Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Turunduse TOP: Inspired Universal McCannil kaks esikohta korraga
Äripäeva meediaagentuuride ja ka agentuuritulu edetabelite võitja Inspired Universal McCanni juhtiva partneri Meelis Järvela sõnul ei ole täna meediaagentuuri roll lihtsalt meediat planeerida, vaid saavutada klientide jaoks vajalikke tulemusi.
Meelis JärvelaFoto: Erakogu
“Piltlikult öeldes aitame oma klientidel kauba maha müüa. Üha rohkem liigub turunduse strateegilise nõustamise pool reklaamiagentuuridest meediaagentuuridesse, sest meil on lihtsalt rohkem infot ja andmeid. Kui ajalooliselt on reklaamiagentuurid olnud kliendile kõige lähemal, siis nüüd võtavad meediaagentuurid seda rolli üha rohkem üle,” selgitab Järvela. Tema sõnul on see tingitud asjaolust, et kliendid pööravad rohkem tähelepanu reaalsetele tulemustele ja meediaagentuurides on analüütika suutlikkus parem kui loovagentuurides. “Samas ei saa alahinnata koostööd kolmnurgas klient, meediaagentuur ja reklaamiagentuur. Meedia- ja loovagentuur täiendavad üksteist ja just koostöös sünnivad parimad kampaaniad.”
Kas agentuuri kasvul on lagi ees?
Inspired Universal McCanni käive oli eelmisel aastal 13,6 miljonit eurot, kasumit teeniti 0,615 miljonit eurot. Vastavalt Kantar Emor andmetele oli Eestis reklaamituru üldmaht mullu 101 miljonit eurot. 15protsendise müügitulu kasvuga ületas ettevõte ka mullust meediaagentuuride keskmist kasvu, mis jäi 10 protsendi peale. Agentuuri müügitulust oli Eesti müügi osakaal 82,7% ja ekspordil 17,3%. Parima tulemusega oli neljas kvartal ja ettevõte majandusaasta aruanne kinnitab seoses sellega, et antud valdkonnas kvartaalsed kõikumised küll esinevad, aga väga suurt ja olulist rolli hooajalisus ei mängi. Viimastel aastatel on Inspired Universal McCanni kasvul klientide mõttes lagi ees olnud. Valdkonna spetsiifika on selline, et agentuuridel on igast ärisektorist teenindada vaid üks klient. “Inspired Universal McCanni on hetkel peaaegu igas ärisektoris klient olemas ja selles mõttes eriti kasvu ei paista, küll aga on alati võimalik laiendada pakutavate toodete portfelli,” räägib Järvela. “Meie kasv ongi peamiselt tingitud teenusteportfelli laienemisest ehk pakume oluliselt enamat kui tavapärane meediaost ja keskendume klientide äritulemuse kasvatamisele. Me ise usume, et just tänu sellisele suhtumisele oleme suutnud viimasel viiel aastal olla käibe poolest Eesti suurim meediaagentuur,” lisab ta. Sama plaan on ettevõttel ka tänavu, sest agentuuri majandusaasta aruandes kirja pandud 2018. aasta eesmärgiks on hoida meediaagentuuride seas müügitulu arvestuses esimest positsiooni ehk olla Eesti suurim meediaagentuur. Jätkuvalt tipus püsimise teine tugev alustala on Järvela hinnangul ettevõttes töötavad spetsialistid; Inspired Universal McCanni töötas 2017. aastal keskmiselt 23 inimest. Üha enam ja enam olulisemaks muutub meeskond – inimesed, kellel on lisaks jutule päriselt olemas oskused ja kogemused klientide nõustamiseks, strateegiate väljatöötamiseks ning elluviimiseks. “Väärtustame väga oma pikaajalise kogemusega meeskonda ning loome tingimused, et parimal meeskonnal oleks ka vastavalt vääriline töökeskkond.” Ta nendib, et kõigi jaoks on lisaks igapäeva tööle oluline ka ennast töökollektiivis hästi tunda. Ergutamaks ka töövälist suhtlust, loodi Inspired Universal McCannis juba aastaid tagasi oma spordiklubi, käiakse regulaarselt koos, et avastada teada-tuntud alade kõrvale tavapärasest veidi erinevaid sportlikke tegevusi. Näiteks on niimoodi leitud end harrastamas curlingut, jõeraftingut, simultaankabet, flygrossingut, kangoo-jumpi, SUPi, aga loomulikult pole võõrad ka traditsioonilised alad. Erinevate spordialade nimekiri, mida Inspired Universal McCanni töötajad aastate jooksul on proovinud, ulatub julgelt üle poolesaja.
Digitaalmeedia kiire areng ei rauge niipea
“Lähitulevikku vaadates on jätkuvalt meie sektori arengut kõige enam mõjutavad faktorid digitaalmeedia ning analüütika kompetents. Digitaalmeedia kiirel arengul ei ole raugemist näha, mistõttu on oluline õigeid valikuid teha ja näiteks eriti programmatic ostumudeli puhul on väga tähtis spetsialiseerunud tiimi olemasolu, mis aitab meediategevusi kordades efektiivsemalt teostada,” sõnab Järvela. Tema sõnul pole suurem innovatsioon analüütikas Eestis veel laialdaselt levinud, aga üha rohkem ja rohkem kliente usaldab nii-öelda kõhutunde asemel teadust. Järvela sõnul kiputakse kaasaja tähelepanusõjas välja tooma sageli äärmusi, aga argipäev ei seisne tippude või languste sepitsemises, vaid järjepidevas töös. “Ei saa ka eraldi välja tuua ühe või teise kliendi, tarbijagrupi või uuringusuuna eripärasid, sest need ei ole üheselt vaadeldavad. Kõik oleneb taustsüsteemist, mille raames me tegutseme ning üksikasjalikult detaile kontekstist välja rebida ei ole mõistlik. Edukad kampaaniad on need, mis meie klientidele tulemuse toovad. Need toimivad igapäevaselt läbi väljatöötatud mustrite,” selgitab ta. Inspired Universal McCann OÜ on alates 2009. aastast Baltikumis Universal McCann keti esindaja. Teiste hulgas on ettevõte loonud kampaaniaid sellistele tuntud ettevõtele ja avaliku sektori asutustele nagu Eesti Pagar, Selver, Liviko, statistikaamet, Salvest, sotsiaalministeerium, Tallinna Kaubamaja, Balbiino ja Vivacolor. 80,05% ettevõttest kuulub OÜ-le Sparknet Company ja 14,95% Meelis Järvelale.