Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ostja roll pole olla kontroll

    Piraataluste probleemiga ei pea tegelema mitte klient, kaubaaluse      ostja/kasutaja, vaid organisatsioon, kes aluste litsentse müüb.

    Äripäeva arvates pole ostja rolliks olla kontrolliks. Sest meie arvates tähendab majandusvabadus ühtlasi ka õigust eeldada, et kogu ametlikult registreeritud ettevõttelt ostetav kaup on seaduslik.
    Nn euroaluste teema on sisuliselt väga huvitav juhtum. Ilmselt iga mittetootja ja mittelogistiku jaoks suure üllatusena selgub, et nn euroalus ehk EUR-alus on Austria Raudteele kuuluv autoriõigusega kaitstud registreeritud kaubamärk. Õigust neid aluseid toota ja ka remontida jagab aluste ühendus EPAL, litsents maksab 1000 eurot aastas, lisaks tuleb maksta ka igalt valmistatavalt-remonditavalt aluselt. Tootjale tähendab litsentseerimine, et talle antakse ette kümneid lehekülgi juhiseid ja nõudeid, millele peab üks euroalus vastama. Juhend kirjeldab ka nõuded materjalile ja selle kvaliteedile. Nõutu fikseeritakse detailideni – näiteks aluse ehitusel kasutatud laudade mõõtmed tohivad ette nähtust kõrvale kalduda vaid millimeetreid, kasutatavate naelte tarnijad aga annab EPAL tootjale ette.
    Me ei küsi tänases juhtkirjas, miks üldse peavad kõik ettevõtjad oma kauba transportimisel kasutama just üht konkreetset kaubamärki kandvaid kaubaaluseid, kuigi need on ligi 67% nn tavalistest kallimad (6 vs 10 eurot tükk). Kas tavaliste aluste kasutamine on kuidagi keelatud või pärsitud? Loogiliselt võttes peaks tootedisain, mis hõlmab kindlast materjalist toodetud, isegi kindlalt tarnijalt ostetud naeltega kokkuklopsitud aluseid lõpetamagi oma kehtivuse sel hetkel, mil aluse valmistaja kasutab teistsuguseid materjale ja naelu. Mil näiteks Adidas muutub sisuliselt Adibas’iks. Või GUCCI CUCCIks.
    Küll paneb see meid aga üldistama. Oletagem hetkeks, et see EUR-aluste assotsiatsioon saab oma tahtmise. Siis on ju vaid aja küsimus, mil see teistelegi elualadele ja kaubaklassidesse laieneb. Kas tõesti peame ostjatena varsti turult saia ostes karistust kartma, kui peaks selguma, et ostetud Kirde sai polegi tegelikult päris õige Kirde sai? Kas ostja peab enesele kõikide ostetavate toodete kaubamärgid ja nende omanikud üksipulgi selgeks tegema? Seega oleks EUR-aluste assotsiatsiooni soovi seadustamine meie meelest väga ohtlik pretsedent. Äripäeva meelest ei ole säärane vastutuse ostja kaela lükkamine kuigi aus. Milleks siis üldse see assotsiatsioon? Millega ta oma 1000eurose litsentsitasu ja lisatasud välja teenib? Samuti on meil Eestis olemas kõik moodsale ühiskonnale omased uurimis- ja korralekutsumisorganid.
    Tegelikult ongi olukorrale väga lihtne lahendus. Kes tahab, maksab EUR-kaubamärgi kasutamise õiguse eest 1000 eurot aastas, kes ei taha, ei maksa. Ja EPAL käib, kasvõi koos jõustruktuuridega kontrollreididel – kui keegi litsentsi omamata oma alusele EUR-templi külge lööb, peab ta selle eest ka karistuse saama. Ühesõnaga, piraatlust ja muud pätlust peaks tõkestama ikka kaubamärgihoidjad ja vastavad riigiasutused, mitte ostjad.
    Autor: 1185-aripaev
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.