasele Anglo American tähendab kaevandussektorile selle kümnendi suurimat tehingut ja uue vaseturu liidri sündi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: järeldused, mida investor peaks tegema tulemuste nädalast
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.