11. märts 1996
Jaga lugu:

Vaikne motell loob töömeeleolu

Linnalähedaste motellide vaoshoitud müügitaktika äratab usaldust ning aitab teha esimese valiku

Asutusesisese seminari ettevalmistamine on mahukas töö. Äripäeva toimetaja seadis end korraldaja rolli, püüdes leida paari päeva jooksul sobivat kohta.

Võtsime abiks Estonian Holidaysi möödunud hooaja Eesti-sisese äriturismi kataloogi. «Ohvriteks» osutusid Burmani villa, Laulasmaa koolitus- ja puhkekeskus, Arbavere motell, Roosta puhkeküla, lisaks Olematu Rüütli restoranikompleks. Palusime telefonitsi esitatud tingimustele vastata faksi teel hinnapakkumusega.

Legend sisaldas: seminar kaheksale inimesele; kestus poolteist päeva nädalavahetusel; tööaeg 8 tundi, kaks kohvipausi (kohvile lisaks karastusjoogid); kolmekäiguline lõuna, sooja toiduga õhtusöök, hommikueine; saun 4 tundi; väljaspool Tallinna majutus kaheses toas.

Vastuolulise elamuse saime Arbavere motellist. Kõnele vastanu valdas kogu teavet alates sauna ja saali seisukorrast kuni tehniliste vahendite olemasoluni. Hinnapakkumust paludes anti aga teine telefoninumber ja isik, keda oli keeruline tabada. «Kadunud» inimene võttis õnneks kliendiga ise ühendust ja suutis vaatamata maamehelikult pikaldasele ja tagasihoidlikule suhtlemislaadile veenda, et neil on parim. Tunni jooksul saabus faks motelli tutvustava voldiku koopia ja lõpliku, käibemaksu sisaldava hinnapakkumusega. Selgus, et reeglina on maja vaid ühe seltskonna päralt ning naabruses tegutsev firma pakub 100 kr eest tunnis ka saanisõitu. Kaheksa inimest peavad kogu maja poolteise päeva kasutamise eest tasuma 2090 kr .

Tänu pikaajalistele teeninduskogemustele Roosta puhkeküla ei üllatanud. Vähemalt telefonitsi tundus kõik tipptasemel: teenindus sõbralik ja kiire, hinnapakkumus korrektselt vormistatud nagu ka Laulasmaal.

Erinevused on saali üürimisel. Laulasmaal on ühe tunni hind 20 kr. Roosta pakkus seminariks VIP nõupidamiste ruumi tunnihinnaga 110 kr, Burmanis soovitati kümnele inimesele mõeldud kaminasaali tunnihinnaga 270 kr. Viimane lisas ainsana pakkumisele ka teenustasu 10%.

Just see tellimuse osa (antud juhul toitlustamine), kus otsustamisel olid vabad käed, jättis mugavusele kalduva mulje. Mõnel juhul tuli võtta restoraniga eraldi ühendust. On muidugi tore, kui administraator tahab saata kogu restorani menüü, ent samas oleks see võimalus reklaamida oma parimaid roogi, moodustades neist kliendile soovituslikku laadi toidukaardi.

Vestlus Burmani villaga tekitas tunde, et klient on parimates kätes. Tutvustati söögivõimalusi ning öeldi ka orienteeruvad hinnad (lõuna 90 kr, õhtu 80 kr). Selgus, et ka süüa võib nii väikses kamina- kui suures saalis.

Laulasmaa puhkebaasis paluti erisoovid toidu osas restoranile nädal varem teatada ning saadeti ka orienteeruvad hinnad (lõuna 60 kr, õhtu 45 kr).

Üllatas palju kiidetud Olematu Rüütel. Esmalt loetleti kümmekonna prae hinnad. Palusime siiski hinnapakkumust. Ebasõbraliku tooniga anti mõista, et kahe söögikorra kohta hinnapakkumust nõuda on mõttetu, vist rumalgi, ning parimal juhul võiks saata menüü. Vürtsi lisanud väide, et firma teab varasemast kogemusest hinnaskaalat, ei aidanud orienteeruva eelarve koostamisel.

Kuigi telefonivestlus, kirjaliku suhtlemise korrektsus ja hinnad ei anna täpset teavet, võitis esimese mulje põhjal Burmani villa.

Jaga lugu:
Hetkel kuum