14. märts 1996
Jaga lugu:

Sadamad lähevad remonti

Ettepaneku laenu võtmiseks tegi Saarte Liinide juhatus teede- ja sideministeeriumile ettevõtte tegevdirektori Ants Tammlehe ütluse kohaselt veidi aega tagasi. Tänaseks on tema sõnul laenutaotlusele saadud ministeeriumi toetus.

Hetkel Saarte Liinide teenindatavast kuuest sadamast tahetakse laenu abil korda teha viis -- Kuivastu, Virtsu, Heltermaa, Rohuküla ja Vormsi. Roomassaare sadam, mis on ainult kaubasadam, jääks Tammlehe kinnitusel rekonstrueerimistööde nimekirjast esialgu välja. Kõige suuremaid probleeme on hetkel Kuivastu sadamaga, kus tuleb teha praamikai pikendus.

Teede- ja sideministeeriumi asekantsler Väino Soonike ütles, et EBRD-lt on kavas taotleda mitmeid laene, seega saab laenu suhtes mingeid kindlaid plaane teha alles pärast 1997. aasta laenukoormuse selgumist. «Kuid laen lülitatakse 1997. aasta laenupaketti,»märkis Soonike.

Kuigi laenu võtmise otsustab lõplikult riigikogu, saaks Saarte Liinid Tammlehe väitel ettevalmistusi laenu vormistamiseks ning kasutamiseks hakata tegema juba varem.

Kindlasti tuleb teha laenu tasuvusuuring ning see tahetakse kätte saada võimalikult kiiresti. Ehitustöödega tuleks algust teha juba järgmisel aastal ning need peaks lõppema 1999. aastal, märkis Tammleht.

Kui saadakse riigi nõusolek, tuleks Saarte Liinidel tellida EBRD aktsepteeritavalt pangalt või firmalt laenu põhjendus. Kuigi hetkel on ehitusprojektid olemas, tuleb Tammlehe sõnul ka neid uuendada. Lisaks tuleb tema väitel laenu saamisel täpsemalt läbi vaadata selle kasutamise detailid.

Kui lähiajal sadamaid paremasse korda ei saada, hakkab Tammlehe ütlusel saarte majanduslikku arengut takistama just sadamate halb olukord. «Kui meil pole korralikke sadamaid, ei saa siin käia turistid,» lisas ta.

Saaremaale oleks Tammlehe sõnul lisaks veel kindlasti vaja ühte sellist suurt sadamat, kus saaksid sees käia huvireisilaevad. Sadama rajamiseks sobiks Küdemaa laht.

Lähipäevil peaks selguma, kuidas finantseeritakse uue praami ostmist Kuivastu--Virtsu liinile.

Soonikese sõnul peaks Norrast ostetav praam saabuma mai alguses. Kui esialgu taheti uue praami ostmiseks võtta viis miljonit krooni laenu, mida pidi garanteerima riik, siis nüüd pakutakse neile võimalust, kus hetkel Saarte Liinide eraoperaatorfirma ostaks Norra praami lihtsalt ära. «Siis ei läheks vaja riigi garantiid,» lisas Tammleht.

Kevadel peaks taas Saare- ja Hiiumaa vahel liiklust alustama parvlaev Värdo, mida renditakse Ahvenamaa maavalitsuselt. Tammlehe väitel võidakse laev käesoleval aastal maavalitsuselt ära osta. Eelmisel aastal maksis Soome valitsus rendi kinni.

Jaga lugu:
Hetkel kuum