7. jaanuar 1996
Jaga lugu:

AS Hansatee prognoosib reisijate arvu kasvu

Hansatee tegevdirektori Ülo Kollo sõnul pole firma kasuminäitajad veel selged, kuid ta kinnitas, et miinusesse ei jäädud. «Samas ei ole meil ka suuri kasumeid,» lisas ta. Laevakompanii kasum selgub jaanuari lõpus.

Kollo sõnade kohaselt oli peamine, et Hansatee suutis Tallinna--Helsingi liinil toimuvas laevafirmade konkurentsis vee peale jääda.

Hansatee turundusosakonna juhataja Hannes Saarsoo sõnul loodab firma, et Tallinki kaubamärki kandvate laevadega sõidab sel aastal 5--10 protsenti reisijaid enam. Saarsoo ütles, et reisijate arvu suurenemise peaks kaasa tooma ka Eesti ja Soome vahelise viisavabaduse kehtestamine. «Üldine langus algab alles pärast Eesti hindade võrdsustumist Soome tasemega,» lausus Saarsoo. Praegu kuulub Hansateele ligi 55% Eesti ja Soome vahelisest reisilaevaliiklusest.

Kuigi Eesti ja Soome vahelise viisavabaduse arvelt prognoositakse Helsingi ja Tallinna vahel reisivate inimeste arvu suurenemist kokku 25--30 protsenti, ei ole Ülo Kollo arvates neljale lae-vakompaniile selle liini teenindamiseks ruumi. Tema väitel jääb edaspidi Tallinki ja firmade Eestin Linjat, Viking Line ja Silja Line vahelises konkurentsis püsima vaid kaks.

Kui Eestin Linjat oma laevu välja ei vaheta, võib tema olla esimene lahkuja, ütles Kollo.

Erinevalt Viking Line'ist on raskusi Tallinna ja Helsingi vahelisel liinil ka Silja Line'il. «Silja Line'i halb majanduslik olukord on avalik saladus,» ütles Kollo.

Hansatee tegevdirektori sõnul on nende firma laevad võrreldes Silja Line'i alustega kehvemad, kuid edu loodetakse saavutada parema teenindusega.

Sel aastal Hansatee uusi laevu osta ei plaani, kuid kavatseb pärast aluse Vana Tallinn remonti märtsi keskpaigast panna laeva kurseerima Tallinna ja Helsingi vahel kaks korda päevas.

Jaga lugu:
Hetkel kuum