Artikkel
  • Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Juubel: Eesti bussimüügi turuliider, MANi sõidukite importöör Keil M.A. saab 25aastaseks

    Klient on meile tähtisFoto: Keil M.A.

    MAN Truck & Bus AG sõidukite müügi ja hooldusega tegelev Keil M.A. sai alguse 25 aastat tagasi. Algul tegeleti kasutatud Volvode impordi ja remondiga Valgas, kuid õige pea laieneti Tallinnasse, et olla lähemal oma potentsiaalsetele klientidele. Tänavu on ettevõttel plaanis avada uus veokite ja busside hoolduskeskus ka Tartus.

    Keil M.A. esimene ärinimi oli Valga AB Keil ning asutajad Valga Autobaas ja Saksa kodanik Helmut Keil. 29. detsembril 1993 asutatud firma eesmärk oli kasutatud Volvo veokite import Saksamaalt ning turustamine koos remondi- ja hooldusteenuse pakkumisega Valgas. „Aktiivse müügitöö tulemusena olime aga nii edukad, et juba 1994. aastal tõime Eestisse esimesed uued Volvo veokid, kuigi liisingufirmasid sel ajal veel Eestis ei olnud ning tehinguid rahastada oli väga keeruline,“ meenutab ettevõtte juhatuse liige Andres Mängel.
    Aastal 1995 sõlmis Keil M.A. diilerlepingu Volvo Truck Corporationiga Volvo veokite müügiks Eestis ning juba neli aastat hiljem allkirjastati importöörilepe Saksamaa suure veokitootjaga MAN Nutzfahrzeuge AG. Väljakutset selle lepingu puhul pakkus Mängeli sõnul eelkõige MANi väga lai ning põnev mudelivalik ning nende agressiivne laienemine eksporditurgudele. Täna ongi Keil M.A. MAN Truck & Bus AG toodetavate MAN veokite ja Neoplan busside impordi, müügi, hoolduse ja remondi teostaja, pakkudes väikeses mahus ka täisteenusrenti.
    Valga MANi hoolduskeskusFoto: Keil M.A.
    Need keerulised, ent põnevad 1990ndad
    „Aastatel 1994–1995 alustati Eestis ka liisingu pakkumist, ent tehinguintressid olid 18% ning hea, kui üldse kellelgi investeeringute jaoks raha oli,“ tõdeb Mängel. „Aga kui 1995. aastal saime juurdepääsu Rootsi rahastusvõimalustele, sai võimalikuks ka esimene tolleaegses situatsioonis väga suur müügitehing ETK Autoga 17 uue Volvo veoki tarnimiseks!“
    Kuna oli juba selge, et enamik Eesti kaubavahetusega tegelevaid ettevõtteid hakkab koonduma Tallinna ümbrusesse, avati kiiresti 1995. aastal Tallinnas Peterburi teel lisaks Valga teenindusele teine hooldustöökoda, et olla lähemal oma klientidele: transpordi- ja logistikafirmadele ning ehitusettevõtetele. 1998. aastal blokeeris aga Venemaa kriis Eesti vedajate turu ning transpordifirmadel tuli kiiresti ümber orienteeruda Lääne Euroopasse. „Oli raske, sest kontakte ju polnud ja Eestist ei teadnud keegi midagi. See oli esimene suur väljakutse liisingutele, kelle tagasivõetud kasutatud veokeid ja haagiseid me turustasime. Koostöö oli aga tolleaegne edu võti! Uusi veokeid pärast esimest kriisi praktiliselt ei soetatud.“
    Mängel nendib, et pärast turu kokku kukkumist oli väga keeruline, aga tuli säilitada personal ning katsuda hakkama saada. „Tulime sellega toime ja kui 2006.–2008. aastani kestnud buumile järgnes uus kriis, olime kogenenumad ning turul heas positsioonis. 2011. aastast uue tõusu alguseks olime suutnud säilitada kogu oma professionaalse meeskonna, kellega edasi minna ning areneda!“
    Busside pidulik loovutamine Tallinna Linnatranspordi ASileFoto: Keil M.A.
    Tugev konkurents paneb pingutama ja teenindusvõrku laiendama
    Konkurents Eesti veokiturul on tugev, toode peab olema modernne ja kvaliteetne ning teenindus kiire. Keil M.A. eeliseks kiiresti muutuvad turul on olla erakapitalil baseeruv importöör, mis teeb nende otsustusprotsessid väga lühikeseks. Seetõttu ollakse väga paindlikud ja kiired erinevates turusituatsioonides kohanema. 2017. aastal saavutati veokite müügis tugev kolmas positsioon, müües 1030veokilise turumahu juures 99 uut raskeveokit, mis teeb turuosaks 9,6%. Busside müügis ollakse viimased viis aastat turuliidrid. Ainuüksi Tallinna linnaliine on teenindamas üle 250 Keil M.A. müüdud bussi.
    Ettevõttes töötab kahe linna esinduse peale kokku 46 töötajat. Juhi sõnul on kindlasti üheks ettevõtte tugevuse näitajaks ühtselt toimiv meeskond. „Meeskonnavaimu säilitamiseks ja teravdamiseks korraldame vähemalt kaks korda aastas erinevaid ühisüritusi, kombineerides neid silmaringi laiendavate tegevustega nii Eestis kui ka välismaal.“
    Rääkides tulevikust, on Keil M.A.-l plaanis tänavu teostada investeering hooldusvõrgu laienemisse ning aasta teises pooles avada uus tänapäevane veokite ning busside hoolduskeskus Tartus, et tagada paremat järelteeninduse kvaliteeti Lõuna-Eestis. Kavas on laiendada ka tootevalikut: lähiajal saabub täiendus 3,5- kuni 5,5-tonnise täismassiga MANi kergveokite ja minibusside näol, mis võimaldavad teenindada laiemat kliendibaasi.
    Sõidukite areng on viimase 25 aasta jooksul olnud muljetavaldav. Andres Mängeli sõnul on trend kindlasti keskkonnasäästlik transport, mis tähendab veokite juures väiksemat diislikütuse kulu ja sellest tulenevalt väiksemat saastet või alternatiivsete biokütuste nagu biometaani laialdasemat kasutuselevõttu. „Või hakatakse rohkem panustama elektritranspordile, mille esmaseks eelduseks oleks aga uute akutehnoloogiate turule tulek,“ ütleb ta, lisades, et kindlasti on digitaliseerimine jõudsamalt tungimas nii veoki- kui ka bussipargi haldamisse ning näiteks intuitiivsesse veaanalüüsi, võimaldades efektiivsemaid ning kulusäästlikumaid tegevusi kaupade transportimisel või ühistranspordis.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.