10. märts 1996
Jaga lugu:

Keelame ära

Teede- ja sideminister Kalev Kuke määrust lõpetada alates 1. maist erilubade väljastamine ülemõõdulistele veokitele on põhjendatud Eesti teede viletsa seisukorraga. Pikad veokid on sageli lubatust suurema koormaga.

Tallinn--Tartu maantee on suured metsaveokid päris treppi sõitnud, kinnitas ka Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsiooni peasekretär Toivo Kuldkepp. Olen nõus tema väitega, et Eesti maksumaksja ei pea tasuma kasumit jahtivate välisfirmade hoolimatust suhtumisest tekitatud kahju. Aga määruse jõustumine ei paranda veel teede olukorda.

Selles, et meie teede ja tänavate lagunemises ei saa süüdistada üksnes pikki metsa- ja kütuseveokeid, on lihtne veenduda. Tallinnas Mustamäe teel pole märgata aktiivset autorongide liiklust, ent sügisest saadik on üks pealinna magistraalidest tunduvalt hullemas seisus kui eelmainitud maantee. Sügisel suure hooga alanud remont lõppes talvekülmade saabudes.

Arvestades teede viletsat olukorda ja ettevõtjate muretsetud liikluseeskirjas lubatust pikemaid sõidukeid, leiaks võib-olla nii ettevõtjat kui maksumaksjat rahuldava kompromissi. Lubades jätkata juba soetatud veokite kasutamist eriloaga, võiks kõigi ülemõõduliste autode omanikelt kasseeritud summadest neidsamu lõhutud teid remontida.

Praegu aga tundub küll, et ametnikud on läinud lihtsama vastupanu teed ja leidnud süüdlased, kelle tegevus on tarvis keelata. «Teeme endast Venemaa, kus riik tegeleb ettevõtjale takistuste seadmisega,» on ametnike tegevusest nördinud metsavarujad.

Määruse jõustumise tagajärgi võib juba aimata. Müügiraskuste tõttu niigi kiratsev metsatööstus saab uue löögi ja maakondades tekib uusi töötuid, kes vajavad riigi, see tähendab maksumaksjate abi. Keda siis süüdistada ja kelle tegevus keelustada?

Jaga lugu:
Hetkel kuum