Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Gasell: Juhtida saab ette, tagantjärele kustutatakse tulekahju
ESB asutajad Roland Elbre ning Jaanus TintseFoto: ESB
ESB on Eesti kapitalil põhinev ettevõte, mis tegeleb madalpingesüsteemide projekteerimise ja tootmisega. Äriühing asutati 2012. aastal selles vallas pikka aega tegelenud inimeste kompetentse koondades, et ühendada suurettevõtte kogemused ja kvaliteet ning väikeettevõtte paindlikkus. Selline kombinatsioon on andnud ettevõttele kvaliteetse toodangu ja rahulolevad kliendid.
ESB on algusest peale komponentide valikul kasutanud ainult kõrge kvaliteediga ning väga hea toote toega tarnijaid ja koolitanud personali.
ESB Service Group ei oma pelgalt tootmist Tallinna kesklinnas, vaid on viie tegevusaasta jooksul igal aastal teinud olulise arenguhüppe. “Kasv on olnud ilus,” on ESB tegev- ja müügijuht Roland Elbre arenguga silmanähtavalt rahul ja lisab, et samal ajal on säilinud kohe alguses püstitatud kvaliteedistandard. Viimasest annab tunnistust äsja pälvitud ESB Service Group OÜ-le omistatud ettevõtte kvaliteedi juhtimissüsteemistandardi ISO 9001:2015 sertifikaat, ISO 14001:2015-le vastav keskkonnajuhtimissüsteemi sertifikaat ja rahvusvaheliselt tunnustatud töötervishoiu ja -ohutuse juhtimise süsteemi OHSAS 18001:2007 sertifikaat.
Elbre selgitab, et selles äris edukas olemiseks tuleb omada piisavalt usaldust ja seda aitavad saavutada kvaliteetsed tooted ning pädev personal. Selletõttu on ESB algusest peale komponentide valikul kasutanud ainult kõrge kvaliteediga ning väga hea tootetoega tarnijaid ja koolitanud personali.
“Me ei läinud firma loomise ajal seda teed, et oleksime kasutusele võtnud Aasia odavad analoogid. Sellega asetad oma toote automaatselt odavasse segmenti ja see on põhjatu – samal ajal suutmata tagada klientide poolt oodatud kvaliteeti,” selgitab ta. Elbre sõnul on ESBs kasutusel Euroopas tunnustatud brändide komponendid, mis tagavad ühtlase ja klientide ootusele vastava kvaliteeditaseme.
Ja usaldust klientide poolt näib olevat, sest ESB kliendid on Eesti ehitus-, tööstus- ja merendussektori suured tegijad nagu Merko, Nordecon, Astlanda, Rand & Tuulberg jne. Merenduses tegutsetakse erinevate ettevõtete kaudu, olles koostööpartneriteks elektritöid tegevatele ettevõtetele. “Merenduses oleme üks väheseid turul, kes pakub sektori nõudmistele vastavat toodet,” märgib Elbre ja lisab, et kui olla ise aktiivne, kui on olemas kindel plaan ja visioon, siis on olemas kõik võimalused eduks.
Edu toob väike ülekoormus
Ühe tugevuse ja edu põhjusena toob Elbre esile, et ESB portfell on hästi jaotatud. Ühelgi kliendil ei ole suuremat osakaalu kui 5%. “Otsustasime kunagi, et me ei tohi sõltuda ühest kliendist või tellimusest ja realiseerisime selle. Täna on seis selline, et kliendibaas on jaotunud erinevate sektorite vahel ning annab meile ettevõttena võimaluse kasvada ja areneda erinevates segmentides ja turgudel.”
“Leian, et portfell peab olema kogu aeg täis ja tellimusi pisut rohkem, kui teha jõuad. See annab meile võimaluse kasvada sel moel, et toodete ja protsesside kvaliteet ei langeks ning uued väljakutsed annaksid indu arenguks. Ennekõike tuleb tegeleda asjadega ette. Ette saab olukorda juhtida, tagantjärele ei saa – takkajärele kustutakse tulekahju. Meie lähenemine on alustamisest peale olnud olla natuke ülekoormatud ja sellest ka kasv,” ei jää Elbre lootma iseenesest tekkivatele müügivõimalustele.
ESB tegev- ja ostujuht Jaanus Tintse täpsustab, et arengustrateegia tehti kunagi kaks kuni viis aastat ette ja kui võrrelda firma asutamisel paika pandud plaani tegelikkusega, siis käibe, kasumi ja pinna vajaduse ette planeeritus on olnud suhteliselt täpne. “Ainuke asi, mida oodata ei osanud, oli kasvu kiirus. Nii tempokas kasv ja äriedu on tulnud siiski ootamatult,” naerab Tintse, kelle sõnul oli mullu käive 3,2 miljonit eurot ja tänavu prognoositakse 4–4,5 miljonit eurot.
