Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uus seadus on seltside poole kaldu

    Äripäev räägib üllatava loo sellest, kuidas kindlustusseltsid tahavad majanduskriisist räsitud Eestis seaduse abil oma tulusid suurendada. Klient, nagu ikka, kaotab.

    Ühesõnaga, tänasest artiklist selgub, et Eestis tegutsevad kindlustusseltsid on rahandusministeeriumi toel (või vastupidi?)maha saanud uue liikluskindlustuse seaduseelnõuga, mis paisutaks seltside kasumeid. Meie, klientide arvelt.
    Äripäev ei ole mitte kuidagi vaba turumajanduse vastu. Me ei arva, et kõik hinnad peaks olema kõrgemalt poolt paika pandud. Me usume majandusvabadusse, me arvame, et iga ettevõte tootku seda, mida tahab ja müügu seda sellise hinnaga, millega tahab. Või millega müüa õnnestub. Küll aga on konkreetsel juhul tegemist kohustusliku tootega. Lisaks on meie arvates taunimisväärne kaasata oma äri eduks riigiametnike abi, kirjutada oma äri eduks seadus. Aga just nii see lugu täna tundub. Miks muidu on see uus eelnõu seltside poole kaldu? Miks muidu ei olnud uue liikluskindlustusseaduse välja töötamisse kaasatud kõik osalised, näiteks kindlustusvõtjate huvide eest seisvate Eesti Kindlustusmaaklerite Selts ja tarbijakaitseamet?
    Rohkem tulu, vähem kulu! Uue seaduse eelnõu läbilugemisel jääb meile kindel veendumus, et kohustuslikku liikluskindlustust pakkuvad seltsid on rahakottide kaitseks asunud otsima viise, kuidas tulusid suurendada. Ning väljamakseid vähendada.
    Toogem uuest eelnõust mõned näited: kui seni sai sõidukiomanik juhul, kui ta sõidukit ei kasuta (sõiduk oli garaažis, remondis, müügis), kindlustuslepingut sõlmimata hakkama kaks aastat, siis nüüd vaid ühe. Aasta möödudes nõutakse kindlustusvõtjalt kolmekordse kindlustusmakse tasumist! Lihtsalt vara omamise eest karistuse (mis see kolmekordne kindlustusmakse muud ikka on) ette nägemine on pretsedenditu. Mis veelgi „parem“, selle kolmekordse kindlustusmakse sissenõudmine toimub eelnõu kohaselt kohtutäituri kaudu sundtäitmisega ja ilma kohtumenetluseta. Täiesti vabalt võib juhtuda, et ühel hetkel avastab sõiduki omanik, et täitur on kolmekordse kindlustusmakse tema kontolt lihtsalt maha võtnud.
    Lisaks on kindlustusvõtja võimalused kindlustusseltsi vahetamiseks väga piiratud. Kindlustusvõtja võib eelnõu kohaselt kindlustusseltsi vahetada vaid juhul, kui ta esitab sellekohase avalduse vähemalt 14 päeva enne kindlustusperioodi lõppu.
    Äripäeva arvates pole see eelnõu jõustumiseks veel küps. Tuntud autokogujast riigikogu liige Aivar Riisalu hakkas igatahes uue seaduseelnõu sisu kuuldes lausa ropendama. See annab veidigi lootust, et eelnõu oma praegusel kujul riigikogust ludinal läbi ei lähe.
    See teema on oluline, sest puudutab enam vähem kõiki Eestimaal toimetavaid täiskasvanuid - liikluskindlustus on kohustuslik. Tegelikult muidugi on kindlustusseltsid vaikselt oma haaret laiendamas – täpselt kuu aja pärast lisandub kohustuslike liikluskindlustujate perre veel üks rühm – mopeediomanikud. Naljaga pooleks, kuid täna jääb küll mulje, et peagi peavad ka jalgratturid liikluskindlustuslepinguid sõlmima hakkama. Või mis, tegelikult osaleb ju ka jalakäija liikluses – vajab ju temagi kohustuslikku liikluskindlustust!
    Autor: 1185-aripaev
  • Hetkel kuum
Seotud lood

TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennikutootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.