• OMX Baltic−0,09262,4
  • OMX Riga0,07877,5
  • OMX Tallinn−0,181 695,22
  • OMX Vilnius0,14994,87
  • S&P 500−0,695 457,81
  • DOW 30−1,1140 286,44
  • Nasdaq −0,1916 994,08
  • FTSE 1000,018 206,83
  • Nikkei 225−1,4935 619,77
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,91
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,00100,39
  • OMX Baltic−0,09262,4
  • OMX Riga0,07877,5
  • OMX Tallinn−0,181 695,22
  • OMX Vilnius0,14994,87
  • S&P 500−0,695 457,81
  • DOW 30−1,1140 286,44
  • Nasdaq −0,1916 994,08
  • FTSE 1000,018 206,83
  • Nikkei 225−1,4935 619,77
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,91
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,00100,39
  • 08.01.20, 13:28

Alexela prognoosib diislikütuse suurt hinnatõusu

Alexela juhatuse liige Alan Vaht ütles kolmapäeval Äripäeva raadio hommikuprogrammis, et alanud aasta toob tanklatesse hinnatõusu, mis diislikütusel võib ulatuda 6-7 eurosendini liitri eest.
Alexela juhatuse esimehe Alan Vahti sõnul hakkavad hinnad tanklas peagi tõusma.
  • Alexela juhatuse esimehe Alan Vahti sõnul hakkavad hinnad tanklas peagi tõusma. Foto: Raul Mee
Esiteks suureneb Eestil tänavu võrreldes eelmise aastaga biokütuse kohustus kaks korda. Siin on Vahi sõnul oluline silmas pidada kahte seadust. Esiteks vedelkütuse seadus, teine ja veel olulisem on aga kütuse kvaliteedi direktiivi jõustumine. Selle järgi peab mootorikütuste süsinikuheide vähenema 6 protsenti, ehk, et kütuses peab suurenema biokütuse osakaal.
Kui eelmisel aastal tõstis biokütuse lisand kütuse hinda tanklas 2,5 senti, siis nüüd võib arvata, et sama suur hinnatõus ootab meid ka tänavu. Vahti sõnul võib hinnatõus jõuda tanklatesse juba selle kuu jooksul.
Teise olulise muutusena tõi Vaht välja laevadele kehtestatud diislikütuse nõuete karmistamise. Kui seni oli kütuse lubatud väävlisisaldus paiguti kuni 3,5 massiprotsenti, kärbiti see tänavu 0,5 protsendile.
Uus väävlinõue on rahvusvaheline ja kehtib üle kogu maailma. Kui Eesti piirkonnas jääb väävlinõue juba 0,1 protsendi juurde, siis mujal võisid laevad kasutada ka 3,5 protsendi suuruse väävli massiprotsendiga kütust.
Vaht hindas, et diislikütus võib tanklas kallineda 2–4 senti. „Kui vaadata, milline oli areng aasta lõpus, kui rääkisime läbi oma tarnelepinguid, siis need preemiad, mida küsiti diisli tarne eest, olid kolossaalselt suured,“ ütles Vaht.
Kui bensiini ja diislikütuse hinnad on olnud muutlikud, on Vahti sõnul hoopis rahulikum gaasiturul, mida pinged Lähis-Idas ei mõjuta.
Kuula Alan Vahti intervjuud Äripäeva raadio keskkonnast:

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.09.24, 09:00
Kolme ettevõtte kogemus Foruse kõnekeskuse teenusega: kuidas koostööpartneri abiga kulusid kokku hoida?
Kõnekeskuse ja klienditoe teenus läbi välise partneri kogub viimastel aastatel populaarsust – see on hea võimalus kokku hoida tööjõukuludelt. Kui teised sarnase teenuse pakkujad vastavad vaid klientide kõnedele, teeb Foruse eriliseks operatiivsus reageerida kiirelt kohapeale patrullekipaaži ja tehnikutega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele