Artikkel
  • Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas hoida kaubaaluste pakkimisel kokku reaalset raha?

    Tööstused, tootjad ja logistikafirmad kulutavad aastas kaupade pakkimisel alustele meeletus koguses kilet, mis on iga ettevõttele konkreetne kulu, rääkimata naftasaaduste ületarbimise mõjust keskkonnale. Pakkematerjale ja -lahendusi pakkuva Somi Eesti OÜ müügijuht Urmas Klandorf räägib, mis vahe on tavaliset pakkekilel ja eelvenitatud käsikilel ning kuidas on võimalik õhemat, ent tugevamat kilet kasutades saada koguni kuni 30% rahalist võitu.

    „Kuigi pealtnäha tundub pakkemajanduses olevat kõik samamoodi nagu 10 aastat tagasi, on siiski toimunud suur areng nii stretch-, masin- kui ka käsikilede koostises. Eesti on paraku väga suur kiletarbija, kuid targa valikuga saame asuda suure sammu keskkonnasõbralikuma tarbimise poole, säästes samal ajal hulga raha,” räägib Klandorf.

    Eesti on paraku väga suur kiletarbija, kuid targa valikuga saame asuda suure sammu keskkonnasõbralikuma tarbimise poole, säästes samal ajal hulga raha.

    Urmas Klandorf
    Somi Eesti OÜ
    Kaubaaluste pakkimine käib harilikult masina abil või käsitsi – kile rullitakse tugevalt aluse ja kauba ümber ning tema ülesandeks on hoida kaupa koos alusel ja tervena, et see ei pääseks transpordi ajal liikuma. Selle eesmärgi täitmiseks tuleb kasutada aluste kiletamisel õiget kilet ja õigeid töövõtteid. Kile peab olema väga vastupidav, et pidada vastu mitmele peale- ja mahatõstmisele ning sõiduki raputamistele. Selleks tuleb kilet füüsiliselt või mehaaniliselt venitada, et ta tõesti tugevalt ümber kauba saaks. Ent kui kilet korralikult ei venitata, võib kile transportimise käigus loksutada saades edasi venida ning siis võib kaubaalus olla sihtkohta jõudmisel lagunenud ja tooted rikutud. Kuidas selliseid olukordi vältida?

