Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Oleme valmis vastu võtma oma klientide uusi väljakutseid

    2014. aastal tähistab TNT Expressile kõigis kolmes Balti riigis juubeliaastat. TNT alustas ametlikult oma tegevust Baltimaades 1994. aastal, kui ettevõte asutati Eestis ning 5 aasta möödudes 1999. aastal ka Lätis ja Leedus. TNT areng Balti riikides on tihedalt seotud ajalooliselt lähedaste suhetega Eesti ja Soome vahel.

    Sellel ajal andsid head suhted ka majanduslikule arengule tõuke: Soome ettevõtted lõid Eestis tütarettevõtteid ning vajasid kiiret ja mugavat dokumentide, pakkide ja kaubasaadetiste transporti. Seega võib öelda, et Balti riikide TNT tugisambaks on Soome TNT, kes jagas oma kogemusi uutele ettevõtetele nii Eestis, Lätis kui ka Leedus. Kuigi TNT on kõigis kolmes Balti riigis arenenud eripalgeliselt, käsitletakse Balti regiooni TNT grupis ühtse struktuuriüksusena. „Selle otsuse taga on meie kliendid, kes käsitlevad Balti turgu tihtilugu ühise turuna ning arendavad oma ärisid eelkõige just naaberriikides,“ märgib TNT Balti regiooni tegevjuht Aivaras Sebeckis.  Temaga räägimegi ettevõtte arengust, aktuaalsetest teemadest ja tulevikuplaanidest.
     
