Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Neil ei maksa Hiiumaal oma nägu näidata

    Anti Veermaa

    Äripäeva hinnangul on praamiliikluse hädade taga valitsuserakondade, eelkõige Reformierakonna rahaahnus ja Tallinna Sadamas aastaid vohanud korruptsioon.

    Kuigi praegune madal veetase oleks tõenäoliselt force majeure ka uute parvlaevade jaoks, võtab Äripäev praamisaaga laias plaanis lühidalt kokku nimekirjaga neist isikutest, kes on tekkinud olukorras süüdi.
    Toimetuse hinnangul on praamiliikluse hädade taga valitsuserakondade, eelkõige Reformierakonna rahaahnus ja Tallinna Sadamas aastaid vohanud korruptsioon, millega valitsuserakonnad õigel ajal tegelda ei soovinud.
    Leedo väited on ümber lükkamata
    Kuigi prokuratuur ei algatanud uurimist suurettevõtja Vjatšeslav Leedo väite põhjal, et Reformierakonna esindajad küsisid temalt nelja sidrunit ehk nelja miljonit eurot erakonna kassasse, on see väide ka avalikkust lõpuni veenval viisil siiamaani tegelikult ümber lükkamata. Leedo väite kehtimatuse kohta pole Reformierakonnal ette tuua isegi mitte kriminaalasja lõpetamise määrust, millega lõppes uurimine mäletatavasti RE musta raha skandaali asjus.
    Kõige rohkem on tänases praamihädas süüdi valitsus, seega alustame nimekirja mehega, kes on peaministri ametis teist korda järjest.
    Taavi Rõivas: on keeldunud tunnistamas Tallinna Sadama korruptsiooniprobleeme, millest kogu häda alguse sai. Rõivase väide, et Tallinna Sadama endised juhid Allan Kiil ja Ain Kaljurand toimisid altkäemaksu küsides omal käel ja iseenese huvides, ei ole usutav ega veenev. Rohkem kui miski muu huvitas Rõivast erakonnakaaslase Remo Holsmeri puhtaksjäämine. Paraku kaotas Postimehe vastu kohtusse läinud Holsmer kohe esimeses astmes ja loobus edasi kaebamast.
    Allan Kiil ja Ain Kaljurand: lõhkasid uudispommi eelmise aasta alguses, kui nad altkäemaksukahtlusega vahi alla võeti. Riigiprokuratuur kahtlustab Kaljuranda rohkem kui 300 000 euro ulatuses altkäemaksu võtmises ja Kiili rohkem kui nelja miljoni eurose altkäemaksu võtmises Poola ja Türgi firmadelt, mis ehitavad Tallinna Sadama tellimusel saarte vahel kurseerima hakkavaid laevu. Kahtlustest kaugemale pole uurimine edenenud, Kiil ja Kaljurand on jalavõruga vabadusse lastud.
    Neinar Seli: Tallinna Sadama pikaaegne nõukogu esimees, kes mõisteti eelmisel aastal riigikohtus lõplikult kriminaalkuriteos, täpsemalt korruptsioonivastases toimingupiirangu rikkumises süüdi. Tallinna Sadam on pikki aastaid olnud nõukogu kaudu Reformierakonna kontrolli all.
    Andrus Ansip: eelmine peaminister, kes sallis Seli toimetamist Tallinna Sadamas ja mitmel toolil istumisest tulenevaidhuvide konflikte.
    Juhan Parts: tegeles Tallinna Sadama probleemidega ja sai Selist lahti, aga kõik jäi pooleli. Leedo läbipaistmatutest skeemides vabanemise plaan oli õige, aga see jäi ellu viimata.
    Urve Palo: vormistas pärast ametiaja alguse meelesegadushetki Partsi plaani, aga oli juba hilja. Hange tulnuks korraldada varem ja korrektsemalt, ilma lõputute pahandusteta. Tallinna Sadam, mille probleemidega Palo ministrina pidi kursis olema, veeti hankele kõrvupidi. Tänaseks on raske näha, kust tuleb Palo lubatud 60 miljoni eurone kokkuhoid kümne aasta peale.
    Asko Pohla: esindas Tallinna Sadamat advokaadina mitmes asjas, muuhulgas parvlaevade ehituslepingute sõlmimisega seotud asjades. Pohla on ise kinnitanud, et kõik on seaduslik, aga see vaevalt praamisabades istuvaid hiidlasi lohutab.
    Nagu näete, TS Laevu ja selle juhti Kaido Padarit nimekirjas pole. Tema helbib lihtsalt varasemate aastate jooksul kokku keedetud suppi.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Portfellihaldus 20 aastat investeerimiskogemust

