Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Linnaliinibusside ostuks eraldatud raha on seni kasutamata

    Tallinna autobussikoondise peadirektori Mati Mäe sõnade kohaselt on vaatamata aastalõpu lähenemisele tänavuseks aastaks planeeritud bussiostu raha kulutamata ja pole teada, kuidas seda kavatsetakse teha. «Meie ettepanek on kasutada raha mõne pruugitud Scania või Volvo ostmiseks ning Tartust ASi Baltscan tehasest uute busside liisingu eest tasumiseks,» ütles Mägi. Tema kinnitusel on autobussikoondis oma tehnilise baasi üles ehitanud Scaniatele ja seetõttu ollakse huvitatud sellise strateegia jätkamisest.
    Hiljuti Tallinnale pakutud 731 250 krooni maksvate Hyundai busside kohta on olemas ainult finantsandmed, kuid puudub igasugune tehniline info, lausus Mägi. «Neid andmeid vajaks uue bussimargi tüübikinnituse tegemiseks ka autoregistrikeskus,» lisas ta.
    Tallinna linnavolikogu nõuniku Paul Tammerti väitel on linn uutest bussidest seni tunnistanud kõige paremini hinna ja tehnilise taseme poolest sobivaks ligi kaks miljonit krooni maksvad Baltscani bussid.
    Tallinna linnavolikogu ja Tallinna autobussikoondise juhatuse liikme Ülo Pärnitsa sõnul on Hyundai teinud väga soodsa pakkumise. Samas võib takistuseks saada nende riigigarantii nõue, mida meie ei saa anda, ütles Pärnits.
    «Tegin volikogus ettepaneku aktsepteerida Hyundai pakkumus juhul, kui ei ilmne mingeid takistavaid asjaolusid, või sõlmida 15. detsembriks uute busside ostmise liisinguleping Baltscani tehasega,» rääkis Pärnits. Linnavalitsus võttis nädalase mõtlemisaja.
    Linnavolikogu istungil jagati infot ka raha laekumise kohta linna eelarvesse. Pärnitsa sõnul pidi linnaliinibusside ostmiseks ettenähtud 7,5 miljonit krooni laekuma tasulisest parkimisest Tallinnas. Tallinna abilinnapea Tiit Järve kinnitas aga volikogu ees, et linnal on praegu olemas vaid 2,5 miljonit krooni.
    Pärnitsa sõnul ei tohiks siiski raha puudumine olla autobusside ostmisel ületamatu takistus. «Linnal on vara, mida ta tegelikult ei vaja,» lausus Pärnits. Ta tõi näiteks võimaluse müüa ära kaubahall või Tallinna Panga aktsiad.
    Mati Mägi sõnul ei saadud eelmisel nädalal konkreetseid vastuseid busside ostuks vajaliku raha olemasolu ja selle kasutamise kohta. «Otsustati, et järgmiseks linnavolikogu istungiks peab linnavalitsus need küsimused ära lahendama,» lausus Mägi.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.