Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Juubel: 30 aasta eest saabus Tallinnasse esimene HRXi pakiveok

    HRX on aasta-aastalt kasvanud, hallates juba 250 sõidukist koosnevat masinaparkFoto: HRX

    Juhtiv pakitarneteenuse pakkuja HRX AS alustas tegevust aastal 1988, kui Berliini müür oli purustamata ja Eestis nõuti esmakordselt avalikult iseseisvuse taastamist. Eesti ja Soome vahel sõitnud praamiga Georg Ots saabus Tallinna sadamasse esimene HRXi veok, mis pani aluse Põhja-Euroopa kiireimale pakisaatmisvõrgustikule.

    Meie põhieesmärk on pakkuda klientidele ainulaadseid logistika ­lahendusi ja aidata neil oma äris edu saavutada.

    HRX sai alguse Soome pereettevõttest, kes pani käima oma esimese transpordiliini Eesti ja Soome vahel, millele järgnes Rootsi ning siis juba ka Läti, Leedu, Poola ja Venemaa. HRXi eelis oli sel ajal oma tolliteenus, mis oli suletud piiride ajal kiire ja ainulaadne transporditeenus.
    „Tegelikult on klientide jaoks olnud läbi aegade oluline hind ja kiirus, kuid tänasel päeval pööratakse aina enam tähelepanu ka teenuse kvaliteedile,“ sõnab HRX ASi müügijuht Breit Pata, kelle sõnul on HRXis töötatud välja spetsiaalne kvaliteedikontroll ning süstemaatiline autojuhtide koolitusprogramm alates koormalaadimise ja -kinnituse võtetest kuni ohtlike kaupade nagu happed ja õlid käsitlemiseni. Lisaks on tööl kvaliteedispetsialist, kes tegeleb igapäevaselt inimeste koolitamise ja teenuse paremaks muutmisega. Ja see on toonud edu, sest eelmise aasta tagasisidest selgus, et HRXi kaubatarne õnnestumiseprotsent oli 99,97%!
    „Konkurents on pakiteenuse turul väga tugev. Siin on nii pisemaid kui ka suuremaid tegijaid ning sageli väiksed ettevõtted ühinevad suurtega, et oma võrku laiendada. Soodne hind on hea asi, aga tähtis on ka kindlustunne, kuna tänavapilti vaadates on näha, et igaüks, kes kaubikuga sõidab, ei ole veel professionaalne kuller,“ paneb Pata inimestele südamele, lisades, et logistikasektoris on põnev aeg, kuna selle aasta algusest hakkasid kehtima teemaksud ning kütusehinnad on tõusvas joones.
    HRX on aasta-aastalt kasvanud ja tegevust laiendanud, hallates juba 250 sõidukist koosnevat masinaparki. Kui paljud teised suuremad tegijad kasutavad alltöövõttu, siis HRX peab oluliseks enda autode kasutamist, sest see muudab tarned kindlamaks ja kvaliteetsemaks. Kõik masinad on varustatud tagaluuktõstukiga, et autojuht saaks probleemideta ning kiirelt kaubad nii peale kui ka maha. Samuti on autodel peal jälgimisseadmed, mis võimaldavad jälgida pakkide teekonda. Suuremad, rahvusvaheliste liinide veokid sõidavad ainult öösiti, mis teeb võimalikuks kauba jõudmise sihtriiki järgmiseks hommikuks.
    Järgmised sihid – Taani, Norra ja Saksamaa
    „Kuna laieneme mahu mõttes igapäevaselt, vaatame huviga ka uusi turge. Lähiaastail on HRXil soov avada uus terminal Taanis ja Norras ning jõuda Saksamaale,“ ütleb Pata, lisades, et turud on väga erinevad ning sisenemisel peab kõik sammud ja võimalused väga põhjalikult läbi mõtlema. Näiteks kui Eestis, Lätis ja Leedus on kauba kättetoimetamise tarneajaks 24 tundi, siis Rootsis on seoses riigi suurusega ajalimiidiks 48 tundi.
    HRXi soov on igal turul kohaneda vastavalt kliendile, sest vaid nii saab pakkuda maksimaalselt kvaliteeti. „Sisuliselt pakume igale kliendile personaalset teenust ning personaalset hinnakirja. Kui kliendil on vaja, et kaup võetakse õhtul kell 20 Tallinnast peale ning see peab jõudma hommikuks Riiga, siis ta ei pea seda iga kord eraldi küsima, vaid meie logistikaosakond on talle välja töötanud vastava lahenduse,“ selgitab müügijuht. Kohalikel turgudel HRX alltöövõttu ei kasuta, kaugemate riikide tarvis tehakse koostööd pikaaegsete partneritega.
    Kõik HRXi kaubad käivad läbi ettevõtte omandis olevate terminalide, mis asuvad kas pealinnades või pealinna lähistel. Terminalid on ära jaotatud aladeks vastavalt sihtkohale, kuhu saadetised liiguvad. Antud alades kaubad märgistatakse vastavate tähiste ja mugavalt loetava triipkoodiga. Kõik andmed liiguvad automaatselt elektroonilisse andmebaasi ning klient saab läbi veebilahenduse jälgida, kas tema saadetis on jõudnud terminali või läks juba teele.

    AS HRXPõhja Euroopa kiireim logistikapartnerEestis, Soomes, Lätis, Leedus, Poolas,Venemaal ja Rootsis.

    LisainfoAlasi tee 5, 76901 TabasaluTel +372 627 7800E-post [email protected]www.hrx.eu/et

    Tähelepanu all ka kohaliku ettevõtluse arendamine
    „Meie jaoks on oluline ka kohalike ettevõtete toetamine oma nõu ja jõuga. Näiteks oleme aidanud mitmel tuntud Eesti ettevõttel oma e-kaubandust – näiteks toidukaupade kojuviimisteenust – käima saades, juhendades nii logistiliselt ning transportides ka ise nende pakke,“ räägib Pata. „Palju uusi kliente jõuavad meie juurde läbi pikaajaliste koostööpartnerite soovituste. Ja pole ka harv juhus see, kui meie auto viib tooted tootmisüksusesse ja sealt päritakse, kes saaks meie sama autot oma tarnete jaoks edasi kasutada. Loomulikult saab! Roheliselt mõtlemine on samuti üks meie põhimõtteid!“
    Eestis töötab HRXis 65 inimest, kellest 48 on autojuhid. Ettevõtte põhimõte on pakkuda oma töötajatele konkurentsivõimelise palga kõrval erinevaid erialaseid ja keele­koolitusi, samuti soodustada nii igapäevast sporditegemist kui ka meeskondlikke osalemisi rahvaspordivõistlustel.
    HRXi klientuur ulatub trükifirmadest, autovaruosamüüjatest ja toidupoodidest kuni metalli- ja keemiatööstusteni. Ettevõtte sõidukid võimaldavad kõiki erinõuded vajavad vedusid, sealhulgas temperatuurikindlaid, ülemõõdulisi, aga ka näiteks keemiatoodete transporti väljapoole Euroopa Liitu, kus tuleb selleks täita spetsiaalsed tollideklaratsioonid.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Tartu automüüja ostab kodulinna konkurendi
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.