21. mai 1996
Jaga lugu:

Tallinna Sadam valis kahe kai ehitajaks SRV Eesti Ehituse

EMEXi kai ehitab SRV Eesti Ehitus

Metallikai ehitustööde maksumus on umbes 20 miljonit krooni, umbes poole sellest finantseerib esialgu RAS EMEX, kes põhiliselt kaid ka kasutama hakkab. Põhimõtteliselt laenab EMEX osa raha Tallinna Sadamale kai ehituseks, märkis Kitsing.

Tasaarveldusena ei pea EMEX 5--6 aastat maksma sadamamaksu Tallinna Sadamale, selgitas EMEXi peadirektor Toomas Keridon.

Leping EMEXi ja Tallinna Sadama vahel pole veel lõplikult sõlmitud, kuid see plaanitakse teha juuni kuu jooksul, ütles Kitsing. Ehitustööd peavad algama juulis ja kestavad viis kuud.

Märtsis välja kuulutatud vähempakkumisele laekus kaheksa pakkumust hinnavahemikus 19,2--57,88 mln kr.

Kitsingu sõnul oli niivõrd suur hinnavahe üllatuseks ka konkursi läbiviijatele. Põhiline hinnavahe tekkis betoonitööde ja kai täitematerjalide hindade erinevusest.

Teise vooru valiti kolm pakkumust: SRV Eesti Ehitus, EMV ning Eesti Vesiehitus. Pärast pakkumuste täiendavat tehnilist ekspertiisi otsustas komisjon ehituse peatöövõtjaks valida SRV Eesti Ehituse, ütles Kitsing.

Kitsingu sõnul korrigeerub ehituse hind veidi, sest pakkumuses esitatud lisatöödest pole sadam huvitatud, kuid plaanitud töödele lisandub EMEXi soov katta osa kaist katteplaatidega.

Ehitatava kai koormusest katab poole EMEXi metalli väljavedu. Paldiskis olev kai on ka ainuke, kust Eestis metalli välja viiakse. Lisaks sellele korraldatakse sealtkaudu ka puidu eksport. Vana kai jääb vaid puidu jaoks, märkis Kitsing.

«Tahame puitu rohkem Paldiskisse suunata ja vähendada väljavedu Kopli sadama kaudu,» ütles Kitsing.

Toomas Keridoni sõnul pole vana kai metalli väljaveoks sobiv, ta pole suurtele koormustele ette nähtud ning ei suuda kõrghooajal teenidada kõiki soovijaid.

Kuna juba kuu aja vältel puuduvad Venemaal praktiliselt eksporttollid, on tõenäoline, et metalli väljaveo maht suureneb, prognoosis Keridon.

RE Tallinna Sadam ehitas möödunud aastal erinevaid objekte 308 mln kr eest. Ka käesoleval aastal on plaanitud ehitisi umbes 300 mln krooni eest. Lepinguid on sõlmitud juba 132 miljoni krooni eest, ütles Kitsing.

«Ei Paldiski kai ega uus kai too veel niipea Tallinna Sadamale kasumit, kuid tulevikus on ta riigile kindlasti kasulik,» prognoosis Aare Kitsing. Muuga sadama kaid suurendatakse

Kaid kasutab valdavalt AS Pakterminal. Kai ehitamist finantseerib esialgu Pakterminal, kuid seda tehakse enam-vähem samasuguses koostöös nagu Paldiskisse ehitatava metallikai kasutaja RASiga EMEX.

ASi Pakterminal peadirektori Aadu Luukase sõnul suudab renoveerimata kai vastu võtta kuni 30 000tonniseid laevu, kuid pärast ümberehitamist peaksid kai äärde pääsema kuni 70 000tonnised laevad.

Tallinna Sadama arendusdirektori Aare Kitsingu sõnul võimaldab kai ümberehitus tunduvalt suurendada selle koormust.

Praegu vahendab Pakterminal kai kaudu umbes 1,7 miljonit tonni naftasaadusi aastas, laiendamise järel peaks kai koormus kahekordistuma, rääkis Luukas. Tema sõnul ei tohiks kai rekonstrueerimistööd takistada Pakterminali tegevust.

Aadu Luukas lisas, et kai kiirest valmimisest on huvitatud ka Tallinna Sadam, sest iga sadama kaudu vahendatud kütusetonni pealt maksab Pakterminal sadamale maksu.

Kitsingu sõnul osales suunatud pakkumises kuus kuni seitse firmat, millest paar ehitajat ka loobus. Töö on küllaltki spetsiifiline ja üldehitustöid on minimaalselt. Pakkumuste hinnad kõikusid 10 miljoni ja 14 miljoni krooni vahel.

Pakkumuse kohaselt peab SRV Eesti Ehitus peale ehitustööde projekteerima ka tööjoonised, ütles Kitsing. SRV Eesti Ehitus teeb projekteerimisalast koostööd ASiga Merin.

Ehitus algab pärast lepingu sõlmimist Tallinna Sadama ja SRV Eesti Ehituse vahel ning peab valmima nelja kuni viie kuuga.

SRV Eesti Ehituse peadirektori Egon Matsi sõnul on SRV Eesti Ehitus suutnud omandada oskusi vesiehituse valdkonnas ja plaanib jätkata ehitamist sadamates. Samuti ei loobu Eesti Ehitus üldehituslikest töödest, kinnitas ta.

Jaga lugu:
Hetkel kuum