Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Värviga vabadusi piirama

    numbridFoto: Anti Veermaa

    Ettevõtjate sõidukite erimärgistamisel värviliste numbrimärkidega on tõenäoliselt vabadust piirav mõju ja see on lubamatu.

    Rahandusministeerium on tulnud lagedale kavatsusega märgistada alates järgmisest aastast värvilise registreerimismärgiga kõik 100% ettevõtlus- või ametisõitudeks vormistatud autod. Äripäeva hinnangul on selline kavatsus kaugel liberaalsusest ja lisaks ei täida eesmärki, et autode vormiline ja tegelik kasutusviis kattuksid ja oleks vastavalt maksustatud.
    Ministeeriumi hinnangul ei muuda eristuvat värvi numbrimärgi kasutusele võtmine kontrolliprotsesse, kuid maksuametile hakkab tõenäoliselt laekuma rohkem kaebusi. Samas ei jõua amet kõikidele kaebustele reageerida või ei pea seda otstarbekaks. Nendes kahes lauses peitubki põhjus, miks värviliste numbrimärkidega tembeldamine ei tööta.
    Juba praegu näeme, kuidas autoga või autota liiklejad jäädvustavad hilisema avaliku omakohtu eesmärgil jäädvustaja hinnangul valesti käitujaid. Pealekaebamise õhutamine pole küll miski, mida riik peaks seaduste abil innustama.
    Vaadates tekkinud emotsionaalsele debatile rahulikult, võib küsida, et mis vahet seal siis on, andku osale värvilised märgid ja läheme eluga edasi. Kuid nending, et mis seal ikka, teeme ära ja vaatame, kas tolku ka on, ei saa olla põhjus kohustada kedagi kogema täiendavat bürokraatiat. Ministeerium koostöös maksuametiga kaalus ka kleebiste kasutamist, kuid eelistas eri värvi numbreid, sest need on silmapaistvamad, registrisse kantud ja nende väljastamisel laekub ka riigilõiv. Niisiis on riigilõiv justkui väike, muu seas kaasnev präänik riigile, kui värviliste numbrite letis järjekorrad tekivad.
    Parkimiskoht on suvaline punkt
    Kui mõelda hüpoteetilistele olukordadele, siis värvilise numbrimärgiga auto spordi-, ööklubi või poe ees võib tähendada mida iganes, alates maksupettusest kuni selleni, et töökoha ees paar maja edasi polnud vaba kohta. Või käis ettevõtja poes firmale kohvi ja bürootarbeid ostmas. Kas tahame ja vajame, et pealtnäha kahtlane seik toob pealekaebamise ja ametnike kontrolli, isegi kui nii saame kätte senisest rohkem skeemitajaid? Mõelgem. Kas niisuguste juhtumite puhul võib tõe väljaselgitamine olla kulukam kui tõenäoline seljavõit maksudest viilinu üle? Võib küll.
    Kui Äripäev kirjutas hiljuti notariaaltoimingute kohustuslikkusest ja sellest, kas kord võiks olla paindlikum, ütles üks advokaat tabavalt, et Eestis on usaldamatuse foon, mis tingib üliturvalisusest lähtuvad reeglid. Samasse ritta sobitub ka osa ametiautode märgistamise plaan.
    Eelneva taustal on oluline toonitada, et Äripäev on vankumatul seisukohal, et ametiautode kasutusega vassimine maksude vältimise eesmärgil on pettus ja sellele peab olema nulltolerants. Küsimus on aga selles, kuidas teostada kontrolli nii, et see ei muutuks naeruväärseks ja ausaid maksumaksjaid põhjendamatult kurnavaks. Ka rahandusministeerium ise nendib, et kontrollimehhanism tegelikult ei muutu, lihtsalt kaebusi hakkab rohkem laekuma. Riik soovib koputada südametunnistusele, kuid antud juhul on raske näha, et meede täidaks eesmärki.
    Tüütute sõidupäevikute osaline kaotamine on tänuväärne. Ka kavatsus erisoodustusmaks auto võimsusega siduda on poliitilise otsuse koht ja võib mõistlik olla. Kuid enne käiste üles käärimist võiks ikka üheksa korda kaaluda, kas tasub ka värvi segama hakata. Loodetavasti leitakse parem lahendus, pidades silmas, et madalam ja ühetaoline maks töötab paremini kui rohkete eranditega kõrgem maks.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Pindi näeb kinnisvaras virgumise märke
Kevade esimene pool annab kinnisvaraturule alust mõõdukaks optimismiks, teatas Pindi Kinnisvara.
Kevade esimene pool annab kinnisvaraturule alust mõõdukaks optimismiks, teatas Pindi Kinnisvara.
Viljar Arakas ja Robert Kitt said eelarvenõukokku
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.