Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Maailma popimal linnamaasturil nüüdsest täiuslik mudelivalik
Uus Nissan X-Trail on saadaval 5- või 7-kohalisena
Maailma populaarseim linnamaastur Nissan X-Trail tegi äsja läbi põhjaliku uuenduskuuri: lisaks muutunud välimusele on nüüdsest valikus ka nelikveoline automaatkäigukastiga diisel, mis suuremate linnamaasturite ostjate seas on üks nõutumaid kombinatsioone.
Nissan X-Traili (USA turul Nissan Rogue) kolmandat mudelipõlvkonda esitleti esmakordselt 2013. aastal Frankfurdi autonäitusel. Tol hetkel ei osanud ilmselt ka Nissani bossid ise unistada, et juba aasta-paariga kasvavad X-Traili müüginumbrid mitmekordseks ning et 2016. aastal tõuseb ta 766 000 müüdud autoga maailma popimaks linnamaasturiks. Sealjuures mõistagi ka Nissani populaarseimaks mudeliks. Just nii aga läks ning nüüd on kätte jõudnud aeg anda autole nii välist kui tehnilist värskendust.
Kui sageli jäävad mudeliuuendused väliselt vaevumärgatavaks, siis kõrvutades uuenenud X-Traili senise mudeliga, on muudatused ilmselged ka kõige autokaugemale inimesele: täielikult uue väljanägemise saanud esiosa, uuenenud tagatuled ja tagumine põrkeraud ning mitmed pisemad detailid kõrgematel varustustasemetel, nagu uimekujuline antenn ja kroomliistud uste alaervades, on peamised välised muutused. Veelgi olulisemaid uuendusi leiab aga hoopis X-Traili kapoti alt.
Uus soojendusega D-kujuline rool
Suuremate linnamaasturite ostjad eelistavad reeglina täispaketti ehk korralikku varustust, nelikvedu, automaatkäigukasti ning võimekat diiselmootorit.
Uus 2-liitrine diisel koos nelikveo ja automaatkäigukastiga
Suuremate linnamaasturite ostjad eelistavad reeglina täispaketti ehk korralikku varustust, nelikvedu, automaatkäigukasti ning võimekat diiselmootorit. Nüüdsest on see kõik ka X-Traili mudelivalikus olemas. Nissani legendaarne nelikvedu on kombineeritud uue 2-liitrise ja 177 hj diiselmootori ning Xtronic-automaatkäigukastiga.
Tippversiooni Tekna varustus on samuti rikkalikum kui kunagi varem. Tagaluuk avaneb elektriliselt üksnes jalaviibutuse peale, bi-LED esituled on kurvitundlikud ning vahetuvad automaatselt kaug- ja lähituledeks, meie kliimas teretulnud nähtustena on lisandunud rooli ja tagaistmete soojendus. Esikokkupõrke hoiatussüsteem suudab nüüdsest tuvastada ka jalakäijaid, Nissan Connecti integreeritud navi- ja helisüsteem on tippmudelil valminud koostöös tuntud audiotehnikafirmaga Bose.
Loomulikult kuuluvad Tekna varustusse endiselt liiklusmärkide lugeja, täisvaatemonitor, nutikas parkimisabi, sõidurajalt eemaldumise hoiatussüsteem, pimeala jälgimise süsteem, nahkistmed, võtmevaba sisenemine ja käivitus, ehk sisuliselt kõik, mida ühelt tänapäeva autolt tahta võib.
Null-gravitatsioonist inspireeritud istmed
Peaaegu nagu premium
Eeltoodule lisaks näitab X-Traili liikumist premium-klassi suunas ka neli uut atraktiivset pärlmuttervärvi ning uued isikupärasemad värvilahendused interjööris. Sisekujunduses torkab silma uue kujuga rooliratas, muutunud on ka tuulutusavade servad jms. Huvitava detailina võib esile tuua muudetud pakiruumi lahenduse, mida saab kujundada endale sobivaimaks mõne lihtsa liigutuse abil. Pakiruumi mahutavus on samuti kasvanud. Viieistmelise versiooni puhul 565 liitrini ning kui tagumise istmerea seljatoed alla lasta, mahutab uus X-Trail kuni 1996 liitrit kaupa.
Alanud aastal lisandub Nissani mudelivalikusse ka uus ProPILOT juhiabisüsteem, mis on oluline samm isejuhtivate sõidukite suunas. Süsteem baseerub kolmel peamisel tehnoloogial: sõidurajahoidja Lane Keep Assist (LKA), pikivahet jälgiv püsikiirusehoidja Intelligent Cruise Control (ICC) ja ummikutes iseseisvat sõitmist võimaldav Traffic Jam Pilot (TJP).
Mudelivalik on lai
Tippvarustuses Teknale lisaks on uuenenud X-Traili mudelivalikus veel kolm varustustaset: Visia, Acenta ja N-Connecta ning ühtekokku kolm erinevat jõuallikat: 163 hj ja 1,6-liitrine bensiiniturbo, 130 hj ja 1,6-liitrine diisel ning eelmainitud uus 2-liitrine ja 177 hj diisel. Käigukastidest on valikus nii 6-käiguline manuaal kui ka Xtronix CVT automaatkäigukast. Viimane on saadaval mõlema diiselmootoriga ja seda nii esi- kui ka nelikveolisena. Ehk valik on nüüdsest oluliselt laiem ja sobiva koosluse peaks leidma endale iga maasturihuviline. Seda enam, et ka baasvarustus on X-Trailil igati korralik: Visia varustusse kuulub konditsioneer, liiklusmärkide tuvastamine, automaatsed kaugtuled, sõidurajalt eemaldumise hoiatussüsteem, intelligentne hädapidurdus koos jalakäijate tuvastuse süsteemiga, parkimisandurid ees ja taga, püsikiirusehoidja, käed-vabad-telefoniühendus, 5-tolline infoekraan ja palju muud, millega tänapäeva autode juures harjunud oleme.
Acenta varustus toob pardale lisaks vihmaanduriga klaasipuhastid, kahetsoonilise kliimaseadme, automaatselt tumeneva sisepeegli, N-Connecta varustus aga NissanConnect integreeritud navigatsiooni- ja helisüsteemi, haiuimekujulise antenni, jalaviipega avaneva pakiruumi jpm. Samuti on X-Trailil muljetavaldavalt pikk lisavarustuse nimekiri ehk iga ostja saab komplekteerida endale just täpselt sellise auto, nagu ta soovib.
Uuenenud Nissan X-Traili hinnad algavad 22 690 eurost.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.