24. märts 1996
Jaga lugu:

Rinnapiimaasendaja reklaam keelu alla

Tallinna lastehaigla osakonnajuhataja Adik Levin rääkis, et rahvusvahelise organisatsiooni IBFAN koodi kohaselt on kogu maailmas, sealhulgas ka Euroopas, keelatud rinnapiimaasendajate reklaam, kuna see võib kutsuda emasid üles loobuma lapse rinnaga toitmisest.

Toiduameti peadirektori Kaja Kuivjõe sõnul keelustab toiduameti määrus rinnapiimaasendajate reklaami, kuid ei piira nende müüki kauplustes. Lastetoidupakendil peab olema hoiatav tekst, et rinnapiimaasendaja võõrutab lapse emapiimast.

Kuivjõe sõnul on praegu veel lahtine see, kas keelustada kuni kolmeaastaste laste toidu reklaam üldse ja kas ema-lapse fotode kasutamine keelatakse ka püreede-pudingute siltidel või ainult rinnapiimaasendajatel. Kuivjõe sõnul peaks toiduameti määruse eelnõu jõudma valitsusse kuu aja pärast.

Hulgimüügifirma LTT Eestisse toodavat HIPP-rinnapiimaasendajat reklaamiti eelmisel sügisel televisioonis. «Kui reklaamiklipp oli paar korda eetris olnud, võttis meiega ühendust Adik Levin ja palus reklaamist eetilistel kaalutlustel loobuda,» rääkis LTT asedirektor Lea Ridamäe. Tema sõnul lõpetas LTT telereklaami, kuid Levinil oli etteheiteid ka hiljem trükiajakirjanduses ilmunud reklaami kohta.

LTT käibest moodustavad HIPP-rinnapiima asendajad vaid 3,5 protsenti, kuid sellegipoolest ei soovi firma Ridamäe sõnul loobuda toote turustamisest.

Tema sõnul oleks LTT valmis rinnapiimaasendajat mitte reklaamima, kui see keeld seadusega kehtestatakse.

Semperi lastetoite Eestisse importiva ASi Arla Eesti tegevdirektori Inga Marandi sõnul on rinnapiimaasendaja reklaam väär ja seetõttu on toiduameti määrus õigustatud. «Meie lähtume Soomes ja Rootsis kehtestatud reeglitest ja selliseid tooteid Eestis ei reklaami,» rääkis Marand.

Marand ei osanud prognoosida määruse jõustudes Semperi lastetoitude müügi käibes toimuvaid muutusi.

Jaga lugu:
Hetkel kuum