Olulisemad lood

Äriinglite juht: viis nõuannet algajale iduinvestorile
Üle kümne aasta ingelinvestorina enam kui 60 iduettevõttesse panustanud Eesti Äriinglite Assotsiatsiooni EstBAN president Lauri Antalainen annab isiklikult kogetud vigade põhjal nõu algajale äriinglile, et kuluka lõbu asemel õnnestuks tõesti head tulu teenida.
Üle kümne aasta ingelinvestorina enam kui 60 iduettevõttesse panustanud Eesti Äriinglite Assotsiatsiooni EstBAN president Lauri Antalainen annab isiklikult kogetud vigade põhjal nõu algajale äriinglile, et kuluka lõbu asemel õnnestuks tõesti head tulu teenida.
Taavi Ilves Infortari prospektist: tundub ohtlik
Investor Taavi Ilvese hinnangul on Infortar küll huvitav investeerimisidee, kuid ta kardab, et raha püütakse kaasata liiga kallilt.
Investor Taavi Ilvese hinnangul on Infortar küll huvitav investeerimisidee, kuid ta kardab, et raha püütakse kaasata liiga kallilt.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Juustukuningate lugu: äri võimalikkusest naise ja emaga
Kolleegid, äripartnerid, abikaasad ja lapsevanemad Liisu ja Robert Miller tegutsevad igas rollis ja valdkonnas ööpäev läbi koos. Kui Roberti vanemad tegid Liisule ettepaneku pereettevõttes tööle hakata, ütles Liisu enda sõnul kohe ära, et tema ei ole hull. Kui üks hetk lõpetati selle töökoha pakkumine, siis tundis ta, et ikkagi sooviks pereettevõttesse panustada, ja on siiani selle otsuse üle õnnelik.
Kolleegid, äripartnerid, abikaasad ja lapsevanemad Liisu ja Robert Miller tegutsevad igas rollis ja valdkonnas ööpäev läbi koos. Kui Roberti vanemad tegid Liisule ettepaneku pereettevõttes tööle hakata, ütles Liisu enda sõnul kohe ära, et tema ei ole hull. Kui üks hetk lõpetati selle töökoha pakkumine, siis tundis ta, et ikkagi sooviks pereettevõttesse panustada, ja on siiani selle otsuse üle õnnelik.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Kinnisvaragasell kasvab "sõbralikult": taunime kahanemist
Kinnisvarasektori gasellfirmade ehk kiiret kasvu näidanud ettevõtete omanikud tunnistavad, et hoog on turumuutuste tõttu küll raugenud, kuid varasemast kehvem tulemus ei tule kõne allagi.
Kinnisvarasektori gasellfirmade ehk kiiret kasvu näidanud ettevõtete omanikud tunnistavad, et hoog on turumuutuste tõttu küll raugenud, kuid varasemast kehvem tulemus ei tule kõne allagi.
Neli parimat praktikat oma ettevõtte kasvatamiseks
Mida õpetatakse ärikoolides – kas strateegiat või selle elluviimist? Peamiselt esimest, eeldades, et kui plaan on olemas, siis selle elluviimine on vaid vormistamise küsimus. Iga juht loomulikult teab, et see on tõest väga kaugel. Minu igapäevatöö organisatsioonides on seotud fookuse seadmise ja selle elluviimisega ning oma kogemusest võin öelda, et raamat
Mida õpetatakse ärikoolides – kas strateegiat või selle elluviimist? Peamiselt esimest, eeldades, et kui plaan on olemas, siis selle elluviimine on vaid vormistamise küsimus. Iga juht loomulikult teab, et see on tõest väga kaugel. Minu igapäevatöö organisatsioonides on seotud fookuse seadmise ja selle elluviimisega ning oma kogemusest võin öelda, et raamat
Kõige rohelisem ettevõte: „Viis aastat kestnud pingutused olid väärt seda“
Me oleme liiga väiksed tegijad, et olla kõige rohelisem ettevõte, leidis enne tunnustuse saamist kõige roheinspireerivama ettevõtte kategoorias esikoha saavutanud festivalikorraldaja I Land Sound Festuval OÜ jätkusuutlikkuse valdkonna juht Kadi Aguraijuja.
Me oleme liiga väiksed tegijad, et olla kõige rohelisem ettevõte, leidis enne tunnustuse saamist kõige roheinspireerivama ettevõtte kategoorias esikoha saavutanud festivalikorraldaja I Land Sound Festuval OÜ jätkusuutlikkuse valdkonna juht Kadi Aguraijuja.
Autode järelturu ekspert: ärikaid on masendavalt palju
Kui kasutatud autot ostes taustakontrolli puudulikult teha, võib lihtsasti juhtuda, et soetate sõiduki hangeldajalt ja maksate talle rasvase hõlptulu.
Kui kasutatud autot ostes taustakontrolli puudulikult teha, võib lihtsasti juhtuda, et soetate sõiduki hangeldajalt ja maksate talle rasvase hõlptulu.
KANDIDEERI | Aasta tehas 2024 konkurss ootab kandidaate
Äripäeva teemaveeb Tööstusuudised.ee hakkab taas otsima tehast, mis liigub aina enam targa tootmise poole ning hoiab fookuses efektiivsust ja tehnoloogilist arengut. Kandidaate saab esitada kuni 31. jaanuarini 2024.
Äripäeva teemaveeb Tööstusuudised.ee hakkab taas otsima tehast, mis liigub aina enam targa tootmise poole ning hoiab fookuses efektiivsust ja tehnoloogilist arengut. Kandidaate saab esitada kuni 31. jaanuarini 2024.
Neli parimat praktikat oma ettevõtte kasvatamiseks
Mida õpetatakse ärikoolides – kas strateegiat või selle elluviimist? Peamiselt esimest, eeldades, et kui plaan on olemas, siis selle elluviimine on vaid vormistamise küsimus. Iga juht loomulikult teab, et see on tõest väga kaugel. Minu igapäevatöö organisatsioonides on seotud fookuse seadmise ja selle elluviimisega ning oma kogemusest võin öelda, et raamat
Mida õpetatakse ärikoolides – kas strateegiat või selle elluviimist? Peamiselt esimest, eeldades, et kui plaan on olemas, siis selle elluviimine on vaid vormistamise küsimus. Iga juht loomulikult teab, et see on tõest väga kaugel. Minu igapäevatöö organisatsioonides on seotud fookuse seadmise ja selle elluviimisega ning oma kogemusest võin öelda, et raamat

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.