    Näpunäited, kuidas õiget kilet soetada ning kasutada

    Masinkiletamine: Rääkides masinkiletamisest, tõdeb Klandorf, et masinad on erinevad ning pahatihti kasutatakse masina juures kilet, mis ei ole tegelikult sellele masinale mõeldud. „Ehk kuigi esialgu tundub, et kile on hea hinnaga ja sobilik, ei pruugi see aga olla ökonoomne! Näiteks on olemas nii eelvenitatud masinakilesid kui ka venitatavaid. Kui kile venivuseks on märgitud 350%, aga seda kasutatakse valel masinal, ei saa kilest täit efektiivsust kätte. Ja kokkuvõttes võib vale kile kasutamine tähendada väga suurt kiletuskulu.”
    Ta lisab, et masinakilet ei tasu osta e-kirja või telefoni teel tehtud pakkumise alusel, vaid kilet peaks eelnevalt testima. „Parima lahenduse tagamiseks peaks pakkuja enne pakkumise tegemist nägema nii pakendatavaid tooteid kui ka pakkeseadmeid. Kindlasti ei tohiks ostmisel võrrelda rulli või kilo hinda, vaid otsus peaks arvestama testimise tulemusi, mis näitab, milline on kile kulu kiletamisel. Samuti on otsustamise juures oluline, et antud kuluga saaks ka kiletatud alus stabiilne!”
    Optimaalseima kiletamise lahenduse leidmiseks soovitan kutsuda kohale pakkematerjalide müügiga tegelevast ettevõttest spetsialist, kes annaks nõu, millist kilet võiks kasutada ja viiks läbi vastavad testid.
    Testimine õige kile leidmiseks võib võtta aega, sest masina ja kile peab omavahel korralikult tööle saama, ent see tasub ära. Testimisperiood annab infot, kui palju on kulu ühe aluse kiletamiseks. Alles pärast seda saab hinnata, milline kile on kõige efektiivsem.
    Käsitsi kiletamine: Kas parem on eelvenitatud või standardne käsikile? Käsitsi pakkimisel kasutatakse palju standardset käsikilet, mis nõuab pakendamisel selle venitamist niikaua, kuni see enam ei veniks. Probleemiks on sellise kile puhul aga, et tavaliselt ei venitata seda nii piisavalt, et see hoiaks kaupa turvaliselt kinni transpordi ajal ja pahatihti venib kile edasi. Tulemuseks on lagunenud alused ja rikutud kaup.
    Selle lahenduseks on hakatud tootma eelvenitatud käsikilet, mida on juba tootmise käigus piisavalt venitatud, et aluse kiletamisel ei nõua see enam väga suurt füüsilist pingutust, vaid piisab, kui seda kiletamisel pinge all hoida. Teisalt väheneb tugeva, ent õhukese kile kulu standardse kilega 2−3 korda, mis teeb rahaliselt võiduks keskmiselt 30%. Kolmandaks on sellega pakitud alused stabiilsemad. Lisaks ei väsi teie töötajad kilega töötamisel nii palju kui tavapärase, venitamist vajava kile puhul.
    Eelvenitatud käsikile: See variant on õhem, kuid olemuselt tugev. Kuigi kile paksust mõõdetakse mikronites, ei näita see kile tugevust. Näiteks võib tavalise standardse kile paksus olla 17 mikronit (my), aga õhukesel eelvenitatud kilel 8 my. Aga kui mõlema kile kasutamisega saab täidetud eesmärk tagada aluse stabiilsus transportimisel, siis pole põhjust kasutada paksemat kilet. Eelvenitatud kile esmakordsel kasutamisel jääb mulje, et see on väga õhuke ja seega peaks kilet topelt panema, ent kuigi eelvenitatud käsikile on kaks korda õhem, ei ole vajadust panna aluse ümber rohkem kilekihte kui tavalise veniva kile puhul.

    Kust siis tuleb ökonoomsus?

    Kuna 8 my kile võrreldes 17 my kilega on ca 2 korda õhem, saame sama kilo kogusega kiletada umbes kaks korda rohkem. Kui 2 kg rullis on 17 my standardset käsikilet 290 meetrit, siis on 8 my eelvenitatud kilet 630 meetrit! Kaal on rullidel sarnane, on ühel rulli kaks korda rohkem kile meetreid ja sellega saab kaks korda rohkem kiletada. Kuigi üks 8 my kilerull võib olla stadardsest 20% kallim tuleb siiski kallima rulliga kiletamine, aga ligikaudu 30% odavam! Vähetähtis pole ka see, et väiksema kiletarbimisega kaasnevad ka väiksemad saastemaksud.

    Eelvenitatud käsi­kile plussid standardse käsi­kile ees:

    Kaks korda õhem käsikile tagab transportimisel kaubaaluste parema stabiilsuse.

    Aitab vähendada pakitava toote omakulu ca 50%, mis tagab ligikaudu 30% madalama aluste pakkimishinna.

    Säästate umbes 25–30% raha!

    Säästab laopinda.

