2008. aastast ettevõtetele audiitor- ja nõustamisteenuseid pakkuva Baker Tilly Baltics OÜ partneri Sander Kallasmaa sõnul on eduka koostöö aluseks kliendi ja teenuseosutaja vaheline usaldus. Oluline on mõista, et audiitor on hea nõuandja, kes aitab tagada ettevõttele korrektse finants-ajaloo.
- Baker Tilly Baltics OÜ on
kohalikke olusid tundev ja
paindlik audiitorfirma, kus
hinnatakse eelkõige personaalset
suhtlust kliendiga.
Pildil Kristi Puusta, Ursula
Noorväli (seisab), Erik Laas,
Marianne Salumaa ja Sander
Kallasmaa.
"On rõõm teha koostööd nende ettevõtetega, kus võetakse audiitorit kui võimalust tagada ettevõttele korrektne finantsajalugu".
Peamiselt audiitorteenuseid pakkuv
Baker Tilly Baltics OÜ koosneb 8-liikmelisest kogenud ning kompetentsest meeskonnast. Ettevõtte partnerid on kolm vandeaudiitorit: Sander Kallasmaa, Enre Oru ja Toomas Prükk, kes kõik teenindavad oma kliente parimate personaaltreenerite kombel: pühendunult ja julgustavalt, samas aga nõudlikult. Tänasel päeval teenindatakse ligi sadat pikaajalist klienti.„Seisame alati näoga kliendi suunas ning tunneme heameelt, et oleme suutnud suurendada aasta-aastalt püsiklientide arvu. See näitab, et meid usaldatakse, loob aluse pikaajalisele koostööle,“ tunneb Kallasmaa heameelt pikaajalise kliendibaasi täienemise üle.
Tasub teada5 Nõuannet audiitorfirma valikul• Kontrolli audiitorfirma tausta ja seniseid valdkonnapõhiseid kogemusi• Hinnapakkumist saades süüvi selle sisusse, võrdle hindu ja töö mahtu• Tutvu konkreetselt Sinu ettevõttega tegelema hakkavate audiitoritega• Tee kindlaks, et audiitori ning ettevõtte eesmärgid ja lahendused ühtivad• Aktsepteeri audiitorit kui nõuandjat, mitte ainult kontrollijat
Audiitor kui nõuandja, mitte ainult kontrollija
Kallasmaa kinnitusel on aja jooksul finantsaudiitori roll ühiskonnas paljuski muutunud. Kui 1990ndatel oodati ettevõttes audiitorit kui karmi kontrolli, siis nüüdseks on aru saadud, et audiitor on pigem nõuandja ja abiline korrektse finantsajaloo saavutamisel.„Soovitame audiitorfirma valikul vaadata firmamärgist kaugemale – oluline on tegelik kvaliteet, st kompetents, pühendatav aeg ja töötajate kogemustepagas. Enne koostöö alustamist on kindlasti oluline kohtuda näost näkku ning õppida tundma teise osapoole vajadusi,“ annab Kallasmaa ettevõtetele näpunäiteid. Lisades, et samas ei tohiks unustada, et head teenust ei saa kunagi odavalt. Kindlasti tuleks hinnapakkumisi võrreldes täpsustada üle teenuse reaalne sisu ja maht, mitte tugineda vaid paberil olevatele numbritele. Võimalusel teha enne koostöö algust täpsemalt selgeks kogu auditi meeskond, kes kohapealse töö eest vastutavad, ja hinnata nende võimekust, et vältida hilisemaid üllatusi.Enim on ettevõtetel vajadus aruande auditi või aruande ülevaatuse järele. „Aruande auditi eesmärk on kinnitada, et valmiv aruanne on olulises osas korrektne. Aruande ülevaatamise käigus kinnitatakse aga, et aruandes ei esine olulises osas valeinfot,“ selgitab Kallasmaa teenuste erisust.Audiitorteenuse kõrval on hakanud kliendid soovima üha enam muid teenuseid – raamatupidamist, maksunõu, välisettevõtted on huvitunud ka ettevõtete asutamise tugiteenusest.Tüüpilised auditi käigus tehtavad finantsaruande muudatused tekivad Kallasmaa sõnul ettevõtte juhtkonna antavatest hinnangutest. Ühe probleemkohana toob ta välja varade hindamise. „Audiitori ülesandeks on anda omapoolne hinnang, mis ei pruugi alati ühtida ettevõtte juhatuse omaga. On olukordi, kus hinnangud kattuvad, kuid tihti esineb ka vasturääkivusi, millele püüame leida lahenduse. Samuti esineb auditites näpuvigu, näiteks ei ole aasta lõpul esitatud ostu/müügiarveid arvele võetud või on kajastatud järgmisesse aastasse kuuluvaid arveid,“ toob Kallasmaa näiteid.
