Tehnikafirma juht: oleme silmitsi seisnud ka küberründajatega

28. märts 2018, 11:00
Mati Ilisson, Illimar Anton ja Raavo Kangur Inlook Color OÜ tööstusliku pulbervärvimise lahendusel silma peal hoidmas.
https://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20180328/CM/180329682/AR/0/AR-180329682.jpg

Karmis turukonkurentsis tuleb silmitsi seista ka küberrünnakutega, kuid asjatundlik, sõbralik ja pühendunud meeskonnatöö tagab edu sellest hoolimata, selgub BBTechnics Baltic OÜ näitel.

“Siin organisatsioonis põnevust jagub ja väljakutseid jätkub aastateks. Praegu on turul head ajad ülestöötamise alustamiseks,” sõnas möödunud aasta lõpul viimistlus-, liimimis-, niisutus-, plasti- ja mitmete teiste valdkondade tootmislahendusi pakkuva BBTechnics Balticu etteotsa valitud Mati
Ilisson rahulolevalt. „Oleme mitmekülgne, kogemustega, samas arenev ettevõte,” lausub ta.
„Meie toodete valik on rikkalik, pakkudes lahendusi nii väikeettevõtetele kui suurtele tööstustele. Oleme tunnustatud brändide Gema, Graco, Leister, V. Aa. Gram, Dynatec, Niko, Widos, Airblast, Wiltec, Hjort ja paljude teiste ametlikud esindajad,“ loetleb Ilisson. Ettevõttes on au sees innovaatilisus ja paindlikkus, sest kiiresti muutuv maailm nõuab tulevikku vaatamise võimet. „Kuna tegutseme erinevates majandussektorites, peame olema valmis ka paindlike ja spetsiifiliste lahenduste pakkumiseks,” sõnab ta.
Loomulikult ei möödu ükski uus algus probleemivabalt. “Tööle asudes on tulnud välja erinevaid üllatusi. Kuigi omanikult saadud eelnev informatsioon võimaldas nendeks valmistuda, on reaalsus palju mitmetahulisem. Samas ei ole ma enam nii noor inimene, et peaksin iga ootamatuse peale väga ärevile minema. Olen ennegi asutuse juht olnud ja ei tea kohta, kus uues ettevõttes alustades ei tuleks juhi lauale üllatusi. Ühtepidi on see põnev väljakutse ja karm reaalsus, aga sellega tuleb kiiresti ühele poole saada, sest on vaja tegeleda arenguga.”
Ilissoni sõnul osutusid üllatused seekord varasematest karmimateks, aga koos professionaalsete partneritega saab BBTechnics nendega kenasti hakkama. „Oleme viimaste kuude jooksul puutunud kokku mitmete pahatahtlike tegevustega, sealhulgas väliste rünnakutega meie majandustarkvarale. See tuleneb mõnede inimeste soovist kasvatada oma ettevõtte turuosa või rikastuda vahendeid valimata. Neile, kes oma energia ja ebaseaduslikud võtted on suunanud BBTechnics Balticu eksisteerimise lõpetamisele või tegevuse suures mahus kahjustamisele, saame öelda, et kujunenud olukord on muutnud meid oluliselt tugevamaks. Meie kliendid väärtustavad ausust ja seadusekuulekust. Kogeme seda järjest enam ja meil on selle üle hea meel,” kinnitab firma juht. „Teame, kes on ebaseaduslike sammude taga ja ei ole kaugel aeg, kus neil tuleb õigusorganitele aru anda,” lisab ta.

Partner: jätkake samas vaimus!

Kliendisuhetes hindab Ilisson eelkõige vastutustunnet, pühendumust, professionaalsust, innovaatilisust ja ausust. „See esitab kõrged nõuded ka meie töötajatele. Me peame olema oma valdkonna eksperdid ja head nõuandjad. Oluline on vaadata tulevikku ja pakkuda just kliendi vajadusest lähtuvaid paindlikke lahendusi. Lisaks tehnilistele teadmistele ja oskustele on määrava tähendusega inimeste suhtlemisoskused ja väärtushinnangud.”
Ilisson selgitab, et BBTechnics pakub klientidele täislahendust, milleks on seadmete müük, hooldus ja remont. Oluline on ka nõustamine ja kasutajakoolitus. „Pakume müüdud masinatele ka ennetavat hooldust. Oleme veendunud, et sellisel juhul püsivad jooksvad kulud madalad. Meil on süsteem, kus juba müügi hetkel seade registreeritakse ja määratakse selle hooldusintervall. Hoolduslepingut ei ole vaja, me võtame ise kliendiga ühendust ja leiame koos temaga sobiva aja, millal saame hooldustöid teha. Ennetav hooldus vähendab oluliselt kulusid, mis on tingitud ootamatutest töö- ja tootmisseisakutest.“
Häid suhteid partneriga kinnitab Inlook Color OÜ juhataja llimar Anton. „Selleks, et tegeleda efektiivselt oma põhitegevusega, vajame me usaldusväärseid ja professionaalseid partnereid, nagu BBTechnics Baltics,” on ta konkreetne.
Martin Leiburil OÜst Raudar Metal Works jätkub BBTechnicsi jaoks veidi enam kiidusõnu. “Kas nüüd on haavlisüsteem piisav ja toimib?” oli Leiburi sõnul küsimus, mille esitas talle BBTechnics Balticu projektijuht Raavo talle pärast haavlikambri käivituse lõpetamist. „See küsimus kirjeldab minu jaoks BBTechnics Balticut kõige paremini,” sõnab Leibur. Ta selgitab, et tootmisliinide juures on väljend plug and play ehk kohene töölehakkamine teadagi helesinine unistus ja käivitusprotsess lihtsalt võtab aega. „BBTechnics Baltic on ettevõte, mis seadet teab ja pärast müüki on nad su kõrval ka edasi. See on ülimalt oluline, sest tahes-tahtmata tuleb ette seisakuid, küsimusi, tuunimist jne. Soovitan iga kell BBTechnics Balticut just selle pärast, et nad on partnerid, kellega koos saab seadmetega ka soovitud asja teha ja koos ka edasi areneda. Raavo ja Mati, jätkake samas vaimus!”

