29. veebruar 1996
Jaga lugu:

Milline on teie viimane restoranielamus?

Restorane külastan aeg-ajalt. Eelistan neid siis, kui on vaja kellegagi asjalikus õhkkonnas kohtuda ja tööasju arutada.

Ka perega käime vahetevahel, peamiselt nädalalõppudel lõunatamas, kuid praegu on selle asendanud suusatamine. Haarame kinni igast võimalusest nautida lumerikast talve ja veedame kõik nädalavahetused Otepääl.

Minu jaoks on kolm võrdselt meeldivat restorani: Roosikrantsi, Elysée ja Palace.

Möödunud nädalal käisin Palace'is, millest jäid igati positiivsed mälestused. Viibisin sügisel ka nende tutvustusõhtul. Tundub, et teenindus on muutunud veelgi inimsõbralikumaks, hinnad ei raba jalust. Kliendi suhtes ei käituta pealetükkivalt ega unustata ka ära. Kunagi ei pea kelnerit otsima minema, ta on alati kuidagi juhuslikult käepärast.

Palace'is on kaks suurepärast majaveini, nüüdseks olen mõlemat proovinud. Ka toidud on maitsvad.

Tean, et möödunud sügisest on avatud palju uusi ja põnevaid kohti, kuhu ajanappuses pole jõudnud. Huvitaks näiteks jaapani restoran.

Eelistatud restoranide pingerida juhib Gloria, järgnevad Sub Monte, Roosikrantsi, Toomkooli ja Elysée. Viimati õhtustasin Toomkoolis. Elamuse saab juba tänu tuntud heale tasemele. See on koht, kuhu võib külalisi alati julgelt viia.

Tipprestoranis peab olema täidetud kolm nõuet: teeninduse kiirus ja tase ning toitude kvaliteet.

Viimane üllatuslikult meeldiv elamus pärineb jaapani restoranist.

Jaapani kultuur on meie jaoks harjumatult võõras, sellevõrra põnevam ja eksootilisem. Vähemalt jaapani restoranis suudetakse eksootikat edasi anda mõjuvalt. Samas pole kaldutud liialdustesse. Restoran paistab silma hea teeninduse ja stiilse interjööriga.

Toit on omapärane. Näiteks soola kasutatakse märksa vähem, kui mina olen harjunud. See aga ei vähenda roogade väärtust ning ei tähenda, et ma sinna enam ei lähe. Juba üksnes võimalus toitu ise laua keskel valmistada loob erilise tunde ning lisab miljööle eksootilisust.

Ainsana tekitas probleemi libe marmortrepp, mis aga tervikmulje seisukohalt pole mingi näitaja.

Restorani kvaliteet avaldub juba külaliste vastuvõtus või isegi telefoni teel kohtade broneerimises. Esimene inimene, keda kliendid kohtavad, peaks alati naeratama. Restoranikülaline peab tundma, et teda on oodatud. Hea teeninduse juurde kuulub huumor. Restoran ei peagi olema väljanägemiselt uhke, inimesed ise loovad õhkkonna.

Jaga lugu:
Hetkel kuum