Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Seadus ei taga reisijaile piisavalt kaitset

    Uudised Egiptusest muutuvad üha ärevamaks. Kas reisikorraldajatele kehtestatud nõuded tagavad nende võimekuse toimetada inimesed vajadusel koju enne tähtaega?

    Turismiseaduse kehtiv redaktsioon jõustus 16. mail 2010. aastal, millega kehtestati reisikorraldajatele ka senisest suurema tagatise nõue. Tagatise peamine kasutuseesmärk on reisikorraldaja makseraskuste ilmnemisel reisijate sihtkohast tagasi toimetamine.
    Kehtiva seaduse järgi määrab tagatise summa reisikorraldaja ise. Tagatise suurus jääb reisikorraldaja südametunnistusele. Kehtiva turismiseaduse järgi määrab tagatise summa reisikorraldaja ise järgmise kvartali müügiprognoosi alusel. Seaduse autorid on küll toonitanud, et ettevõtja peab ise analüüsima ja hindama oma majandustegevusega seonduvaid riske ja tagama vastavalt sellele õiguspärase tegutsemise, kuid tagatise õiglase suuruse kontrollimiseks või täiendavaks määramiseks pole mingisugust kontrollimehhanismi ette nähtud.
    Turism on hooajaline ning paljudes aspektides ettearvamatu, olles mõjutatud nii globaalpoliitikast, kliimast ja majandusest. Sisuliselt tähendab see, et kui reisikorraldaja teeb tagasihoidlikud tulevikuplaanid või lihtsalt ei planeeri tulevas kvartalis oma müügimahtu suurendada, ei pruugi tema tagatis "erakordselt suure müügimahu ettenägematu tekkimise" korral enam nõuetele vastata.
    Olenemata sellest, et turismiseadus sätestab ka reisikorraldajale kohustuse jooksvalt tagatise suurust hinnata ning seda vajadusel suurendada, ei toimu see siiski üleöö. Tagatise jooksvaks suurendamiseks seadus mingit tähtaega ei anna, mis tähendab, et kehtib mõistlikkuse põhimõte. Ametkondadega suhtlemisel loetakse tavaliselt avalduste jm dokumentide esitamise mõistlikuks ajaks ühte kuud, mis tähendab, et kui reisikorraldaja esitab avalduse üks kuu pärast tagatise suurendamise vajaduse ilmnemist, ei saa seda nõuete rikkumiseks pidada.
    Tagatisest ei piisa. Kui nüüd samale perioodile langeb erakorraline vajadus toimetada reisijad sihtkohtadest tagasi ning reisikorraldaja makseraskuste tõttu on vaja hakata tagatist realiseerima, võibki ilmneda, et tegelike vajaduste täitmiseks olemasoleva tagatise summast ei piisa. Seejuures ei ole reisikorraldajale ka midagi ette heita. Niisiis, kuigi praegune regulatsioon on kehtestanud kohustusliku tagatise määra, ei saa tegelikult selle regulatsiooni rakendamise efektiivsust kontrollida.
    Seega, enne reisile minekut on igal juhul soovitatav uurida, kas ja milliseid lisatagatisi reisiettevõte oma klientide huvide kaitseks täiendavalt pakub.
     
  • Hetkel kuum
Seotud lood

TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Suurpank langetas tehnoloogiahiiglaste hinnangut
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.