Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Suuremad muutused kindlustusturul on ees

    Senist Eesti kindlustusturu arengut on pidurdanud ebapiisav seadusandlik reguleeritus. Puudub kindlustuslepingut ja kindlustusmaakleri tegevust reguleeriv seadus.
    Kindlustusseltsid, kelle kindlustustingimused pole vastavuses kindlustuslepingu seadusega, peavad oma tingimusi seaduse jõustumise järgselt korrigeerima. Kui kindlustusagent tegutseb vaid kindlustusseltsi volituse alusel, on kindlustusmaakler isik, kes esindab nii kindlustusseltse kui ka kliente, seepärast on oluline, et tema õigused ja kohustused oleksid täpselt reguleeritud. Kindlustusmaakleri seaduse jõustumine elavdaks veelgi Eesti kindlustusturgu.
    Selgeks pole vaieldud kindlustusseltside maksustamise küsimused. Seltsid ei pea küll maksma osutatavate teenuste pealt käibemaksu, kuid seni on nii kahju- kui elukindlustusseltsid maksnud 5% tulumaksu kõigi laekunud preemiate pealt. Kindlustusseltsid kannavad ka kindlustusjärelevalve kulusid.
    Palju problemaatikat on tekitanud kohustuslik liikluskindlustus. Arusaamatu on olukord, kus turustatava kindlustusliigi müüki tuleb näiteks Tallinnas kunstlikult piirata, kuna valitsuse kinnitatud tariif on selline, millega müües eraseltsid riskivad oma aktsiakapitaliga. Loomulikult oleks iga seltsi soov kujundada tariifid ise, lähtudes oma võimalustest.
    Kindlustusseltsidele peatselt esitatav aktsiakapitali suurendamise nõue on põhjendatud, kuna väikese aktsiakapitaliga kindlustusseltsid kindlustavad peaaegu kogu riski edasi Euroopas ning seetõttu on neil pigem maakleri funktsioon.
    Edasikindlustaja maksab kindlustusseltsile riski vahendamise eest komisjonitasu ning see on suurte riskide puhul suurem endale jäetavast kindlustuspreemiast. Aktsiakapitali suurendamine tähendab ka seni edasikindlustajatega sõlmitud raamlepingute ülevaatamist.
    Eesmärgiga riske ning seega ka kindlustuspreemiaid Eestisse jätta on kindlustusseltsid omavahel sõlminud riskide kaaskindlustusi, mille puhul sõlmitakse kliendiga kindlustuslepingud kuni seadusega lubatud suurima riski piirini.
    Kindlustuse areng Eestis pole toimunud nii kiiresti, kui näiteks on see toimunud panganduses. Tegelik püsiv Eesti kindlustusturg kujuneb mitmete aastate jooksul. Suuremad muudatused kindlustusturul on alles ees.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.