Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Vahel peab juht ise kübermaailma ohtudega võitlema
Saates „Teabevara tund“ räägib infoturbespetsialist Anto Veldre hädavajalikest asjadest, mida ettevõtte infoturbes silmas pidada.
Infoturbespetsialist Anto Veldre. Foto: Andres Laanem
Väiksemas ettevõttes ei pruugi eraldi infoturbe- ega andmekaitsespetsialisti ollagi. Nii jäävad need ülesanded sageli juhi enda või juhiabi kanda. Üle räägitakse viirused ja petukirjad, sulustamine ja salasõnad. Veldre sõnul tasub alustuseks maha istuda ja leida üles ettevõtte nõrgad kohad, aga ka kroonijuveelid, mida tegelikult kaitsta tuleb.
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.