26. mai 1996
Jaga lugu:

Mida arvate suhtekorraldusest ja selle tähtsus teie firmas?

Firmas selleks eraldi töötajat pole, ühel turustusosakonna töötajal on osaliselt vastavad ülesanded. Tema on tegelikult nagu sidepidaja, kes annab suhtekorraldusfirmale vajalikku informatsiooni.

Meil on leping firmaga Ots Bros. Saame neilt konsultatsiooni, kuidas üht või teist sündmust paremini teadvustada ja kajastada. Me konsulteerime nendega kogu firma arengut, alates omandistruktuurist kuni üksikute ametikohtadeni välja. Kuna suhtekorraldusfirma näeb asju veidi laiemalt, ka tarbija seisukohalt, siis nendepoolne hinnang on ilmselt õigem. Me oleme nendega suhetes igal nädalal, see on igapäevane töö.

Ma arvan, et Eestis on neid firmasid või organisatsioone, kes peaksid eraldi suhtekorraldustöötajat omama, väga vähe.

Peame suhtekorraldust loomulikult väga oluliseks, kuid me ei ületähtsusta seda. Kuna Olümpia on avalik firma, siis on vaja kasutada ka professionaalide teenuseid.

- Hetkel on meil teatud otsinguperiood. Aasta algul hakkasime kasutama Fontes Oksjoni teenuseid, kuid see asi lõppes meil objektiivsetel põhjustel: meie asjadega tegelenud konsultant lahkus sealt.

Praegu kaalume erinevaid võimalusi ja teeme rehkendusi. Me pole päris kindlad, kui palju anname suhtekorraldusfirma kätte ja kuidas see majanduslikult ära tasub. Kaalumisel on ka firmasse oma PR-töötaja võtmine.

Ma ei tea, kui palju on Eestis praegu tõeliselt häid PR-spetsialiste.

Suhtekorraldusfirmade poolt pakutava kogupaketi kasutamine läheb ilmselt liiga kulukaks, mõistlik on kasutada nende strateegilisi konsultatsioone.

Meil on vaja teha palju pressitööd. Omaette valdkond on liikmetega suhete korraldamine ja konsultatsioonid suhete arendamisest valitsusringkondadega.

Viimast valdkonda pole ilmselt võimalik jätta täielikult suhtekorraldusfirma kanda.

- Suhtekorraldus aitab vahendada meid üldsusele, tellijatele ja ajakirjandusele. Kasutame KPMSi teenuseid. Me oleme kõik täielikult haaratud oma põhitegevusest, suhtekorraldus on ikkagi eraldi valdkond ja see peaks jääma professionaalidele.

Suhtekorraldusfirma kasutamine on tulemuslikum kui oma suhtekorraldustöötaja -- ei teki rutiinseid hoiakuid ja nägemusi. Asju ainult ühest vaatevinklist nähes võib elust võõrduda. Suhtekorraldusfirmal on kliente igast eluvaldkonnast ja tal on parem ettekujutus, mis toimub mujal.

Suhtekorraldus on imago kujundamine, firma esitlemine meedias, kaudselt ka turundus , ohusituatsioonide lahendamine ja vastureageeringud, intriigide ja tülide ennetamine ning õigel ajal vastulöökide andmine -- õigel ajal ja õiges kohas reageerimine, et asi oleks korrektne.

Suhtekorralduse roll ilmselt kasvab, kuna konkurents on pingeline ja ilma selleta on raske asju ajada.

Jaga lugu:
Hetkel kuum