5 nippi kuidas disainida klienti ja turgu

Kuidas aru saada, mida klient tegelikult vajab?  Foto: SEB Pank AS

Euroopa Innovatsiooniakadeemia president Alar Kolk keskendus SEB Kasvuprogrammi avalikus loengus teemale, kuidas disainida klienti ja turgu. Teema on kahtlemata päevakohane ka praeguses üleilmses kriisiolukorras, kus turgudel ja kliendi vajadustes on toimunud mitmed olulised muutused. Oluliselt on tõusnud digitaalsete lahenduste ja toodete ning teenuste olulisus. Uues majandusolukorras on ka ärid ja teenused muutunud ning neid juhitakse teistel alustel.

Toome Alari loengust 5 lihtsat nippi, mida iga ettevõte saab kasutada kliendi ja turu disainimiseks.

Disaini esimesena klient, seejärel toode

Vaieldamatult on põnev tegeleda uue toote ja teenuse arendamisega. Töö käigus on aga lihtne unustada klient ja tema tegelikud vajadused. Kui hiljem peaksid tooted ebaõnnestuma, siis kõige tõenäolisem põhjus on see, et ettevõte ei loonud midagi, mida klient tegelikult vajab. Uue toote turuletoomine on kõige kallim viis kliendiuuringu tegemiseks. Isegi maailma suurimad, näiteks Amazon, on kulutanud miljardeid dollareid toodetele, mis ebaõnnestusid täielikult (nt Amazon Spark, Amazon Restaurants või Dash Buttons).

Kliendi disainimist alusta valitud kliendi tööde kirjeldamisega (Jobs to be done)

Klient ostab toote või teenuse selleks, et mingi tema jaoks oluline töö saaks tehtud parimal võimalikul moel. Näiteks on praeguses... Loe edasi SIIT

Hetkel kuum