9. mai 1996
Jaga lugu:

Mazda Xedos pole mõeldud asjade veoks

Nime Xedos ei osata Eestis tavaliselt seostada meil hästi tuntud Mazdaga. Vaatamata suhteliselt tundmatule nimele on ometi tegu Mazda tippmudelitega, mida siinmail annab alles näppudel üles lugeda.

Samasugust pisut segadusse ajavat taktikat, kus tuntud autotootjad annavad oma eksklusiivsematele autodele teise nime, kasutavad teisedki jaapani autotootjad -- näiteks Nissan, kelle luksusautosid müüakse Infiniti nime all ning Toyota, kelle Lexused on Eestis tänu skandaalsetele autovarguste seeriatele juba üsna hästi tuntud.

Äsja ka Eesti turule jõudnud esirattaveoga Xedos 9 konkureerib suurte sõiduautode kategoorias, millest Mazda jäi Euroopas kõrvale 1991. aastal, kui lõpetati Euroopa turule mõeldud Mazda 929 tootmine. Mazda ise peab Xedos 9 tähtsaimateks konkurentideks Volvot, Mercedes-Benzi E- ja C-seeriat, Opel Omegat, BMW 500-seeriat ja Audi A6.

Xedos 9 jõuallikaks on 24-klapiline 2,5-liitrise töömahuga kergsulamist kuuesilindriline mootor. V-kujuline jõuallikas paikneb kapoti all põiki ja kaalub vaid 148 kg. Käigukast on automaatne, neljakäiguline. Muuhulgas on käigukast varustatud nn hold-funktsiooniga, mis leiab kasutamist libedal teel -- sel juhul ei toimu käikude allapoole vahetamist.

Huvitava nüansina võib märkida, et kere jäikuse ja mürataseme vähendamise huvides puudub Xedos 9-l võimalus tagaistmete seljatugesid alla pöörata -- tuleb leppida vaid suusaluugiga tagaistme käetoe avas. Tuleb aga silmas pidada, et kuna Mazda Xedos 9 on luksusauto, siis polegi ta kaupade veoks mõeldud.

Sedaankerega Xedos 9 on väga voolujooneline -- õhutakistustegur (Cd) on vaid 0,28. Luksusautole kohaselt on auto standardvarustus rikkalik -- kaks suurt turvapatja, eelpingutusega turvavööd, ABS-pidurid, TCS-libisemisvastane seade, soojendatavad peeglid jpm.

Mazda annab Xedosele 3 aastat või 100 000 km garantiid. Hinnatase on luksusautole kohane -- Eestis tuleb Xedos 9 eest välja anda 420 000 krooni.

Jaga lugu:
Hetkel kuum