Kuidas saavutada edu?

„Edu eeldus on selge suund, eesmärgid, väärtused ja toimiv organisatsioon. Meeskond on pühendunud, toimib usaldus ja vastastikune austus. Igaüks on positsioonil, mis võimaldab mõjutada kvaliteeti ja edukat lõpptulemust, iga meeskonnaliige tunneb ennast vastutavana. Meie töötajad peavad olema oma ala asjatundjad,” kirjeldab juht Mati Ilisson edu valemit.
Samas ei toimu BBTechnicsis mingit käehoidmist – töötaja küll koolitatakse välja, aga ta peab olema iseseisev inimene. Ilisson sõnab, et soleerida armastav autoritaarne juht on nähtus, mis välistab tõhusa meeskonnatöö. “Tiimitöö ja üksteise toetamine on oluline ja ka isiksused peavad omavahel sobima. Siia soliste ega staare pole vaja,” on juht resoluutne. Ta toob näite jalgpallist: “Ostad meeskonda küll ühe staari, aga kui tiim tööle ei hakka, siis pole sellest staarist midagi kasu.”
“Olen kogu aeg arvanud, et minu ümber peavad olema minust tugevamad inimesed. Kui keegi vastutab valdkonna eest, peab tema sellest rohkem teadma kui mina juhina,” ei ole laialdase juhtimiskogemusega Ilisson nõus ka ise staarimütsi enda pähe panema. “Kui selline olukord tekib, on juhi telefon kogu aeg punane ja juht müüb, aga organisatsioon kannatab. Minu asi on toetada töötajate arengut ja läbi nende arengu võidab klient. See on kõige olulisem.”

Tööstus- ja ehitussektor loob väärtust

Tööstussektor loob mõistagi palju väärtust ja annab tööd paljudele inimestele. On tähtis, et seal kasutatavad töömasinad oleksid kvaliteetsed, visuaalselt meeldivad ja ergonoomilised. Viimistluslahendused on loomulikult osa sellest. Ilisson toob näite hiljuti külastatud Taani tehase põhjal: kui sealses tootmisprotsessis keevitatakse, kogub ventilatsioonisüsteem kokku mürgise gaasi, tolmu ja prahi kokku ning töötleb seda. Saadud puhas õhk läheb tagasi ringlusesse või loodusesse. On säästetud nii keskkond kui ka töötaja tervis.
“Milline näeb välja tootmisprotsess? Millistel tingimustel värviv, keevitav, asju kokku panev inimene tehases tööd teeb? Näen Eestis palju sellisel tasemel asutusi, kus inimese tervisest hoolitakse ja kus investeeritakse kaasaegsesse tootmisprotsessi, mis võimaldab olla konkurentsis. Samas on ka asutusi, kus ei jätku investeeringuteks vahendeid või soovi. Viimati mainitutel jagub kindlasti mõtlemisainet. Me oleme ju maailmas eksisteerimises samas konkurentsis nendega, kus investeeritakse ja kus hoolitakse. Samamoodi kogume makse, samamoodi peame oma tervise eest hoolitsema,” on kontekst Ilissoni jaoks kogu ühiskonna suurune. “Kui tahame olla vananeva ühiskonnana piisavalt kaua terved, peaksime töötaja tervise aspektile väga palju rõhku panema.” BBTechnicsist saab seadmeid, mis nendega tööd tegeva inimese tervist ohtu ei sea, kuid on ka väga efektiivsed ja töökindlad.
“Värvi- ja pahtlipritside asjus tuleks ehitusfirmade juhtidel mõelda, kas soovime olla jätkuvalt odavad allhankijad, kes teevad väga palju käsitööd. Teine võimalus on otsida lahendusi, mis annavad võimaluse efektiivsust suurel määral tõsta, näiteks soetada mõne tuhande euro väärtuses tehnikat, mille abil saab pahteldus- ja värvimistööde mahtu suurel määral kasvatada,” toob Ilisson esile majandusliku kasu aspekti.
“Me kõik tahame, et meie korter oleks visuaalselt ilus, sisustus äge, pragusid poleks ja katus ei tilguks läbi, aga ära ei tohiks unustada ka ohutust,” viitab BBTechnicsi juht paari meetri kaugusel seisvale tulekindla krohvi pritsile, mis on normiks paljudes Euroopa riikides. Kohalikku klienti tuleb selle kasulikkuses alles veenda. “Tagajärgedega tegelemine on kallim kui ennetamine,” märgib ta.

Tasub teada

BBTechnics Balticu meeskonnaga saab silmast silma kohtuda 4.–7. aprillini toimuval ehitusmessil "Eesti ehitab", stend E80.

www.bbtechnics.com

Kui soovid rohkem infot, jäta kontaktandmed siia:

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.
Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
27. March 2018, 15:36

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris Hetkel eetris

Äripäeva raadio viimased saated

Kõiki viimased raadio saated
Otsi:

Ava täpsem otsing