6. mai 1996
Jaga lugu:

Telekanalid hoiavad reklaamihinna madalal

ETV reklaamiosakonna juht Rait Killandi nõustus väitega, et telereklaami hind Eestis on võrreldes trükipressiga liiga madal. «Aga seda sugugi mitte ETV süül,» lisas ta. «Meie tõstaksime hinda hea meelega, kuid erakanalid ei tule paraku veel hinnatõusuga kaasa,» kinnitas Killandi. Tema sõnutsi ei tule telereklaami hinnatõus kõne alla enne aastavahetust.

Killandi sõnutsi ei vasta süüdistus, nagu müüks ETV reklaamiaega liiga odavalt, tõele. Ta väitis, et kui ETV annaks reklaamiaja ära poolmuidu, ei saaks ETV reklaamikäive olla erakanalite omast nii palju suurem. «Arvestada tuleb ka seda, et erinevalt erakanalitest on ETV reklaamiaja müük limiteeritud 5 protsendiga,» lisas Killandi.

Kanal 2 juhi Ilmar Taska sõnutsi tõstaksid erakanalid meelsasti reklaamihinda. Ta märkis, et näiteks Kanal 2 on sunnitud hoidma hinnakirja ETV omast madalama pelgalt seetõttu, et ETV pakub agentuuridele reklaamiaega ametlikust hinnakirjast märksa odavamalt.

«Erakanalid on põhimõtteliselt sundseisus, kui klient teatab, et ETV pakub neile reklaamiaega tegelikult hoopis odavamalt kui meie,» märkis Taska.

TV3 reklaamiaega müüva firma Airtime müügidirektor Antero Laanela märkis, et telereklaami hinna tõstmise vastu pole erakanalitel midagi. «Näiteks üks moodus tõsta reklaamihinda on loobuda suurtest allahindlustest, mida Eestis tehakse,» ütles ta.

Killandi sõnutsi oli ETV esimese kolme kuu reklaami netokäive üle 8 miljoni krooni. Killandi märkis, et seejuures võtab ETV arvesse vaid reaalselt laekunud raha. «Bartertehinguid, sponsorlepinguid jmv pole arvestatud,» kinnitas ta. Killandi ütles, et eelarve kohaselt peaks ETV reklaamikäive aasta lõpuks olema umbes 35 miljonit krooni.

Taska soostus nimetama vaid kanali veebruari reklaami netokäibe, mis oli 1,2 miljonit krooni. Kanal 2 jaanuari käive oli tema ütlusel veebruari omast «mõnevõrra väiksem» ja märtsi käive «mõnevõrra suurem».

TV3 tegevdirektori kohusetäitja Andres Jõesaare sõnutsi on TV 3 projekt käivitunud omanike jaoks ootuspäraselt. Telekanali reklaami netokäive oli tema ütlusel märtsis 2,4 miljonit krooni. TV3 kahjum on Jõesaare sõnul alla poole miljoni krooni kuus. Aasta lõpuks prognoosis ta TV3 reklaamikäibeks 27--30 miljonit krooni.

Ametliku hinnakirja järgi maksab reklaamisekund ETVs olenevalt ajast ilma käibemaksuta 190--380 krooni. Suuremate tellimuste puhul võimaldab hinnakiri soodustust 8--25%.

Kanal 2 maksab näiteks 10 sekundit reklaami ilma käibemaksuta 280--1575 krooni. Allahindlust võimaldatakse suurema tellimuse puhul kuni 15%.

TV 3-s arvestatakse reklaamihind Laanela sõnutsi vastavalt vaatajate arvule. Tema sõnutsi maksab näiteks 30 sekundi reklaami näitamine 1 protsendile Eesti elanikest 180 krooni.

Jaga lugu:
Hetkel kuum