Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Euroopa Liidu eelarve tuleb kasin ja keskkonnahoidlik

    Kuidas kulutada Euroopa Liidu maksumaksja raha parimal viisil? See on olnud põhiküsimus juulis Euroopa Komisjoni esitatud uue mitmeaastase eelarveprojekti ettevalmistamisel, kirjutab Euroopa kliimameetmete volinik Connie Hedegaard.

    Ajal, mil paljud liikmesriigid võitlevad raskete rahandusprobleemide ja karmide kokkuhoiumeetmetega, on oluline keskenduda Euroopa koostööle sellistes valdkondades, mis toovad kasu enamikule liikmesriikidele, ja probleemidele, mida üksikud riigid omaette ei saa lahendada.
    Mis see on? Kui küsime seda eurooplastelt, ei ole neil mingeid kahtlusi: hiljutine uuring näitas, et kümnest eurooplasest peaaegu üheksa pooldab keskkonna ja kliimaga seotud meetmete suuremat ELi-poolset rahastamist. Praeguses ELi eelarves on juba suunatud vahendeid kliimaga seotud investeeringutesse ja meetmetesse, näiteks tuulegeneraatorite püstitamine, võrguühenduste parandamine, linnade kliimasõbralikumaks muutmine jms. Siiski on praegusest ELi eelarvest kliimaga seotud ainult 5–7%.
    Hoides aastate 2014–2020 kogueelarve küllaltki stabiilsena, teeme ettepaneku suurendada kliimaga seotud kulutuste osakaalu vähemalt 20%ni ELi kogueelarvest. See oluline kasv näitab, et esmatähtis eelisvaldkond Euroopas on kliimamuutuste ohjeldamine.
    Kuigi madala CO2-heitega ühiskonnaks muutumise kasud – väiksemad elektriarved, parem energiajulgeolek, puhtamad linnad, parem tervis ja uued töökohad – kaaluvad kulud selgelt üles, on selle käivitamiseks vaja olulisi ettemaksega investeeringuid. Lisaks nõuab üleminek muudatusi kõigis peamistes majandussektorites.
    Edu saavutamiseks peame seega integreerima või laiendama kliimaaspekti kõigisse poliitikasuundadesse ja sektoritesse alates energeetikast, transpordist ja tööstusest põllumajanduse, regionaalarengu, innovatsiooni ja välistegevuseni. Sel viisil saame maksimeerida kliimameetmete ja muude Euroopa poliitikasuundade vahelist sünergiat ning tagada, et ELi eelarves on kvaliteedi ja hinna suhe tasakaalus.
    Uue eelarve projekt laiendab keskkonnahoidu kõigile valdkondadele. Põllumajandusega seoses on ettepanek, et 30% kõigist põllumajandusettevõtjatele tehtavatest otsemaksetest oleks tingimuseks keskkonna- ja kliimasõbralikud tavad. Näiteks sõnnikust ja väetiste kasutamisest tekkiva heite vähendamine. Lisaks keskendub uus maaelu arengu poliitika rohkem põllumajandusettevõtjate tehtavate kliimasõbralike investeeringute toetamisele. Teiste sõnadega peavad põllumajandusettevõtjad riigi raha saamiseks pakkuma järjest enam avalikke hüvesid.
    Ka Euroopa regionaalpoliitikas rõhutab ettepanek kliimaküsimust, kuna energiatõhusus on eelisvaldkond. Nn ülemineku- ja konkurentsipiirkondade suhtes, kus SKP on rohkem kui 75% Euroopa keskmisest, teeme ettepaneku, et vähemalt 20% eelarve kogumahust kulutatakse energiatõhususe ja taastuvenergia investeeringutele.
    Uus rahastamisvahend “Euroopa ühendamine”, millest 40 miljardit eurot on mõeldud transpordi, energeetika ja IKT infrastruktuuriprojektidele, asetab samuti põhirõhu kliimasõbralikele investeeringutele. Transpordis on eelisvaldkondadeks raudteed, siseveeteed ja mereteed. Energeetikas taastuvenergiavõrgud ja energiavõrkude vastastikune sidumine kogu Euroopas.Keskendumine kliimaküsimusele on ilmne ka teadusuuringute ja innovatsiooni eelarves, mida on ettepanekus oluliselt suurendatud – 54 miljardilt 80 miljardile eurole. Kliimamuutus on üks kuuest ühiskonna probleemist, mis seatakse uues teadusuuringute raamistikus esikohale.
    Eelarves tunnistatakse vajadust oluliselt suurendada välisvahendeid, et kinni pidada kliimamuutustevastase võitluse rahastamisega seotud rahvusvahelisest kohustusest. Tulevane arengupoliitika seab kliimameetmed prioriteetide keskmesse ja tagab õige rahastamistaseme 2020. aastaks. Samuti püüame kulutada mitte vähem kui 25% programmi “Ülemaailmse tähtsusega avalikud hüved” vahenditest kliimamuutuse ja keskkonnaga seotud eesmärkidele. 
    Viimase olulise aspektina olgu märgitud, et me peaaegu kolmekordistame konkreetsete väikesemahuliste kliimaprojektide eelarvet – praeguselt umbes 300 miljonilt 800 miljonile eurole järgmistes mitmeaastastes kavades. Sellel rahal on oluline osa väike- ja keskmiste ettevõtete, valitsusväliste organisatsioonide ja kohalike/regionaalsete meetmete toetamisel kliimamuutuste leevendamise ja nendega kohanemise valdkonnas, samuti teadlikkuse suurendamise meetmete toetamisel.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.