    Vajadus hakata ise tootma eelvenitatud käsikilet FORTE

    Somi on pakkematerjalide ja pakkelahenduse hulgimüüja Eestis, Läti ja Leedus, kes varem vahendas teiste erinevate Euroopa tootjate käsikilet, kuid ühel hetkel otsustas hakata ise eelvenitatud käsikilet tootma. Miks? „Probleem oli selles, et kui nõudlus eelvenitatud käsikile järele suurenes, tekkis olukord, kus erinevate tootjate toodangud olid väga erineva kvaliteediga. Otsustasime hakata tootma just sellist toodet, millega saab alati rahul olla, millega teeksime isegi meelsasti tööd,” selgitab Klandorf.
    Somi toodab ise kilet juba üle kolme aastat. Tootmine toimub Leedus emaettevõttes, kes on pakkematerjalide sealse turu liider. Eestis kuus aastat tegutsenud ettevõte ei tooda oma kaupa lattu, vaid ainult tellimise peale. Tarneaeg üle Eesti on kaks-kolm ja Tallinnasse üks tööpäev.
    Somi töötajad on spetsialistid, kes annavad esmalt klientidele nõu, millist materjali võiks pakendamisel kasutada. Oma töös peetakse ülimalt oluliseks klientide ja nende töötajate koolitamist, sest sageli ei olda kursis isegi elementaarsete asjadega. Käsikilede koolitamiseks on www.somi.ee kodulehel olemas ka koolitusvideo, mis meenutab vajadusel, kuidas õigesti käsikilet kasutada.
    Somi Eesti müügijuht lisab lõpetuseks: „Meie ostujuhid tegelevad igapäevaselt uuenduslike ja alternatiivsete pakkematerjalide otsimisega ülemaailmsel pakkematerjalide turul, mille eesmärk on pakkuda oma klientidele parimaid ning ökonoomseid pakkematerjale. Anname väga heal meelel nõu ning jagame klientidega oma innovatiivsust. Konkurents pakkematerjalide vallas on tihe, kuid samas on see positiivne ega lase mugavustsooni kinni jääda. Meie jaoks on oluline klientide terve kaup ladustamisel ja transportimisel ning seoses sellega pakume neile nii toodete pakkimise kui ka markeerimise materjale, erinevaid seadmeid, head nõu ja koolitust. Küsige julgelt!”

    Esimesest silmapilgust kvaliteetne toode

    Pakkematerjalid on Eesti väga keeruline äri – turg on väike, konkurents meeletu ning tooteid tavalisest kilest venitatud ja termokahanevani. Klient ei suuda valida, mis kõige parem peaks olema, sest pakkumisi tuleb iga päev. Somi Eesti lähenemine oli teistmoodi – Urmas Klandorf tuli isiklikult meie tootmisse kohale, soovitas tooteid ja seadistas meie kilemasinad. Ja nelja aasta jooksul pole meil kiledega olnud ühtki probleemi, kuigi eelnevalt oli pidavalt tõrkeid! Saime juba proovipakkimisel aru, et tegemist on kvaliteetse tootega, mida kulub vähem. Kile juures ei ole tähtis mitte kilo hind, vaid pakendamise kulu ja see on Somi Eesti toodetel väga hea ning meie ettevõte hoiab tänu nende pakutavale spetsiaalsele kilele palju raha pakkimise pealt kokku! Lisaks on tegemist kvaliteetse tootega, sest nende nelja aasta jooksul pole kuulnud klientidelt ega transpordifirmalt ühtegi pretensiooni kehvalt pakitud aluste kohta.
    Küünalde ja süütetoodete valmistaja ASi Hansa Candle ostujuht Andrei Kustov

    Somi Eesti eelis on nii kvaliteet kui ka hind

    Teeme Somi Eestiga koostööd alates 2015. aastast, kui ostsime neilt suurema koguse eelvenitatud kilet, mis õigustas end nii hinnas kui ka kvaliteedis. Need kaks aspekti on Somi Eestil hästi paigas ning oleme väga rahul. Täna ostame neilt eelvenitatud käsikilet, pakketeipi ja ka muid pakendamisega seotud kaupu. Olen teenindusega väga rahul – saan alati olla kindel, et lubadused saavad täidetud, tarne toimub õigel ajal ja toodete kvaliteet on hea. Vähemolulised ei ole meie jaoks ka hea suhtlemisoskus ja kompetentne konsultatsioon. Oleme tänu eelvenitatud kile kasutusele võtmisele rahaliselt hoidnud kokku umbes 15%. Üleminek võttis muidugi aega ja see efekt tuli umbes pärast aastast kasutamist.”
    Logistikaettevõtte Via 3L ASi laojuhataja Sergei Baranov
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.