Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maailma popimal linnamaasturil nüüdsest täiuslik mudelivalik

    Uus Nissan X-Trail on saadaval 5- või 7-kohalisena

    Maailma populaarseim linnamaastur Nissan X-Trail tegi äsja läbi põhjaliku uuenduskuuri: lisaks muutunud välimusele on nüüdsest valikus ka nelikveoline automaatkäigukastiga diisel, mis suuremate linnamaasturite ostjate seas on üks nõutumaid kombinatsioone.

    Nissan X-Trail 177 dCi Xtronic Tekna 4x4Mootor: 2,0 R4 dCIVõimsus: 177 hjPöördemoment: 380/2000 Nm/rpmVeoskeem: nelikveduTippkiirus: 196 km/hAeg 0–100 km/h: 10 sKeskmine kütusekulu: 6,1 l/100 kmKäigukast: AT Xtronic CVTPakiruumi maht: 565/1996 lMudeli hind: 36 190 €Nissan X-Traili hind alates: 22 690 €(1,6 DIG-T 163 hj, MT)

    Allikas: Nissan Nordic Europe OY

    Nissan X-Traili (USA turul Nissan Rogue) kolmandat mudelipõlvkonda esitleti esmakordselt 2013. aastal Frankfurdi autonäitusel. Tol hetkel ei osanud ilmselt ka Nissani bossid ise unistada, et juba aasta-paariga kasvavad X-Traili müüginumbrid mitmekordseks ning et 2016. aastal tõuseb ta 766 000 müüdud autoga maailma popimaks linnamaasturiks. Sealjuures mõistagi ka Nissani populaarseimaks mudeliks. Just nii aga läks ning nüüd on kätte jõudnud aeg anda autole nii välist kui tehnilist värskendust.
    Kui sageli jäävad mudeliuuendused väliselt vaevumärgatavaks, siis kõrvutades uuenenud X-Traili senise mudeliga, on muudatused ilmselged ka kõige autokaugemale inimesele: täielikult uue väljanägemise saanud esiosa, uuenenud tagatuled ja tagumine põrkeraud ning mitmed pisemad detailid kõrgematel varustustasemetel, nagu uimekujuline antenn ja kroomliistud uste alaervades, on peamised välised muutused. Veelgi olulisemaid uuendusi leiab aga hoopis X-Traili kapoti alt.
     
    Uus soojendusega D-kujuline rool

     Suuremate linnamaasturite ostjad eelistavad reeglina täispaketti ehk korralikku varustust, nelikvedu, automaatkäigukasti ning võimekat diiselmootorit.