ESB tööstusFoto: ESB
Välismaale edasi kasvama
Elbre sõnul on huvi ESB toodangu vastu järjest rohkem ka Eestist väljaspool.
Lähiaastate uute sihtturgude sihikule on võetud Põhjamaad ja Ida-Euroopa. Selle saavutamiseks kavatseb ettevõte aktiivselt osa võtta Baltikumi ja Põhjamaade erialamessidest. “Selge on, et oskuste taha meil miski ei jää. Tuleb lihtsalt leida turult üles õiged ettevõtted, kellele meie toode ja teenus sobivad,” usaldab Elbre tulevikku.
Teadlikult pidurid peale
Firma tegev- ja ostujuhi Jaanus Tintse sõnul kasvas käive mullu 60%, töötajaid oli eelmise aasta jaanuaris 17, aasta lõpuks 34 ja tänavuse aasta lõpuks on ESBs tööl ilmselt rohkem kui 40 inimest. Selliste arvudega silmitsi seistes ei tohi iseendasse liiga sügavalt ära armuda, sest nii võib joostes iseenda jalgadesse komistada. “Võtsime teadlikult kasvutempot maha” annab Elbre ohtudest aru ja kinnitab, et kasvuga koos on arendatud seda, et protsessid oleksid kvaliteetsed ning kogu meeskonnal selge, kuhu ettevõte liigub ning mis on eesmärgid, tööohutus tagatud ja toodang kvaliteetne. “See kõik on käinud meil käsikäes.”
Et tagada kvaliteetne toode, peavad ESB töötajad läbima koolitusprogrammi, neile määratakse mentorid ja juhendajad. “Paneme toote kvaliteedile väga suurt rõhku,” sõnab Elbre ja selgitab, et ESB arvates peab elektrikilp olema mitte ainult töökorras ja inspektori heakskiidu saanud, vaid ka esteetiline välja nägema.
KOMMENTAARKliendid soovitavad
Raivo KüttRand & Tuulbergi projektijuhtToodanguga oleme väga rahul. Klientidele pakutakse kõrge kvaliteeditasemega elektrikeskuseid. Suurepärasel tasemel klientide nõustamine, oma tegevuses ollakse paindlikud, jälgides nii tellija soove kui ka seadusandlust.
Ain HeinmäeOffshore and Marine Services OÜ tegevjuht“ESB tooted vastavad merenduses kehtestatud kõrgetele standardinõuetele ja meeldiv on nendega koostööd teha. Lihtne on kommunikeerida projektide muudatusi ja tagasiside andmisel ning lahenduste pakkumisel ollakse väga proaktiivsed.”
Tarnijad hindavad
Dmitri NastABB Toote turundus- ja müügispetsialistESB Service on noor ja väga kiiresti kasvav ettevõte, kelle oskused ja teadmised võimaldavad leida lahendusi ka ebatraditsiooniliste tehniliste ülesannete lahendamisel. Vastastikune lubadustest kinnipidamine ja võetud kohustuste täitmine on aidanud luua tulevikku suunatud partnerluse ambitsioonikate äriliste eesmärkide saavutamiseks.
Ettevõte on paindlik ja hindab partnerluses avatud ja ausat suhtlust. ABB koostöö ESB Service’iga on andnud meile võimaluse suurendada ABB lahenduste pakkumist turul.
Kilp olgu nagu korras riidekapp
Jaanus Tintse lisab, et ESB toodangu puhul peab avanev vaade korrektne ja loogiline olema. ESB on kehtestanud kilpidele täiesti oma standardi, et kõik töötajad mõistaksid ühtmoodi, mis on halvasti ja mis on hästi. “Oleme seda etapiliselt arendanud ja tagasisidest õppinud. Näeme, et klientidele meeldib, kui toode on hästi vormistatud ja selle endale eraldi standardiks sättinud,” lausub Elbre ja tunnistab lõpuks, et eks ole tehtud ka vigu.
“Kes pole vigu teinud, pole piisavalt riskinud,” naerab ta ja lisab, et ka ESBs on juhtunud numbritega liiga optimistlik olemist, aga just nii tuleb kogemus. “Meil on olnud tagasilööke, aga oleme hoolimata sellest kasumlikult majandanud ja selle viie aasta jooksul pole me kordagi kahjumit näinud.” Ta lisab, et klient ei arva, et ESB toode oleks üle mõistuse kallis: “Kompromiss kahe asja vahel on paigas. Klientide ootus on hea ja perfektselt toimiv toode, mille tagame kvaliteetse komponendi ja pädeva personali teadmisi kasutades.”
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.