9. aprill 1996
Jaga lugu:

Kodumasinate müügi alal valitseb tihe konkurents

Itaaliast on pärit kaubamärgid Bompany, Indesit, Ariston, Eurotech, seal pannakse kokku osa Hooveri kodumasinaid.

Neid kaubamärke müüb Eestis mitu firmat, kuid näiteks AS Ottender & Valgmäe on Indesiti ja Aristoni ametlik maaletooja, samas toob AS Raud samu kaubamärke Soome kaudu.

Eestisse on esinduse loonud Põhjamaade kodumasinate tootjad Electrolux ja kontsern Asko (UPO kaubamärk).

UPO-kodumasinate ASi müügijuht Raivo Meremaa sõnul tuleb ilmselt rohkem rõhku panna järelmaksule ja garantiile, kuna tarbija teeb valiku enda jaoks soodsate näitajate alusel. UPO-kodumasinate ASil on Meremaa sõnul kavas lähikuudel avada esindus Lätis ja Leedus.

Neljandat aastat Eestis tegutseva Electrolux Eesti ASi peadirektor Priit Raua sõnul on kõik tuntud kaubamärgid Eestis on juba esindatud. «Praegu oleks väga raske end Eesti turule sisse süüa,» märkis Raud.

Kuna ametlikke turu-uuringuid kodumasinate müüjate osas pole tehtud, on iga firma püüdnud oma turuosa ise määrata. Raud pakkus Electroluxi turuosaks 50%, mille kohta tema konkurendid avaldasid kahtlust.

Itaalia kaubamärke Indesit, Ariston, samuti General Electricut Eestisse importiva ASi Ottender & Valgmäe tegevdirektor Toomas Valgmäe sõnul on konkurents võrreldes aastataguse ajaga märgatavalt tugevnenud. Tema andmetel pole ükski kodumasinate müüja küll pankrotti läinud, kuid käive on vähenenud mitmel firmal.

Bompany kodumasinaid Eestisse importiv AS Anova avab seoses tegevuse laiendamisega aprillis Tallinna servas kaubandus- ja teeninduskeskuse.

Firma müügijuhi René Puusepa sõnul kavatseb Anova hoolimata tihedast konkurentsist sel aastal laiendada toodete valikut ning prognoosib käibe 50protsendilist tõusu.

«Eestis käib alles aktiivne võitlus oma turuosa eest ja situatsioon muutub pidevalt,» lisas Puusepp. Tema sõnul pole Eestis kodumasinate osas veel välja kujunenud tarbija eelistust ja seetõttu puudub siin selline tarbimise stabiilsus, nagu näiteks on Rootsis.

Jaga lugu:
Hetkel kuum