9. aprill 1996
Jaga lugu:

SAS heidab Finnairile ette kliente eksitavat reklaami

Eestis SASi esindav Benkt Callingårt ütles, et ta on hämmastunud «Finnairi reklaami külmaverelisusest». Tema sõnutsi ei vasta muu hulgas tõele Finnairi reklaamides kõlav väide, mille kohaselt on Finnair kiireim ühendus Pariisi.

Samuti ei ole Callingårti sõnul korrektne reklaamlõik, kus öeldakse, et «mitte ühegi teise lennukompaniiga pole võimalik lennata varahommikul sihtkohta /--/ ja jõuda südaööks juba koju tagasi.»

SASi esindaja kinnitas, et need väited ei vasta päris tõele, kuna ka SAS pakub kliendile samasugust teenindust ning «kuskilt statistikast ei lähtu, et Finnair oleks kiirem ühendus Pariisi kui SAS».

Nimelt kinnitab ka SAS oma reklaamis, et uue lennuplaani kohaselt saab kompanii lennukitega lennata Tallinnast välja hommikul ja jõuda tagasi juba enne keskööd.

Finnairi Eesti esinduse peadirektor Juhani Pelanne ütles, et reklaamtekstid kompanii kampaania jaoks on valmistanud reklaamifirma Balti Meedia Reklaam. Pelanne sõnas, et mõnesse kuulutusse on sattunud tõepoolest ebatäpsusi, kuna lennufirma ja reklaamiagentuur mõistsid teineteist valesti.

«Mis Pariisi puutub, siis lendab SAS tõesti meist kümme minutit kiiremini,» tunnistas ta. «Kuid oleme selle reklaami juba kasutusest maha võtnud ning uutes kuulutustes ei tohiks enam vigu esineda,» ütles Pelanne.

Reisibüroost Estravel välja kasvanud reklaamiagentuuri Balti Meedia Reklaam esindaja Tiia Raidma ütles, et kõik reklaamtekstid on olnud kooskõlastatud Finnairi esindusega. «Päris meie süüks seda ajada ei saa, kuigi lõpptulemuse eest kannab muidugi vastutust agentuur,» lisas ta.

Callingårt ütles, et SASi Eesti esindus ei ole lõplikult otsustanud, mida võtta ette Finnairi reklaamikampaania vastu. «Ma tean, et Eestis pole taolisele sündmuse lahendamisele varem kuigi aktiivset tähelepanu pööratud, mistõttu oleks väga huvitav panna Eesti süsteem proovile ning luua pretsedent,» ütles Callingårt.

Ta märkis, et kuigi Finnairi reklaamikampaania hõlmab ka teisi riike peale Eesti, on reklaamtekstid muudes riikides märksa diplomaatilisemad. «Mujal maailmas nad ei julgeks nii julmalt teha kui siin, kuna seal tuleks sellest paksu pahandust,» sõnas SASi esindaja.

Konkurentsiseaduse kohaselt on eksitav reklaam ebatõeste andmete levitamine, mis võib ostja tavalise tähelepanelikkuse juures tekitada eksliku mulje eriti soodsast pakkumisest.

Eksitavat reklaami tõlgendatakse kui kõlvatut konkurentsi, mis on seadusega keelatud.

Jaga lugu:
Hetkel kuum