Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ettepanekud pole uued

    Eesti riigi kohustus on tagada, et tänavatel, sh teiste Euroopa riikide omadel, ei liikleks Eesti numbrimärki kandvaid kindlustamata sõidukeid. Kindlustuse eesmärk on kaitsta ühelt poolt õnnetustes kannatanuid, teisalt ka õnnetuse põhjustajaid kannatanute esitatavate nõuete vastu, kirjutab rahandusministeeriumi kindlustuspoliitika osakonna juhataja Siiri Tõniste.

    Sarnased lahendused ka Skandinaavias. Kindlustuskohustuse täitmist tagatakse ja kontrollitakse kahel viisil: esiteks politsei poolt pisteliselt dokumente kontrollides ja teiseks Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) poolt liiklusregistri ja liikluskindlustuse registri andmeid võrreldes. Esimesel juhul on politseil õigus teha trahvi sõidukijuhile, kes on kindlustamata sõiduki roolis.
    Teisel juhul saadab LKF sõiduki omanikule teate teha dokumendid korda, s.o kas sõiduk registrist ajutiselt või alaliselt kustutada või sõiduk kindlustada. Vajalikud ja asjakohased on mõlemat tüüpi kontrollimeetmed. Need ei ole uued ettepanekud, mis on eelnõuga tulnud, vaid tegemist on süsteemiga, mis on toiminud sellisena juba aastaid. Sarnased lahendused toimivad ka näiteks Skandinaavias.
    Kui inimene ei ole oma sõiduki dokumente korda teinud (sõidukit registrist maha võtnud või seda kindlustanud), saadab LKF talle kindlustusmakse tasumise nõude. Nõude tasumisel on tal tagasiulatuv kindlustuskaitse, kuid see ei vabastada teda kindlustuskohustusest tulevikus. Sellisel viisil sissenõutud kindlustusmaksete eest hüvitab LKF kahju nendele kannatanutele, kellele põhjustas kahju kindlustamata sõiduk.
    Seega tegemist ei ole trahviga, vaid sellest finantseeritakse kindlustamata sõidukitega seotud riski.
    Sõiduk võib seista ilma kindlustuslepinguta 12 kuud - seejärel peab omanik/vastutav kasutaja otsustama, kas sõiduk ajutiselt või alaliselt liiklusregistrist kustutada või sõlmida kindlustusleping vabalt valitud kindlustusseltsiga.
    Liiklusregistri vastavad toimingud - registrist ajutuselt või alaliselt kustutamine ning uuesti arvele võtmine - on isikutele tasuta toimingud (riigilõivu ei ole). On oluline, et kõik liikluses osalevad sõidukid oleksid kaetud liikluskindlustuse lepinguga ning samamoodi, et liiklusregister kajastaks korrektseid andmeid sõidukite kohta, mis osalevad liikluses ning mis ei osale.
    Kui sõiduk n-ö seisab rohkem kui aasta, on mõistlik see registrist ajutiselt kustutada (mis on üpris lihtne ja kiire protseduur) ning seejärel ei ole ka kohustust sõlmida liikluskindlustuse lepingut.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Suurpank langetas tehnoloogiahiiglaste hinnangut
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.