Miks ei võta firmad tööle IT-inimesi?

08. märts 2017, 16:30
https://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20170308/CM/170309710/AR/0/AR-170309710.jpg

Kasespooni ja -vineeri tootmise ning tootearendusega tegelev Kohila Vineer OÜ on unikaalne ettevõte – omades suure seadmepargiga tehast, ei tööta ettevõttes IT-juhti, vaid kõik infotehnoloogilised teenused ostetakse sisse partnerilt.

Kohila Vineer kuulub Latvijas Finierise gruppi, mis tarnib vineeri üle maailma. 2016. aastal avati Kohilas täiesti uus, Euroopa moodsaim tehasehoone. Investeeringu suurus oli 60 miljonit eurot ning viimase kahe aasta jooksul on ettevõte võtnud loonud 160 töökohta, sealhulgas arvutitöökohtade arv on kerkinud.

Milline on olnud IT-partneri roll Kohila Vineeri IT-taristu arengul?

Tõuge olemasoleva IT-süsteemi värskendamiseks ning arendamiseks saabus emafirma otsusega investeerida Eestis uude tehasesse ning hakata ettevõtet laiendama. Tegu oli olemasoleva tehase mastaapse laiendusega, kus uude tehasehoonesse tuli rajada kogu IT-taristu. Serversüsteemide hindamiseks ja IT-süsteemide uuendamiseks pöörduti olemasoleva IT-partneri MAX 123 poole, kes koostas esmase vajaduspõhise arendustegevuste plaani ja koordineeris teostuse. Ühtlasi võttis partner siinkohal nõuandliku projektijuhi rolli, töötas välja ettevõttele sobiva serverilahenduse ning teostas vajalikud juurutus ja konfigureerimistööd. Uue tehasehoone rajamise käigus ajakohastati ka kogu traadita andmesidevõrk.

Miks ei võtnud Kohila Vineer tööle oma IT-inimest?

Sest see valik ei oleks majanduslikult põhjendatud. Lisaks on sisseostetaval teenusel mitmeid eeliseid – teenus ei „jää haigeks“, teenusel on tihti suurem kogemustepagas ja kompetents. Lisaks on teenusega kaetud ka kaugeleulatuvam IT strateegiline vaade, mis võib teinekord üksiku IT-mehe igapäevaste operatiivsete haldustegevuste käigus vajaka jääda.

IT-partner on sama vajalik kui perearst või jurist

Aasta-aastalt on usaldusväärne ja kompetentne IT-partner muutunud sama vajalikuks kui perearst või jurist. IT oskuslik ja läbimõeldud rakendamine suurendab ettevõtte konkurentsivõimet, tootlikkust ja äritulu.

MAX123 kliendihaldur Taavi Ratnik ütleb oma kogemustele toetudes, et mõistagi on iga partneri puhul oluline tema usaldusväärsus ja pühendumus. „Kogu eelmise aasta projekti käigus käis meie ühistöö nii tihedalt, et keegi ei vaadanud kella ega keeldunud nädalavahetusel tööle tulemast, kui seda oli tarvis. Meil pidi olema pidev valmisolek reageerida kohe, kui meid on vaja – täpselt nagu käituks ettevõte palgal olev IT-mees. Meie kliendi jaoks on oluline, et IT haldamine või juurutamine ei segaks kuidagi tehase tööd. Nii oleme enda peale võtnud ka suhtlemise Kohila Vineeri emafirma IT-osakonnaga, mis hoiab kokku kõigi tööaega ja laseb tehasel keskenduda oma põhitööle.“

Kuidas IT-partnerit valida?

Tänapäeval ei ole IT-partneri valimine lihtne. Pakkujaid on turul palju. Suurtest tegijatest kuni väikeste mees ja koer tüüpi ettevõteteni välja. Ajalooliselt on Kohila Vineeril tulnud erinevate projektide raames kokku puutuda mitmete erinevate IT-ettevõtetega. Praeguse partneri juures hinnatakse enim nende nõuandliku lähenemist, paindlikust ja püüdlust teha alati rohkem, kui neilt oodatakse. Näiteks ei ole MAX 123 usaldusisikul Kalevi Koplikul olnud kunagi probleem vastata telefonile isegi siis, kui lepingujärgselt on töötunnid juba läbi saanud.

Vähemtähtsad pole ka isiklikud suhted. Nii nagu jagaksid nõu omavahel igapäevaselt kõrvuti töötavad kolleegid, saavad Kohila Vineeri töötajad alati abi ka MAX 123 inimestelt. On siis tarvis osta koduseks kasutuseks uut arvutit, nutitelefoni või tahvelarvutit. Viljakaks tööks peab inimeste vahel olemas usaldus.

 

www.aerovideod.ee

MAX 123 hooldab ja haldab Kohila Vineeri IT-inventari, serveriruumi, võrku, pilveteenuseid ning hoiab IT-juhtimisteenuse raames igapäevaste taktikaliste haldustegevuste kõrval ka kaugeleulatuvamat strateegilist vaadet.

 

Kui soovid rohkem infot, jäta kontaktandmed siia:

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.
Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
08. March 2017, 16:05
Otsi:

Ava täpsem otsing