Juubel: Bisontesolar – inimesed muutuvad päikeseenergia puhul järjest julgemaks

05. veebruar 2018, 16:15
11 kW mikrotootmisjaam Jõgevamaal
https://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20180205/CM/180209845/AR/0/AR-180209845.jpg

Päikesepaneelide projekteerija ja paigaldaja Bisontesolar OÜ sai alguse viis aastat tagasi juhuslikult ehk nagu ettevõtte asutaja Harry Pajundi ütleb: tekkeloo kirjeldamiseks sobib mõte kalast ja õngest. Täna näib, et tollal juhuslik valik on olnud kindla peale minek: kui viis aastat tagasi oli päikeseenergia meie inimestele veel uudne valdkond, siis täna mõeldakse aina võimsamatele jaamadele.

„Saades 2012. aasta vara­keva­del Saue linnapea ametist priiks, hakkasin otsima teemat, millega edasi minna,“ meenutab Harry Pajundi. „Istusin ühel päikeselisel päeval suvekodu terrassil ning äkitselt tuli mõte vaadata internetist pisut päikese­energia kohta. Juhuse tahtel tuli välja kohe ka info septembris Saksamaal toimuva päikeseenergia messi kohta. Edasi läks kõik loogilist rada mööda: lennupiletid Münchenisse ja hotellibroneering. Neljapäevase kohalviibimisega tulid esimesed kontaktid mitmete firmadega üle maailma – olid ju nemad need, kes otsisid uusi turge ja edasimüüjaid. Paljudele oli muidugi Eesti turg väga väike.“
Algatuseks ja testiks sai esimene mikrotootmisjaam üles pandud oma suvekodule. Eesmärgiks oli läbi käia kogu protsess seadmete soetamisest kuni niinimetatud sisselülitamise ehk kasutusloa saamiseni, sealhulgas suhtlemisele võrguettevõtetega. See aitas kujundada ajatelge ning leida võimalikud karid. Edasi tuli aga puhas müügitöö – koduleht aadressiga www.paikesepaneel.com, reklaam lehtedes ja internetis jne. Ja siis tekkisid ka esimesed julgemad kliendid. Oli näha, et valdkond oli veel viis aastat tagasi Eesti inimesele uudne.

Populaarsust koguvad päikesepaneeliga õuevalgustid

Päikesepaneeli ja akuga LED tänavavalgusti

Bisontesolari põhiline tegevusala oli ja on elektrienergia väike­tootmisjaamade (kuni 200 kW) rajamine, mille sihtgrupp on nii eramajade omanikud ja korrusmajade ühistud kui ka äriettevõtted, kus suurem elektritarbimine toimub just päevasel ajal.
Samuti müüakse ja paigaldatakse päikesepaneelidega LED-tänavavalgusteid, kus sihtgrupis on hajaasustuse piirkondadesse jäävad eramajade omanikud ja kohalikud omavalitsused. „Nende valgustite suur pluss on see, et saab paigaldada piirkondadesse, kus puuduvad elektriliinid. Samas täidavad need ka mõnes mõttes hooajalisusest tulenevaid kõikumisi: väiketootmisjaamade vastu on suurim huvi perioodil märtsist septembrini, valgustitel seevastu septembrist detsembrini. Lisaks pakume LED-valgusteid siseruumidele,“ selgitab Pajundi.

Väga järsku ja jõudsat laienemist Bisontesolar ei plaani, vaid idee on tegutseda samm-sammult, projektipõhiselt ning komplekteerida meeskondi vastavalt projektile. „Meie tugevuseks võiks nimetada paindlikkust kliendiga suhtlemisel. Hetkeks, kus rajatavatele hoonetele hakkab kehtima kas liginull­energia või täiesti nullenergia nõue, tekkib turule päris suur nõudlus. Meie usume, et kui olla selleks täna juba valmis, siis on kergem tulevikus leida tellijaid ning olla konkurentsis.“
Kuna kliendid on suhteliselt hinnatundlikud, siis on Pajundi hinnangul konkurentsis püsimiseks tähtis efektiivsus ning samuti peab jälgima konkurentide tooteid ja lahendusi. „Väga oluline on, milline päikesepaneelide tootja suudab turule tuua tänasest olulisemalt suurema efektiivsusega paneele. Näen, et üha rohkem mõeldakse suuremate, üle 200 kW jaamade rajamisele, mis omakorda viitab antud valdkonna suurele perspektiivile ka Põhjamaade võtmes. Suurimad ootused on ikkagi arengutes päikesepaneelide efektiivsuse suurendamisel.“

Kui soovid rohkem infot, jäta kontaktandmed siia:

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.
Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
05. February 2018, 15:45

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris Hetkel eetris

Äripäeva raadio viimased saated

Kõiki viimased raadio saated
Otsi:

Ava täpsem otsing