    Uus 2-liitrine diisel koos nelikveo ja automaatkäigukastiga
    Suuremate linnamaasturite ostjad eelistavad reeglina täispaketti ehk korralikku varustust, nelikvedu, automaatkäigukasti ning võimekat diiselmootorit. Nüüdsest on see kõik ka X-Traili mudelivalikus olemas. Nissani legendaarne nelikvedu on kombineeritud uue 2-liitrise ja 177 hj diiselmootori ning Xtronic-automaatkäigukastiga.
    Tippversiooni Tekna varustus on samuti rikkalikum kui kunagi varem. Tagaluuk avaneb elektriliselt üksnes jalaviibutuse peale, bi-LED esituled on kurvitundlikud ning vahetuvad automaatselt kaug- ja lähituledeks, meie kliimas teretulnud nähtustena on lisandunud rooli ja tagaistmete soojendus. Esikokkupõrke hoiatussüsteem suudab nüüdsest tuvastada ka jalakäijaid, Nissan Connecti integreeritud navi- ja helisüsteem on tippmudelil valminud koostöös tuntud audiotehnikafirmaga Bose.
    Loomulikult kuuluvad Tekna varustusse endiselt liiklusmärkide lugeja, täisvaatemonitor, nutikas parkimisabi, sõidurajalt eemaldumise hoiatussüsteem, pimeala jälgimise süsteem, nahkistmed, võtmevaba sisenemine ja käivitus, ehk sisuliselt kõik, mida ühelt tänapäeva autolt tahta võib.
    Null-gravitatsioonist inspireeritud istmed
    Peaaegu nagu premium
    Eeltoodule lisaks näitab X-Traili liikumist premium-klassi suunas ka neli uut atraktiivset pärlmuttervärvi ning uued isikupärasemad värvilahendused interjööris. Sisekujunduses torkab silma uue kujuga rooliratas, muutunud on ka tuulutusavade servad jms. Huvitava detailina võib esile tuua muudetud pakiruumi lahenduse, mida saab kujundada endale sobivaimaks mõne lihtsa liigutuse abil. Pakiruumi mahutavus on samuti kasvanud. Viieistmelise versiooni puhul 565 liitrini ning kui tagumise istmerea seljatoed alla lasta, mahutab uus X-Trail kuni 1996 liitrit kaupa.
    Alanud aastal lisandub Nissani mudelivalikusse ka uus ProPILOT juhiabisüsteem, mis on oluline samm isejuhtivate sõidukite suunas. Süsteem baseerub kolmel peamisel tehnoloogial: sõidurajahoidja Lane Keep Assist (LKA), pikivahet jälgiv püsikiirusehoidja Intelligent Cruise Control (ICC) ja ummikutes iseseisvat sõitmist võimaldav Traffic Jam Pilot (TJP).
    Mudelivalik on lai
    Tippvarustuses Teknale lisaks on uuenenud X-Traili mudelivalikus veel kolm varustustaset: Visia, Acenta ja N-Connecta ning ühtekokku kolm erinevat jõuallikat: 163 hj ja 1,6-liitrine bensiiniturbo, 130 hj ja 1,6-liitrine diisel ning eelmainitud uus 2-liitrine ja 177 hj diisel. Käigukastidest on valikus nii 6-käiguline manuaal kui ka Xtronix CVT automaatkäigukast. Viimane on saadaval mõlema diiselmootoriga ja seda nii esi- kui ka nelikveolisena. Ehk valik on nüüdsest oluliselt laiem ja sobiva koosluse peaks leidma endale iga maasturihuviline. Seda enam, et ka baasvarustus on X-Trailil igati korralik: Visia varustusse kuulub konditsioneer, liiklusmärkide tuvastamine, automaatsed kaugtuled, sõidurajalt eemaldumise hoiatussüsteem, intelligentne hädapidurdus koos jalakäijate tuvastuse süsteemiga, parkimisandurid ees ja taga, püsikiirusehoidja, käed-vabad-telefoniühendus, 5-tolline infoekraan ja palju muud, millega tänapäeva autode juures harjunud oleme.
    Acenta varustus toob pardale lisaks vihmaanduriga klaasipuhastid, kahetsoonilise kliimaseadme, automaatselt tumeneva sisepeegli, N-Connecta varustus aga NissanConnect integreeritud navigatsiooni- ja helisüsteemi, haiuimekujulise antenni, jalaviipega avaneva pakiruumi jpm. Samuti on X-Trailil muljetavaldavalt pikk lisavarustuse nimekiri ehk iga ostja saab komplekteerida endale just täpselt sellise auto, nagu ta soovib.
    Uuenenud Nissan X-Traili hinnad algavad 22 690 eurost.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Pinged Lähis-Idas: Iraan sattus rünnaku alla
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.
Pangad ootavad allkirja: BaltCapist varastatud miljonitele koidab kokkulepe
Eesti pankade pensionifondid tahavad lähinädalatel BaltCapiga varastatud kümnete miljonite hüvitamises kokkuleppele jõuda.
Eesti pankade pensionifondid tahavad lähinädalatel BaltCapiga varastatud kümnete miljonite hüvitamises kokkuleppele jõuda.