Paldiskis hakkavad valmima unikaalsed haagised

Tiki treileriga saab mugavalt sõita nii Skandinaavias kui ka mujal Euroopas asuvatel teedel.  
Jaga lugu:

Haagiste tootja ja arendaja BESTNET AS (Tiki treiler) suudab uhiuues ja moodsas tehases toota treilereid, mis on stabiilsed ja tugevad ning sõidavad nii Skandinaavias kui ka mujal Euroopas asuvatel teedel.

Haagiste arendamine on väga põnev valdkond, on BESTNETi tegevdirektor Kaupo Sisask kindel. Haagis on autolaadne toode, mis peab sõitma teedel ja vastama kõikidele normatiividele. Normatiivide piires toimub BESTNETis aga loov ja vaba arendustegevus.

„Kui eesti metallitööstuses tehakse palju allhanget, siis BESTNETis on toote kogu elutsükkel meie endi kätes - alates ideest, arendusest, sinna juurde ostukomponentide leidmisest, tootmisest ja logistikast kuni müügini välja – kõike tehakse BESTNETis ise,” selgitab Sisask. „Meie ettevõttes saavad konstruktorid ja insenerid huvitava ja ainulaadse kogemuse, luues tooteid, mida hakkavad kasutama kümned tuhanded rahulolevad inimesed Skandinaavias.”

Kaupo Sisask, BESTNETi tegevdirektor

Meil töötavad insenerid ei ole suure tootmise väikesed jupikesed, vaid tervikpilt.

Lisaks pakutakse mõistagi tippspetsialisti jaoks elementaarseid asju nagu paindlikud tööajad ja -tingimused. Inseneridele antakse Sisaski sõnul ette vaid hinnaeesmärk ja valmiva treileri põhifunktsioonid, ülejäänu osas on ruumi vabaks loominguks, eesmärgiks lihtsalt parim toode. „Meil töötavad insenerid ei ole suure tootmise väikesed jupikesed, vaid tervikpilt.”

Et seda kõike aga parimal viisil teha, oli BESTNETil aeg uue tehase järele, sest eelmisest vananenud tehasest oldi välja kasvanud. Käesolevast sügisest BESTNETi tütarettevõtte Paldiski Tsingipada AS kõrval tööd alustavas tehases saab olema kaasaegne seadmepark ning võimalused parimate treilerite valmimiseks.

Näiteks vahetatakse uues tehases vana torulaser välja uue vastu. See on Eestis suhteliselt haruldane seade, mis võimaldab torude ülitäpset lõikust ning mis annab Bestnetile võimaluse haagiseid veelgi täpsemalt kokku panna. „Meil ei ole tegemist põlve otsas keevitatud haagise raamidega, vaid väga suurttäpsust nõudvate konstruktsioonidega, mis muudavad haagised stabiilseks ja tugevaks,” kinnitab Sisask. „Uues tehases vaatame otsa tootmisprotsessidele, muudame need tõhusamaks ning arendame ka uusi tooteid,” lisab ta juurde. Töötajatele luuakse tänapäevasemad tingimused, samuti on uus tehas energiatõhus, kus kasutatakse ära kõrvalasuvas Paldiski Tsingipajas tekkivat jääksoojust. Paldiski on kujunenud säärase tootmisettevõtte jaoks atraktiivseks kohaks ja seda et Paldiskis asuvasse tehasesse töötajaid ei jagu, Sisask ei karda. „Paldiskisse ei ole kauge sõita, see ei asu kusagil äärealal või serval. Nõmme või Õismäe piirkonnast Paldiskisse sõita ei ole oluliselt ajamahukam Lasnamäele või Jürisse sõidust.”

Polt- ja neetliidesraamil haagis. Haagise tiisel on võimalik lahti poltida ning lükata kasti alla. Seejärel saab haagise kallutada tagajalgade peale. Haagist on võimalik registreerida täismassiga 825, 750 või 600kg.
Polt- ja neetliidesraamil haagis. Haagise tiisel on võimalik lahti poltida ning lükata kasti alla. Seejärel saab haagise kallutada tagajalgade peale. Haagist on võimalik registreerida täismassiga 825, 750 või 600kg.   Foto: Tiki Treiler

BESTNETi uues tehases arendatakse edasi professionaalsele kasutajale mõeldud platvormhaagiste seeriat, kus pakutakse kuni 6-meetriseid ja 3,5-tonniseid haagiseid. „Kindlasti läheme edasi ka veoautodele mõeldud haagiste arendustöödega, lisaks hakkame tegema ka furgoonhaagiseid. Meie kinniseid furgoonhaagiseid iseloomustab see, et tagaluuk on mitmeti avatav – nii küljele kui maha,” selgitab Sisask ja lisab, et seetõttu saab sinna otse peale sõita nii ATV kui murutraktoriga ning samas on võimalik haagisele ka tõstukiga kaupa peale laadida. BESTNETi uudsetest toodetest väärib äramärkimist veel madalama laadimiskünnisega furgoon, mis võimaldab vedada väiksemate kuludega enam kaupa.

BESTNET AS on 1990 aastal tegevust alustanud metallitööstusettevõte, mis toodab aastas ligikaudu 15 000 kerghaagist ja on mahtudelt jõudnud üheks turuliidriks Põhjamaade regioonis. Ettevõtte toodetud haagised on kõrgete ootustega Põhjamaade turul väga hinnatud tänu nende kõrgele tehnoloogilisele tasemele, parimale pakutavale funktsionaalsusele ja elegantsele väljanägemisele. Ettevõtte nomenklatuuris on ligikaudu 200 erinevat haagise mudelit, mis täidavad ära kõik antud valdkonna vajadused.

Kuumtsingitud keevisraamile ehitatud haagis, mis on mõeldud eritehnika transpordiks (minilaadurid, ekskavaatorid).
Kuumtsingitud keevisraamile ehitatud haagis, mis on mõeldud eritehnika transpordiks (minilaadurid, ekskavaatorid).   Foto: Tiki Treiler
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt