Riigifirma Operail, mille erastamist valitsus on lubanud märtsis arutama hakata, teatas veolepingust Soomes.
Valitsuse plaan on Eesti Teede erastamise järel jätkata logistikafirma Operail ja taastuvenergiafirma Enefit Green osalise erastamisega, esimese puhul hakkab valitsuskabinet seda arutama järgmisel kuul.
Kui plaanid teostuvad, siis peaks järgmistena tulema börsile Enefit Green ja erastamisele lähevad veel Eesti Teed ja Operail, selgub rahandusministeeriumi pressiteatest.
Elektriturul toimunud muutused võtsid riigile kuuluva raudteefirmalt Operail põlevkivi veoga seotud tulud, esimese poolaasta käive kukkus 16% ja kasum kolm korda.
Eesti Raudtee hakkas veofirmadelt oma teede kasutamise eest küsima uut tasu. Selle vastu protestivad suurfirmad peavad Eesti Raudtee sammu monopoli varjatud hinnatõusu läbisurumiseks.
Presidendilt ordeni pälvinud ettevõtja Kuldar Leis rääkis, et tippjuhina peab inimene otsustama, kas kannatab tema pere või firma.
Äripäev ulatab juhtkirjas rahandusminister Martin Helmele lahkelt kimbu põhjendusi, miks riigifirmade erastamisega edasi liikuda.
Kuigi valitsus lubas viia Operaili vähemusosaluse börsile, ei pruugi seda juhtuda. Rahandusminister Martin Helme tunnistas, et valitsusel pole tahtmist dividende andvaid ettevõtteid müüa, isegi kui nende omamine pole strateegiliselt vajalik.
Saade "Tööstusuudised eetris" keskendub sel korral Operaili tegemistele. Saates on juttu Operaili plaanidest – räägime vedurite ehitamisest, kaubaveost, digitaliseerimisest, vagunite rendist ja paljust muust. Külas on ettevõtte juhatuse esimees Raul Toomsalu.
AS Operail teenis esimese kolme kuuga 2,6 miljonit eurot puhaskasumit, mida on kaks korda rohkem kui eelmise aasta samal perioodil, teatas ettevõte.
Äripäeva andmetel tahab Venemaa Raudtee nõuda Eesti poolelt 3 miljonit eurot läinud aastal juhtunud rongiõnnetuse kahju hüvitamiseks.
Rahvusvaheline transpordi- ja logistikaettevõte Operail teenis eelmisel aastal 9,2 miljonit eurot puhaskasumit, kirjutab portaal logistikauudised.ee.
Saates "Kuum Tool" räägiti seekord peamiselt transpordist. Stuudiosse olid selleks külla kutsutud pädevad inimesed - majandus- ja taristuminister Kadri Simson ja Eesti 200 varivalitsuse transpordireformi minister Pirko Konsa.
Kui suures mahus on Eesti äriinglid teinud investeeringuid ning millised on äriingel Ivo Remmelga selle aasta võidud ja kaotused, sellest teeme juttu esmaspäeval Äripäeva raadio hommikuprogrammis.