    Kuidas on TNT Baltikumis muutunud ajast, mil see Eestis, Lätis ja Leedus loodi?
    TNT on Balti riikides kasvanud ja tugevamaks muutunud just eelkõige tänu kogemustele. Et seda väidet illustreerida, mainin, et algusaastatel piisas kolmekümnest töötajast, täna töötab aga kolmes riigis kokku 173 töötajat. 15-20 aastat tagasi transportisime ligi 300 saadetist päevas; täna on see arv küündinud keskmiselt 2200 saadetiseni. Aastaid tagasi kulutasime päris palju aega dokumentide käsitsi täitmisele, kuid nüüd kasutavad kullerid mobiilseid skannereid ning elektrooniliselt edastatud andmed jõuavad lattu juba enne, kui saadetised reaalselt pärale jõuavad.
    Mainiksin Eesti, Läti ja Leedu liitumist Euroopa Liiduga 2004. aastal kui kõige olulisemat tegurit TNT Baltikumi arengus. Kuna tollialased toimingud muutusid oluliselt lihtsamaks, saime pakkuda oma teenuseid veelgi tõhusamalt ja tulemuslikumalt.
    Aastaks 2009 oli TNT kõigis kolmes Balti riigis väga jõudsalt ja edukalt kasvanud  - peaaegu 30-protsendiline iga-aastane käibekasv võimaldas investeerida teenuste kvaliteedi parandamisesse, kaasaegsetesse seadmetesse ja elektroonilistesse lahendustesse, töötajate kvalifikatsiooni tõstmisesse ning arendada muuhulgas uusi teenuseid. Kiirkullerteenuse äri on ääretult vastuvõtlik muutustele üldises majanduslikus olukorras, seega oleme pidanud töötama mitte üksnes õitsengu perioodil, vaid ka keerulistes majanduslikes oludes. Kuid see on aidanud meil mõista oma sisemist potentsiaali ning muutuda veelgi tugevamaks ja paindlikumaks.
    Kokkuvõttes võin öelda, et ühest küljest on TNT Balti riikides muutunud – on kasvanud ja saanud küpsemaks, kuid teisest küljest jäänud endiseks – jäänud oma väärtuste juurde. Endiselt on fookuses meie kliendid, teenuse kvaliteet, töötajate väärtustamine, avatus muutustele ja uutele võimalustele. Võib-olla just sellepärast on meil sadu kliente, kes on meiega ettevõtte loomisest kuni tänase päevani ning me täname neid selle eest.
    Kuidas hindad hiljutisi TNT Baltikumi tulemusi?
    Viimased aastad on TNT Balti riikide struktuuriüksusele olnud tõeliselt edukad – me oleme üks kiiremini kasvav üksus terves TNT grupis. 2013. aasta on olnud rekordaasta mitmes mõttes - näiteks tarnitud ühikute arv, saadetiste kaal ning teenitud tulu. Selle põhjuseks on esmajoones soodne majanduskeskkond (import- ja eksportsaadetiste arv Baltimaades kasvas viimaste aastat jooksul), kuid teisalt on see seotud ka meie sisemiste ressursside ja ettevõtte väärtustega.
    Eelkõige mainiksin meie meeskonda, pühendunud ja professionaalseid inimesi – osa neist töötab ettevõttes selle loomisest. Me pöörame oma töötajate koolitamisele ja pidevale kvalifikatsiooni tõstmisele suurt tähelepanu. Edukate projektide seas tõstaksin esile TNT Baltikumi team-leaderite Leadership koolitust ja Isikliku arengu programmi spetsialistidele. Lisaks sellele viime iga-aastaselt läbi ettevõttesiseseid küsitlusi, et uurida töötajate rahulolu ja pühendumust.
    Loomulikult mõjutavad häid tulemusi meie rõhuasetus kliendikesksusele, järjepidev soov mõista kliendi vajadusi ning neid täita. Korraldame kliendi rahulolu uuringuid 4 korda aastas ning püüame parandada oma teenuseid vastavalt klientide tähelepanekutele ja ettepanekutele. TNT on välja töötanud ka klienditeeninduse standardid.
    Kuidas võrdled Balti riikide turge? Kas nad on erinevad ja millised on iga turu eelised?
    Eesti, Läti ja Leedu turgudel on rohkem sarnasusi kui erinevusi. Näiteks kõik peamised eksport- ja importriikide suunad on sarnased. Saadetisi eksporditakse peamiselt Saksamaale, Ühendkuningriiki, Rootsi, Prantsusmaale ja Hollandisse ning imporditakse Saksamaalt, Hiinast, Itaaliast, Ühendkuningriigist ja Prantsusmaalt.
    Eesti eristub oma tiheda koostöö poolest Soomega. Lisaks tegutseb siin valdav osa Skandinaavia kapitalil põhinevaid elektroonika ettevõtteid. Samas, Lätis ja Leedus on erinevate ettevõtete skaala laiem. Leedu eristub selle poolest, et pakkide pealevõtu ja kohaletoimetamise punktid on ühtlasemalt üle terve riigi jaotunud, samas kui Eestis ja Lätis on need koondunud pealinna ja selle ümbrusesse.
    Siiski tahan rõhutada Baltikumi kui TNT struktuuriüksuse eeliseid – võimalus teha kiireid ja paindlikke otsuseid ning jagada parimaid kogemusi. Töötades ühtse meeskonnana saame kõigis kolmes riigis klientide vajadustele kiiresti reageerida ning samas võidavad sellest ka kliendid, sest saame nende saadetistele selles regioonis pakkuda paremaid hindu. Meil on palju kliente, kes vajavad partnerit, kes on kogenud, pädev ja võimeline efektiivselt tegutsema terves Baltikumis.
    Millistel teenustel on potentsiaali kasvada veelgi? Kas on oodata uusi ja põnevaid teenuseid tulevikus?
    Hiljutine majandusarengu aeglustumine Euroopas ja mujal maailmas on viinud suurema fookuse kuluefektiivsetele transpordilahendustele. Kliendid valivad üha sagedamini maanteetranspordi või kombineeritud transpordi lahendusi. On üsna tõenäoline, et see trend jätkub ka tulevikus. Enamgi veel, transpordiettevõtted näevad just maanteetranspordil, eelkõige Euroopas, suurt potentsiaali. Mis puudutab TNT-d, siis oleme loonud maanteevõrgustiku, mis katab enam kui 40 Euroopa riiki ning plaanis on seda veelgi laiendada. Ka õhutransport jääb endiselt oluliseks, et tagada ühendus Euroopa ja Aasia riikide - Hiina, India, Hong Kong, aga ka Lähis-Ida ja USA-ga.
    Tänapäeval kuuleme majandusteadlastelt, et soovitatav on oma äri mitmekesistada ja uusi turge otsida. Oleme sellega päri ning võime aidata tootmis-, kaubandus- ja muudel ettevõtetel otsida uusi turge, kuna meil on selleks vajalikud teadmised ja kogemused. TNT Euroopa maantee- ja õhutranspordi võrgustik on ühendatud üle kogu maailma, seega oleme valmis oma klientide uusi väljakutseid vastu võtma.
    Hind on klientidele alati oluline. Millised tegurid määravad muutusi selles vallas?
    TNT on korporatiivne ettevõte ning mõjutatud paljudest välistest ja sisemistest teguritest. Näiteks eelmine aasta muutusid hinnad globaalse hindade ühtlustamismeetodi tulemusena. Täna on aga näiteks Leedu põhiküsimuseks, kas planeeritud euroalaga ühinemine toob kaasa ka muutusi hindades. Siinkohal saab toetuda Eesti ja Läti kogemusele, kus euro kasutuselevõtt kulges sujuvalt ja klientidele mingeid ebamugavusi ei tekitanud. Vastupidi, sellel oli positiivne mõju näiteks Eestis, kus kauplemine eurotsoonis muutus veelgi intensiivsemaks ning mõjutas seeläbi positiivselt ka transpordi sektorit.
    Kuidas turg edaspidi muutub, et klientide vajadused ja soovid saaksid parimal viisil täidetud?
    Võtmeklientide vajadusteks on saadetiste õigeaegne kohaletoimetamine mõistliku hinnaga. Kuid keskendumine üksnes hinnale ei ole õige. Me mõistame, et hind on oluline väärtus ja kasu, mida klient meie teenuseid kasutades ootab. Kuid me püüame klientidele pakkuda valikuid, võimalust hallata oma transpordi protsessi ja tagada kontroll selle üle. Loomulikult poleks kõik see võimalik meie jõupingutusteta pakkuda kõrget kvaliteeti ning viisakat ja professionaalset klienditeenindust. Ma usun, et turg liigubki justnimelt teenuste kvaliteedi parandamise suunas - investeeringud suunatakse transpordivõrgustiku arendamisesse, tõhusatesse transpordi-lahendustesse ja uutesse IT lahendustesse. Näiteks teavitas TNT hiljuti, et investeerib kuni 2016. aastani kümneid miljoneid eurosid TNT Liege jaotusekeskusesse. Lähiajal hakkavad Balti riigid aga pakkuma oma klientidele suuremat valikut online teenuseid, uusi saadetise broneerimise, e-arveldamise ja e-makse teenuseid.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.