Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Käibemaksuga  kütuseturu skeemitamise vastu

    Täna heidame valgust kütuseturu varjupoolele. Selgub, et skeemitades lüpsavad kütuseturul tegutsevad maksupetturid riiki igal aastal vähemalt 45 miljoni euroga (700 mln kr) ning riik vaatab neid jõu- ja ilunumbreid jõuetult pealt.

    Äripäev tutvustab tänases luubiloos lähemalt skeemi, millega kümneid miljoneid eurosid teenida saab. Me oleme üsna veendunud, et see petuturg on organiseeritud – me ei usu, et selles lööks kaasa üksiküritajaid, kes täiesti juhuslikult tulusa skeemi avastanud. Ja kui seal ongi selliseid väikseid õnneotsijaid, liigub suurem osa rahast ikkagi ühe-kahe grupeeringu kontrolli all. Ka meie tänase loo kangelased on olnud tihedalt seotud ka allilmaga.
    Samuti aitavad me arvates skeemitamisele kaasa nn ausad kütusemüüjad – nii suurt kogust maksuvaba kütust pole lihtsalt võimalik kanistritega ja kusagil metsas turustada.
    Äripäeva arvates on me riik liiga kauaks jõuetuks pealtvaatajaks jäänud. Meil on küll olemas maksu- ja tolliamet, kus on maksupettuste vastu võitlemise osakond. Meil on täiesti arvestataval tasemel politsei ja prokuratuur, kuid vähemalt täna ei suuda nad kütuseturul toimuvat kuidagi kontrolli alla saada.
    Mis oleks lahendus, kuidas välistada need skeemid? Kuidas jõuda nendele inimesteni, kes meie kõigi arvelt rikastuvad? Arvestades, et üksikisiku tulumaksu kogub riik aastas ca 200 miljonit eurot (3mld kr), siis on maksumaksjail päris valus vaadata, kuidas neljandik sellest lihtsalt mingite petiste taskusse läheb!
    Me oleme täiesti kindlad, et kavandatav tagatisraha süsteem seda olukorda ei lahenda. See võtaks kurjameilt vaid murdosakese mustast tulust ära – 100 000 eurot tagatisraha kirjutatakse lihtsalt nö äriplaani sisse. Pettustega teenitav kasu on mitu korda suurem kui tagatis, ütleb Neste juht. Pealegi, maksuametil on praegugi õigus kütusemüüjatelt tagatist nõuda, ent mullu kevad-suvel esitatud 154 tagatisnõudest täideti ainult 6! Petturid lihtsalt vilistasid maksuameti nõudmistele!
    Kas sellest oleks abi, kui anda kütuse tarbimisse laskmise õigus vaid käputäiele kindla ja kontrollitud taustaga ettevõttele? Tõsi, see oleks ettevõtlusvabaduse piiramine ning ei pruugi konkurentsile kasuks tulla.
    Äripäeval on parem ettepanek. Kehtestaks kütuseäri (miks mitte kogu aktsiisikaubanduse) puhul nö tagurpidi käibemaksu-kohustuse? Et kogu käibemaks makstaks kõigepealt riigile ära ja alles siis hakatakse nö maha-arvamisi ja tagasiküsimisi tegema? Ühesõnaga – tekitaks olukorra, kus kütuseostja makstud summast laekuks kütusemüüja pangakontole juba käibemaksu võrra väiksem summa – et pank suunab käibemaksu otse riigile! Tehniliselt ei tohiks see ju kuigi keerukas olla. Jah, takistuseks saavad sularahatehingud, kuid keelustaks sel juhul aktsiisikaupade hulgimüügil sularahatehingud?
    Sest olgem ausad, seni on riik ju ettevõtjat usaldanud ja lahendanud asja ettevõtjaile kasulikult – iga käibemaksukohuslane saab praegu igakuiselt (tegelikult isegi kuni tuleva kuu 20. kuupäevani) intressivabalt käibemaksurahaga opereerida. Ning nagu elu on näidanud, kasutatakse seda kurjasti ära.
    45 miljonit eurot aastas pole just väike summa – selle arvelt saaks teha palju head. Kasvõi üksikisiku tulumaksu määra ühe, ehk isegi kahe protsendipunkti võrra alandada.
    Autor: 1185-aripaev
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Caterpillar kohandab ootusi pärast USA ehitusbuumi jahenemist
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolt lobistas Eesti kaudu vastuseisu Euroopa platvormide direktiivile Lisatud Bolti kommentaar
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.