Personaalne suhtlus aitab seada eesmärke
Eduka ja üksmeelse koostöö aluseks on tema sõnul usaldus, teenusepakkuja ning kliendi omavaheline sobivus ja tehnilised teadmised. „Oleme väikeettevõte, kus partnerid suhtlevad iga kliendiga personaalselt – kohtume silmast silma ning selgitame välja ettevõtte probleemid ja ootused audiitorfirmale. Seejärel saame pakkuda omapoolseid lahendusi ja selgitada töö käiku,“ tutvustab Kallasmaa. „Oleme seadnud endale eesmärgiks olla turul parima kvaliteediga teenusepakkujate hulgas ja usun, et oleme selles osas õnnestunud. Arvan, et teeme oma kõrgete kvaliteedistandardite puhul silmad ette paljudele teistele audiitorfirmadele ja sellest tingitud töömahukamad protseduurid ei ole saanud takistuseks meil turul kasvada. Hoopis vastupidi, meie kliendid on meid valinud ennekõike seetõttu, et ootavad meilt korralikku ja sisulist tööd ning pühendumist neile. On rõõm teha koostööd ettevõtetega, kus võetakse audiitorit kui võimalust tagada ettevõttele korrektne finantsajalugu.“
Pikaajalised kogemused ja rahvusvaheline mõõde
Baker Tilly Baltics OÜ on rahvusvahelise mõõtega audiitorfirma, mis koos teiste Baker Tilly Balticsi ettevõtetega pakub teenuseid Eesti, Läti ja Leedu turul. „Baltimaade turul suures osas erinevusi ei ole. Iga väikeriik on veidi erinev, kuid üldjoones järgitakse sama joont,“ võrdleb Kallasmaa Balti riike.Kui seni on ettevõte pakkunud lisaks audiitorteenusele oma klientidele vähemal määral ka nõustamisteenuseid, siis 2016. aasta on olnud muutuste aasta. „Oleme täiendanud sel aastal jõudsalt oma kliendibaasi ka muude teenuste puhul. Hetkel on kõige kiirema kasvuga raamatupidamisteenus, kuid pakume ka ettevõtte alustamise, ühinemise ja lõpetamise spetsiifikat sisaldavat nõustamist ning muid tugiteenuseid, samuti maksustamis- ja finantsalast nõustamist,“ selgitab Kallasmaa.Baker Tilly Baltics OÜ on kohalikke olusid tundev ja paindlik audiitorfirma, mida ei piira suurkorporatiivne bürokraatia - seetõttu on ka otsustusprotsessid kiiremad. Ettevõtte töötajad on üle 20aastase kogemuse ning rahvusvahelise taustaga oma valdkonna spetsialistid. Ettevõte on käibe suuruselt 8. kohal asuva rahvusvahelise 141 liikmesriiki ühendava audiitorfirmade võrgustiku Baker Tilly International liige, mille kaudu saab kliendile teenust pakkuda üle maailma.
Seotud lood
Miks väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted peaksid panustama rohkem innovatsiooni ja kuidas pank saab siin olla neile abiks, räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.