13 lahendust tulevikuusku kaupmehele

14. veebruar 2017, 17:30
Elektroonsed hinnasildid kaubanduse messil "NRF Retail's Big Show".
https://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20170214/USEFUL/170219881/AR/0/Elektroonsed-hinnasildid.jpg

Elektroonilised hinnasildid, kulinaarialeti tellimiskeskus, kaupluse külastajate analüüs ja virtuaalreaalsus on ainult väike valik sellest, mis hakkab kujundama kaubanduse tulevikku.

Tehnoloogiaettevõte Nixor EE käis New Yorgis uudistamas üht maailma suuremat kaubanduse messi "NRF Retail's Big Show". Ettevõtte tegevjuht Imre Reinson ja ärijuht Elgar Ojakõiv tõid Äripäeva teemaveebis kaubandus.ee esile 13 tehnoloogilist lahendust, mis tasub kaubandusettevõttel kohe kasutusele võtta.

Deli Order System

Külm- ja kuumleti ning kala- ja lihaleti järjekorras seismine võib jääda minevikku. Selle asemel võiks kasutada tellimissüsteemi, kus klient sisestab oma soovi ning selle asemel et järjekorras oma kaupa oodata, läheb ta muid kaupu otsima. Kui tellimus on valmis, näeb ta seda suurelt ekraanilt – või kui kliendil on vastav mobiilirakendus, tuleb teade talle mobiilile. Igati esinduslik ja mõistlik lahendus.

Kulinaarialeti tellimussüsteem

Elektroonilised etiketid

Elektrooniliste tooteetikettide valdkond areneb kiirelt ja pakkujaid on mitu, kuid mõni hakkab eriti silma: kvaliteedi tõttu köitis tähelepanu DisplayData tootevalik. Neil on 16 erinevat mudelit (suurust) koos variatsioonidega (värvid, külmakindlus, veekindlus, Bluetooth), mis katab iga kaupmehe vajadused. Eesmärk on, et info- ja hinnamuutus oleks sama dünaamiline nagu on see näiteks lennunduses/hotellinduses – hind muutub kohe, kui muutub nõudlus, konkurentsiolukord, ilmastik. 

Elektroonsed etiketid

Külastajate videoanalüüs

Järjest rohkem kasutatakse jaekaubanduses videoanalüütikat. Messil näidati lahendust, mis tuvastab klientide vanuse, soo ning isegi tuju ja annab üldise statistika kaupluste külastajate kohta. Sellise lahendusega saab mõõta, kes ja mis ajal kauplust külastavad, kuidas nad reklaami suhtuvad jpm.

Customer Face Analysis ehk külastajate analüüs video põhjal

Kaasaskantav triipkoodilugeja

Ka Eestis Selverites ja Tallinki uues laevas Megastar on Joya Touchi iseostlemise puldid. Nüüd on need ka Android platvormil ja neil on lisaks küljes kõlar ja mikrofon. Kaupluse teenindaja saab võtta tavalise ostupuldi ja panna selle töötaja režiimile. Siis saab puldiga teha inventuuri, hinnakontrolli ja suhelda näiteks Skype'i kaudu teiste töötajatega. Seadmest saab abi ka klient, kui kutsub selle kaudu endale abi, leidmaks õige toote. Tõenäoliselt oleks seadmest abi ka ehituskauplustes, kus kliendid tihtipeale vahekäikudes abi ootavad või klienditeenindajat mööda poodi taga otsivad.

Kaasaskantav triipkoodilugeja, mille sarnased on kasutusel Selverites.

Analüütika

Andmete analüüsiga lubatakse uskumatut käibe ja kasumi kasvu. Süsteemid on tehtud selliselt, et kui klienditeenindaja unustab lipsule lisaks pakkuda lipsunõela, siis süsteem seda juba ei unusta. Lisaks pakub süsteem veel kolme sobilikku toodet ning toob välja veel kolm kõige popimat toodet, mis selle profiiliga kliendid ostavad. Seda infot on võimalik korjata ja tagasi saata müügikanalitesse (mobiil, ostupult, iseteeninduskassa, klienditeenindaja mobiilkassa, tavakassa, e-pood jne.

Virtuaalreaalsus 

Macy’s (USA) ja Sainsbury (UK) on sisenenud Hiina turule, kasutades virtuaalreaalsustehnoloogia võimalusi. Päris kauplust avamata pakutakse veebis ostlemisega harjunud tarbijale reaalsemat ostukogemust. Tehakse koostööd Alibaba grupiga.

Milliseid lahendusi veel pakutakse, loe lähemalt Äripäeva teemaveebist kaubandus.ee.

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
14. February 2017, 17:39
Otsi:

Ava täpsem otsing