8. aprill 1996
Jaga lugu:

Kaupmeeste kibe elu

Äge konkurents ja vähene nõudlus on nii jae- kui hulgikaupmeeste elu kibedaks teinud. Jaanuarikuu tavapärane ostuaktiivsuse langus jätkus paljude kaupluste ebameeldivaks üllatuseks ka veebruaris ja märtsis. Mitmel suurel kauplusel vähenes käive kuni 20%, mis annab tagasilööke personali vähendamise ja hindade tõusu näol isegi siis, kui edaspidised kuud aastas kujunevad edukamaks.

Eriti trööstitus olukorras on püsikaupade müüjad, sest telerite, pesumasinate ja pärsia vaipade ostjaid on jäänud järjest vähemaks. Küllap on kätte jõudnud aeg, kus rikkamad riigialamad on materiaalsed huvid rahuldanud, vaesematel ei jätku veel niipalju raha, et soetada uus teler või köögikombain.

«Tundub, nagu oleks rahval raha otsas,» imestas käibe vähenemist ühe Tallinna kesklinna kodukaupade kaupluse juhataja. Kui jõulude ajal müüs ta päevas kolm telerit, siis nüüd kujuneb pidupäevaks see nädalapäev, mil ta ühe teleri müüb.

Kaupmeeste nurinaid kinnitab statistika. Konjunktuuriinstituudi poolt korraldatud küsitluse kohaselt on müügi vähenemist selle aasta alguses täheldanud 57% tööstuskaupade kauplustest, toidukaupluste osas on sama näitaja 12%.

Kaubanduses valitsevat kliimat pidasid heaks vaid 11% kaupmeestest. Nõudluse vähenemine on halvendanud finantsseisu. Teades, et kaubandus on Eestis tegevusvaldkonnana pretsedenditult esikohal 37 000 firmaga, on karta, et paljudel neist niidab konkurentsivõitlus peagi jalad alt.

Pole halba heata, sest võidab ju tarbija. Järjest enam kingitakse talle suurema ostuga kaasa üllatuskinke, tema ostut?ekk osaleb loosimisel, talle surutakse poolvägisi taskusse soodustusi lubavaid kliendikaarte, rääkimata heaks tooniks saanud hinnaalandustest.

Jaga lugu:
Hetkel kuum